Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

max bandenmaat achter

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 aug. 2003 22:24 
Hallo allen, (site net ontdekt, supergoed!)



weet iemand wat de max bandenmaat is voor achteraan op een cx500? Past een 135/90 (140 is misschien teveel van het goede)en heeft iemand hier ervaring mee? (merk?)



alvast bedankt, Wim

Schrijver terry

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 aug. 2003 01:14 
Hallo, met een 140 heb je ongeveer een 3mm over. Wel niet veel en misschien iets te weinig.
Reken erop dat het geen nieuwe motorfietsen zijn en er wel een beetje speling opzit ;voorlopig hou ik het op een standaardmaat 130 Metzeler. Andere suggesties zijn altijd welkom en leerzaam

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 29 aug. 2003 09:07 | Aangepast door: coenox 
Volgens mij heeft Winny (zie ::showroom, specials, nr 27) er met moeite een 140 tussen gepriegeld. Ik heb eens gelezen over een customizes Intruder (?) met cardan. Hier hadden ze een stukje van de cardanbuis weggeslepen om een vettere achterband te kunnen plaatsen. Maar of zoiets nu aan te raden is ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver wimwolf
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 aug. 2003 11:08 
hi,
bestaat de maat 135? Ikzelf heb momenteel ook een metzeler 130 maar had graag iets breder gehad.

wim

Schrijver Roadkill
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 aug. 2003 11:43 
Ik ben van mening dat net als bij auto's je voor de beste/veiligste prestaties de originele maten monteert

Schrijver Ray
Gast 
#6 | Geplaatst: 31 aug. 2003 23:14 
Helemaal gelijk Roadkill!
Ik heb op de mijn een Promaxx 120/90/18 liggen (een cheepo-merk inderdaad, maar plakken als een gek) en er is niet veel over bij de achterbrug. Al past het bij stilstand, vergeet de vervorming bij heftig bochtenwerk en acceleratie niet! En, door meer oppervlak zal er meer belasting optreden aan alle delen van de ophanging en aandrijving zoals dee koppeling. Een beetje breder kan dus wel, want een fabrikant kijkt net als wij ook naar de kosten, maar maak het niet te gek! Enne, een bredere band is ook gevoeliger voor aquaplaning!
Groeten
Ray ( die in de regen al meerdere malen heftige sportmachines met brede banden eruit reed omadt zijn smalle bandje meer grip produceerde)

Schrijver tmoons
Gast 
#7 | Geplaatst: 3 juni 2004 13:42 
ik heb gisteren een wiel wissel gedaan (een C wiel in een toer frame)
het C-wiel heeft een 130 band er om, kon alleen uit gedaan worden door de 3 moeren die het aandrijfhuis vast houden los te maken. verder ruik ik afentoe rubber (aanlopen tegen achterbrug) dus 140 past nooit van zijn leven!!!
mijn nieuwe 18" band wordt zeker niet dikker dan 120!

theo

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 max bandenmaat achter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Jan van Wilma ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven