Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

tank

 
Schrijver epic
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 aug. 2003 20:09 
Wat is de inhoud van een tank van een cx 500 c . Ik denk dat mijn reserve stuk is want ik kan maar 12 liter in doen en dan sta ik weer droog. Ja de motor valt dan stil.
Is dit normaal

Schrijver Roadkill
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 aug. 2003 20:20 | Aangepast door: Roadkill 
je hebt totaal volgensnmij een liter of 12 (dus inclusief reserve) misschien is je brandstof kraan wel kaduuk

Schrijver mudje
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 aug. 2003 22:40 
ja als de motor geen benzine meer krijgt dan doet ie het niet meer dat is normaal.
Volgens handboek peters heeft een cx500 Custom een tank inhoud van 11 liter. met een beetje mazel kun je er 200km mee rijden. Trouwens de reserve doet het bij mij ook niet en ik vetrouw op mijn dagteller.

Groetjes reimer

Schrijver Roadkill
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 aug. 2003 23:46 
gelukkig werkt mijn reserve wel, want mijn dagteller doet het niet

Schrijver Schoonwater
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 aug. 2003 07:33 
Heeft elke model maar zo'n kleine tank en als er grotere zijn heeft iemand dan ervaring met een grotere tank op zijn cx?

Schrijver Roadkill
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 aug. 2003 09:31 
volgens mij heeft alleen de c zo een kleine tank. Kijk ook eens op de eerste link op de links pagina.

Schrijver frans
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 aug. 2003 09:37 
KIjk eens hier:

http://www.cx500-shop.de/CX_C-Aktuell/hauptteil_cx_c-aktuell.html#

Dit is echt een grote tank, ik dacht 21 liter.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 30 aug. 2003 19:44 | Aangepast door: Jan 
Ik zag op de afgelopen CX-meeting in Denemarken een CX500C van een Duitser waarop hij de grotere tank van een CX500 had gemonteerd. Hij had het zadel wat naar achteren verplaatst (bijkomend voordeel: een betere zit) en voor de tank een nieuw bevestigingspunt gemaakt. Voor mij als niet-techneut was de uitleg niet te volgen, maar het zou relatief gemakkelijk te doen zijn. Het zag er best goed uit.

Schrijver JosvM
Gast 
#9 | Geplaatst: 6 sept. 2003 12:02 
Over tankinhoud gesproken: volgens het instructieboekje is heeft mijn tank een inhoud van 19 l, waarvan 3,2 l reserve. Als mijn benzinemeter in het rode gebied terecht komt, zou ik dus 15,8 l benzine verbruikt hebben. Toch krijg ik er dan maar zo'n 10 l in. Ligt dit aan de benzinemeter of mijn instructieboekje??

Schrijver Roadkill
Gast 
#10 | Geplaatst: 6 sept. 2003 13:00 
benzine meters zijn slechts ter indicatie, zeker op oudere motoren/auto's, vaak zit er nogal een afwijking in. Als er 10 liter bij gaat, heb je dus 10 liter opgereden. Ultieme test is je tank leeg laten lopen (helemaal) en danhet kraantje op 'normaal' zetten, vullen, als er benzine uit je kraantje komt, weet je hoeveel reserve, dan kraatje dicht, en verder met vullen, als ie vol is weet je de reserve vooraad en de normale vooraad bij elkaar opgeteld de totale tankinhoud.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 tank

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven