Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

stator plaatsen

 
Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 mei 2010 18:51 
hallo
ik heb een tijd geleden bij carmo een nieuwe stator gehaald en bij marco alle benodigde pakkingen. Nu is alles los/eruit en ik snap niet echt hoe ik de stator nu moet aansluiten, want er zit een rubberen blok waar alle kabels van de stator, de opnemers en die unit aan de voorkant ingegoten zitten.
Moet ik die nu gaan losknippen ofzo, want anders krijg ik de stator niet los natuurlijk??
iemand die mij hulp kan bieden??

gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 mei 2010 20:02 
Bij de stator die ik ooit binnen kreeg van Carmo waren de connectors los bijgeleverd.

Het idee is dat je de oude kabels inderdaad doorknipt, uit het rubber blokje trekt, en de nieuwe kabels dan netjes door het rubber blokje voert.

Dan de connectors maken, draadje voor draadje, en in het plastic blok van de nieuwe, meegeleverde connector drukken.

Tipje: knip de kabel niet te dicht bij de connector af. Hou genoeg ruimte over om te zien welke draad waar moet komen bij de nieuwe connector.

Harmony,
Hans
( die een helehoop hulp kreeg bij het inbouwe van de stator, en daan nog steeds een beetje dankbaar voor is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 mei 2010 20:25 
ja ok je hebt bovenaan een rubber 'mof' zitten waar je de kabels zo doorheen kan trekken, maar daarachter (onder) zit nog een rubber blokje waar ALLE elektra kabels inzitten (lijkt er wel ingegoten). Moet ik dit rubber blok kapot knippen of eerst de connectoren losknippen, hier doorheen pielen en dan verdergaan?
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Dennis Volkerink
Gast 
#4 | Geplaatst: 23 mei 2010 20:43 
Hallo,

de bedoeling is om de drie stekkertjes te vervangen die onder je zadel zitten. Dit is dus de enige plek waar je wat af mag gaan knippen. Kijk eerst even of je iedere kabel nog van kleur kunt onderscheiden voordat je ze allemaal tegelijk losknipt.

Mocht je er helemaal niet uit kunnen komen dan kun je natuurlijk Marco ook altijd proberen te bellen. Die heeft dit soort dingen vaker gedaan en zal je dus ook gedetailleerder kunnen helpen.

Vriendelijke groet,
Dennis Volkerink

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 mei 2010 21:51 | Aangepast door: Hansv 
Dit plaatje
deze foto
laat zien dat alleen de nieuwe draden zijn vervangen. De rest is gewoon blijven zitten.
Dit is toch het deel dat je bedoelt?

Harmony,
Hans.
( 1 plaatje zegt meer dan 1000 woorden, en je hoeft er ook geen 1000 woorden voor te typen. )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 mei 2010 22:47 
Hans ,

de link werkt niet

Schrijver jost

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 mei 2010 23:45 
Hoi Chris,
Heb hier de (engelse) installatiehandleiding voor een G47 stator - CX-ABCZ met cdi liggen, kan eventueel proberen te scannen en te mailen. Foto kwaliteit is echter niet al te denderend voor een scan. Anders hier af te halen.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 mei 2010 00:00 
Nu wel weer Arnold, nu wel weer.....

Harmony,
Hans.
( die wel eens de verkeerde foto verwijderd )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 mei 2010 10:33 
hansV, bedankt, hier heb ik wat aan, plaatje is idd handiger dan woorden :D
en een installatiehandleiding is nooit mis, dus Jost: keep it coming!!
gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver jost

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 mei 2010 13:06 
Hoi Chris,
Bel anders even,
tel nr in pb.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 mei 2010 10:54 
heb net de stator verwisseld, wat een monnikenwerk, ook meteen waterpomp seal, pakkingen, keerringen, o-ringen vervangen. Na veel gevloek zit de boel weer in elkaar en ronkt weer als een zonnetje!!! alleen had ik blauw en wit in de nieuwe stekkers omgewisseld en liep hij beroerd als een tank, maar toen ik het zag omgewisseld en nu loopt hij als een tiet!!!
ex-cx, huidige cb1300A

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 stator plaatsen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven