Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ontsteking

 
Schrijver richardkalkman
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 aug. 2003 18:15 
Hallo allemaal.

Ik heb een CX500 van 80 met ongeveer 78000 km op de klok.
Nu heb ik waarschijnlijk een probleem met de ontsteking.
De motor start probleemloos en loopt redelijk stationair.
Zodra je gas geeft begint ie te sputteren en in te houden.
Geef je genoeg gas dat ie over de 5000 toeren komt dan loopt ie wel wat beter maar toch nog sputteren.
Ik heb via links op het forum allerlei metingen gedaan en die waren allemaal goed (statorcheck).
Een setje andere carburateurs,bougies en doppen heeft ook niks geholpen.
Nou word mij verteld dat waarschijnlijk de vervroeger?? kapot is?
Nou is mijn vraag,is het veel werk (en kostbaar) om de onsteking te maken?
Moet daarvoor het blok eruit?
en zoja,is er dan iemand in omgeving Gelderland die (evt.tegen vergoeding)
het wil maken?
Het blok demonteren dat lukt nog wel maar de rest laat ik eigenlijk liever aan de ervaren sleutelaar over.

voor eventuele reakties

r.a.kalkman@chello.nl

alvast bedankt

Richard

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 aug. 2003 21:01 
Hoi Richard,

nee die vervroegerunit zit achter het chromen (na ja vaak is die dik verroest) dekseltje op het achterste motordeksel. Fluitje van een cent om die unit met zijn 2 schroeven te demonteren.
Ook dat ding kun he doormeten; als alle waarden op de blokstekkers onder de buddy binnen de specificaties liggen dan is die unit waarschijnlijk niet kapot.
Ik zit meer te denken of aan corrosie op veel stekkerverbindingen maar nog eerder aan de CDI-box. Misschien dat iemand uit jouw omgeving even zijn (goede) CDI op jouw motor laat monteren; die check is dan zo gedaan.

Heb je trouwens ook al eens naar het luchtfilter gekeken en ook of de aanxuigrubbers van de carbs (de zgn isolatoren) en dan m.n. de O-ringen nog wel dicht zijn? Want het lijkt ook verdacht veel op het 'trekken van valse lucht'. Zelfs de koppakingen (maar alletwee lijkt mij vremd) zouden lek kunnen zijn. Borrelt het in de radiator?

Groet
Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver richardkalkman
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 sept. 2003 18:42 
Hoi Hans

De stekkerverbindingen had ik al schoongemaakt,maar die waren al best schoon.
Het luchtfilter is redelijk nieuw en de aanzuigrubbers heb ik ook gecontroleerd.
Wat betreft de koppakking denk ik (hoop ik) dat die ook wel goed is,na ruim 2400 km gereden en geen drup koelvloeistof verbruikt en het blok is echt kurkdroog.
Wat betreft de CDI-box,dat is een hele goeie van je.
Moet ik alleen kijken waar ik er een kan lenen.
Zal moeilijk worden daar ik de enige in mijn kennissenkring ben met een CX.
Het enige wat ik weet dat er in Brummen een motersloop zit, zou ik daar even kunnen kijken.

Ik hou je op de hoogte

vriendelijke groet

Richard

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 sept. 2003 13:31 
Hoi Richard, heb er nog wel eentje liggen. ALs het wat is kan ik hem per post toe sturen.
Idsart Attema uit Almere

Schrijver richardkalkman
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 sept. 2003 19:58 
Hoi Idsart

Ik heb zeker interesse.
Mail mij anders even,dan spreken we wel wat af.
r.a.kalkman@chello.nl

Richard

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 sept. 2003 18:42 
Hallo allemaal.
Even een bedankje voor de tip van Hans
en de hulp van Idsart.
Andere CDI erop en de CX loopt weer als een trein.

Bedankt voor alle moeite.

Richard

Schrijver Pedro99
Gast 
#7 | Geplaatst: 2 juli 2004 13:28 
Hallo Richard,
Fijn dit te lezen allemaal, ik heb nl. hetzelfde probleem met mijn cx. Een volledig jaar gesukkeld met mijne lieveling. Geregeld binnengebracht voor nazicht, doch zonder enig succes. Soms ging hij wat beter, maar het probleem was nooit echt helemaal opgelost. Hij blijft ook hangen op 5000 toeren, beetje spelen met de gas om dan soms als een raket weg te vliegen, Levensgevaarlijk. Nu heb ik uit armoede al een andere motor gekocht omdat ik natuurlijk wil rijden. Dat is niet hetzelfde. Mijn cx custom staat op stal omdat ik efkes geen oplossing had, mijn kennis/garagist had het opgegeven na vanalles te hebben geprobeerd.
Uiteraard ga ik nog eens proberen wat jij hebt gedaan, hopelijk is het hetzelfde probleem. dus als iemand een CDI heeft liggen voor mij of hem al eens kan komen testen... Laat het me snel weten, ik woon in Broechem nabij Lier. Groetjes

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ontsteking

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven