Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Na "white wire fix" nog slechter lopen.

 
Schrijver Bertus Klein
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 aug. 2010 14:21 
Na het niet op hoge toeren willen lopen
+5500 de white wire fix toegepast.
Maar hierdoor gaat de motor in alle regionen beroerd lopen.
Zonder fix komt hij nog tot 10.000 toeren (onbelast).
Met fix niet boven de 5000.
Heeft iemand de oplossing.

Groeten.

Bertus.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 aug. 2010 17:27 
Bertus, als de motor nog boven de 5500 tpm uitkomt zou ik niet meteen met een WWF beginnen.

Voltmeter op wisseelspanning instellen.
Accu zo goed mogelijk opgeladen

neem de stekker met wit en blauwe draad los.

Plaats de massa van de meter aan Frame/groen
Plaats de fase-meetpen aan de witte draad.

LET OP: Hoge spanning verwacht, dus niet met je blote vingers de boel bij elkaar houden. Gebruik liever een klemmetje

Eventueel bougies eruit, ook benzine kraan dicht.

Contact aan, motor ronddraaien op de startmotor, spanning aflezen.

Zo uit het hoofd moet wit 90 volt geven, en blauw 100 volt. Wisselspanning dus.

Het gekke aan je verhaal is dat de 5500 -storing alleen optreed bij belasting, dus als je aan het rijden bent?
Ik dacht altijd dat die 5500 grens niets met de belasting van de motor van doen had.

Je kunt ook gewoon de CDI eens vervangen. Het zou best eens daarin kunnen zitten.


Harmony,
Hans.
( die geen fan van een WWF is, maar 't helpt wel )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Bertus Klein
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 aug. 2010 18:05 
Hans, ik ga het doormeten.
De motor komt onbelast wel tot de hogere toerentallen, maar met enige horten en stoten en enig licht geknetter in de uitlaten.
Belast ben ik ermee naar huis gereden,
na de aankoop zo'n 30 kilometer en kwam ik niet boven de 85k/m per uur, al had ik wel het gevoel dat er na meer afstand afgelegd te hebben de motor iets beter reageerde.
De vorige eigenaar weet het aan vervuilde carburateurs.

Bedankt voor de reactie.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 aug. 2010 08:42 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Een paar jaar geleden had ik exact dezelfde klachten wat betreft toerental, haperen, stoten en knallen. Ook de wirefix-truc werkte niet evenmin als een andere CDI.

Uiteindelijk heb ik de stator vervangen. Nog nooit zo goed gelopen - en ik heb hem toch als een jaartje of 19.

Succes en groet,
Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Bertus Klein
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 aug. 2010 18:58 
Hans en Marcel nog bedankt voor de tip.
Vandaag aan het meten geslagen.
Ik meet op blauw 86 Volt.
Ik meet op wit 69 Volt.
Denk niet dat het genoeg is.
Wat is de beste oplossing en het liefst niet al te duur.

Groeten.
Bertus Klein.

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 aug. 2010 23:06 
Hoi,

Lees eens verder onder "wat doe ik verkeerd"!

Groet, Joost Hilders
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver Bertus Klein
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 aug. 2010 23:24 
Bedankt Joost.

Ik dacht dat het 4 bladzijden over de carburateurs ging.
Ga info inwinnen over de ignitech.

Groeten

Bertus

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 aug. 2010 17:35 
Bertus,

Duidelijk dat je 'hoog' coil niet meer goed functioneerd.
De 86 Volt is mooi genoeg, maar de 69 Volt, dat is veels te weinig, daarvan gaat 'ie niet mooi lopen in de hogere toeren.

Mijn idee: Ignitech CDI. Kost wel veel, maar altijd minder dan een stator wissel.

Harmony,
Hans.
( die het helemaal met Joost eens is)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 sept. 2010 14:11 
Blok niet uit elkaar maar een Ignitech ontsteking. Mits natuurlijk de Dynamo nog goed is!

Ik lees heel veel berichten over de ontsteking en veel lijken te maken met CDI en ontstekingspoelen. De mijn draait weer als van ouds op een Ignitech en dus zonder de ontstekingsspoelen! Kost wel wat maar geen blok open! En installatie is heel simpel!
CX500A 1979

Schrijver Bertus Klein
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 okt. 2010 18:49 
Ignitech CDI geplaatst, dynamo is goed en op zijn slofjes naar de 130 kph
kan harder, maar dat wil ik het oude beestje niet aan doen.
En inderdaad, installatie zeer simpel.

Allen bedankt en de groeten.
Bertus.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Na "white wire fix" nog slechter lopen.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven