Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Smeren cardan

 
Schrijver ijmark
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 sept. 2003 10:53 
Onder het forum vVraag en aanbod zijn vragen gesteld over het smeren van het cardan door Boeroe en IJmark.

Heeft iemand via dit forum wellicht antwoord?

Beadankt (weer Roadkill),

Sjaak

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 3 sept. 2003 12:33 
Hallo Sjaak, volgens het handboek van Peters moeten de smeerpunten gesmeerd worden met "lagervet met een hoog smeltpunt".En de interval is 12.000 km of 8 maanden.
Dat kan je makkelijk zelf doen met een vetspuit(je) en wat (kogel)lagervet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Boeroe
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 sept. 2003 15:49 
Sorry mensen dat ik de vraag heb gesteld bij vraag en aanbod.
Nu weet ik wat voor vet ik kan gebruiken.
Hartelijk dank

Eric

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 3 sept. 2003 17:30 
Hoeveel moet je er eigenlijk inspuiten, weet iemand dat ?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 sept. 2003 20:13 | Aangepast door: Floris 
De inhoud (leeg) bedraagt 45cc. In de handboeken staat niet aangegeven hoeveel er bijgevuld moet worden. Een aantal slagen met de vetspuit zou m.i. voldoende moeten zijn.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 3 sept. 2003 22:05 
"Drie tot vier keer spuiten met een vetspuit moet voldoende zijn"
Dat staat in mijn Peters handboek.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 sept. 2003 08:36 
te veel is niet ,loopt lager heet,dus gewoon wat er in is voldoende, maar wel dikwels naar gelang de km die je rijdgroeten O-J
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 sept. 2003 09:19 
Weer wat geleerd.
Prachtig al die spontane reacties.
Ik zal eens wat vaker in het handboek van Peters lezen.
Tot ziens in (en naar) BOEKEL!

Sjaak

Schrijver wasbeer
Gast 
#9 | Geplaatst: 4 sept. 2003 11:04 
nu ik dit allemaal lees verschiet ik er een beetje van. ik heb deze vraag onlangs gesteld aan mijn garagist en die zei dat het niet meer nodig was die vetnippel als je je cardanolie ververst. klopt dit nu nog of niet?

spijtig genoeg kan ik niet mee naar boekel maar het zal wel leuk worden, nietwaar?!

bart

Schrijver terry

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 sept. 2003 11:32 
Bart, de olie zorgt voor de smering in het cardanhuis en het vet voor de koppeling van de cardanstang. Twee afzonderlijke gedeelten dus. Zeg dat maar tegen je garagist. Veel plezier tijdens het scoutsweekend nog.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 sept. 2003 11:33 | Aangepast door: Floris 
Ik zou die garagist voortaan maar mijden. Die vetnippel is bedoeld om de spiebaan van de aandrijfas te smeren. Dit deel van het cardanhuis is d.m.v. een keerring afgescheiden van de olie in het tandwielhuis. Aparte smering is dus een vereiste.

Jouw verhaal bevestigt mijn mening over 'professionele' garages. Ze hebben weinig kennis van onze 20-25 jaar oude CX-en. Waarom doe je het onderhoud niet zelf, met een goed handboek en met meer liefde en aandacht dan een garagist kan geven.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 4 sept. 2003 14:25 
Hallo, op de cardan van mijn CX 650E zit geen smeernippel meer. Hoeft dat dan niet gesmeerd te worden?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver wasbeer
Gast 
#13 | Geplaatst: 5 sept. 2003 16:11 
ik doe mijn onderhoud zelf, maar ik wist niet hoe ik zo een vetnippel erin moest doen en heb daar geen materiaal voor. daarom ging ik naar de garage om dit te laten doen.
ik veronderstel dat het dringend is dat die vetnippel erbij komt?

bart

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Smeren cardan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven