Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

bout koppelingshuis

 
Schrijver Emile Verstege
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 sept. 2003 16:58 
Eigenlijk te gek voor woorden, maar ik klooi al jaren met de grote bevestigingsbout van het koppelingshuis. Het is de bout die het koppelingshuis vast zet op de primaire as van de versnellingsbak. Hij heeft 4 uitsparingen, zodat hij met speciaal gereedschap moet worden losgemaakt. Hij zit vaak muurvast en als je dat ding op een andere manier propbeert los te maken, tik je hem al snel verrot.
Heeft iemand toevallig een goede tip om zo'n speciaal stuk gereedschap te maken of misschien te koop?
PS heeft nog iemand toevallig nog zo'n bout over?
Alvast bedankt & groeten

Schrijver dwinya
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 sept. 2003 17:27 
Hoi Emile,
hoe was het turbotreffen?
In ieder geval niet gezelliger dan in Boekel, neem ik aan.
Ik heb van een (grote maat) pijpsleutel die ik toch niet meer nodig had (ooit eens gekocht om iets van een VW kever los te krijgen) een passend stuk gereedschap gemaakt door met een slijptol het zo te bewerken dat er 2 'tanden' uit blijven steken die dan in de uitsparingen passen. Het materiaal is sterk genoeg om er kracht mee te zetten zonder dat het afbreekt of verbuigt.

Groet,
Winny

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 sept. 2003 22:11 | Aangepast door: Floris 
Emile ~ ik heb 't even voor je opgezocht. Dat stukkie speciaalgereedschap is voor € 50 verkrijgbaar bij www.cmsnl.com. Die kartelmoer kost € 0,50. Prijzen zijn ex BTW/verzending.

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Ray
Gast 
#4 | Geplaatst: 9 sept. 2003 12:22 
Hey Emilio,
Dat uitgerekend jij nog eens een vraag moet stellen op de site! :-)
Hoe wes het turbo-weekend?
Nog bedankt voor het helpen met de tent opzetten!
Enne, als je in de buurt bent: kom je effe langs voor een biertje en advies over mijn zwarte hoopje ellende?
Groetjes
Ray

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 9 sept. 2003 23:33 
Hey emilio,

Ik heb nog even in het WPB gekeken van Mansur Darlington: daarin word aangegeven dat je zelf een stuk dikwandige gas- cq loodgieterspijp zelf op maat kan maken door de kopse kant te verzagen/ vijlen/slijpen zodat je twee of liefst vier uitsteeksels hebt die precies passen. Voor de bovengenoemde € 50,- kan je zelf een hoop meters pijp verkloten toch? Sjeker moh wel heur!
HE haje he!
Ray (die wel un bietje niwweegs ken schrieve)

Schrijver lainke
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 sept. 2003 23:59 
Emile,
Ik heb ergens op een Duitse site een tekening gevonden van een plaatje dat je in een dop kan schuiven van 32mm
ik heb deze tekening afgedrukt, heb je een faxtoestel dan kan ik je dit doorsturen
groetjes
Alain
alain.meert@pandora.be

Schrijver Anoniem
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 sept. 2003 20:07 
met loodgieterspijp kan je niks doen, das veel te zacht materiaal. Tandjes breken zo af. Shaf u een degelijke buissleutel aan van de maat die u ongeveer nodig heeft en slijp die bij. Werkt stukken beter en is vooral sterker dan loodgieters materiaal.
Groetjes

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 bout koppelingshuis

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven