Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Startie - Startnie - Startsoms -...

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 sept. 2003 21:45 
Voor diegene die in Boekel waren ... die kennen het probleem nu al vast wel. Deze morgen 5 minuten aan de batterijlader .. start perfekt.
Om 17uur ... start weeral.
Thuis na een ritje van 15 Km .. lap gedaan. Heb nu op anraden de contacten in de stekkers onder het zadel grondig gereinigd en de stekkers uitgemeten volgens het handboek (hoe was het ermee jongens ?)
Spanning op accu onbelast 13.2V;en als hij dan toch eens loopt staionair 14.5 V. Nieuwe bougies van 3€ stuk;wat rest me er nu nog ?

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 sept. 2003 21:59 
Waren die bougies niet duurder????

Ik ken een goed bedrijf in Duitsland waar ze erg goede verkopen, de firma BOUGIE.....
Ik ken nog een bokser die klop kan geven..........

groeten jan
Stoker

Schrijver terry

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 sept. 2003 22:03 
manager nutrition & marketing
Firmin zal nog nekeer naar Kasterlee moeten komen denk ik. Nutrition mijn oren ja ....
Aan Jan .. bedankt ook voor het advies over mijn motor.

Groeten
Startnie

Schrijver mcu
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 sept. 2003 22:15 
De dynamo staat los van de spoelen die de ontstekingsspanning opwekken.
Mogelijk zijn die 2 spoeltjes in jouw cx niet meer goed.
Die 2 spoeltjes kun je m.b.v. het werkplaats handboek en een multimeter doormeten.
Geeft 1 van beide of allebei de spoeltjes een waarde die niet tussen de waardes van het boek liggen dan zijn toch je ontstekingsspoeltjes defect.
Zo niet schroef dan eens de bougie doppen uit elkaar mogelijk is hier door oxidatie een te hoge weerstand in gekomen.
Schoonmaken en opnieuw proberen.
Is het dit niet dan kun je nog de bougie met het type nr E/A proberen deze vonken nl. iets makkelijker.
Bobines uitwisselen behoort ook nog tot de mogelijkheden.
Doet hij het dan nog niet goed dan zijn helaas echt je onstekingsspoeltjes defect.
In boekel had ik wel met je te doen!
Zo'n perfecte happening en dan doet je moter het niet perfect.

Succes en groetjes Marc Cuypers.

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 sept. 2003 22:22 
Ik had hier nog twee nieuwe bougiedoppen liggen die ik er daarnet op gemonteerd heb;geen resultaat.
Bougies van dat type zitten er al van in Boekel in.
Bobines heb ik ook nog wel liggen;ga dit ook nog even proberen. De ontstekingsspoeltjes vervangen ... sla me nu maar dood .. waar zitten die ?

Schrijver mcu
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 sept. 2003 22:32 
Die zitten net boven de dynamo spoel in het achter deksel van het blok.
Dat zijn die rechthoekige blokjes op de foto in de manuel.
Bij een stator revisie worden ook deze opnieuw gewikkeld.
Het magnetisch veld aan de buitenzijde van de rotor wekt de spanning in deze spoeltjes op t.b.v. de ontsteking.

Gr Marc.

Schrijver terry

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 sept. 2003 22:37 
Marc, had ze daarnet al ontdekt in de manual. Alvast bedankt. Wel raar dat als ik mijn accu maar ongeveer 10 min aan de lader leg dat hij het dan wel doet. Of met startkabels van de wagen zoals in Boekel. Misschien de accu eens vervangen. Heb hier nog een CXC staan waar ik mijn accu eens ingeplaatst heb... lopen deed hij nog niet maar misschien heb ik de accu beschadigd ? Startmotor draait wel vlot rond.

Schrijver mcu
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 sept. 2003 22:46 
Teery luister goed,
dat verhaal van die goede accu klopt wel maar is gebaseerd op het volgende feit:Hoe sneller de magneet rond draait hoe hoger de spanning is die door de spoel opgewekt word.
Heeft de spoel reeds doorslag dan kan een snelle magneet rotatie nog net voor voldoende spanning zorgen dat er een vonk ontstaat.
Als dit het geval is dat hij met een zeer goede accu nog wel start dan betekent dit dat jouw spoeltjes de beste tijd gehad hebben.

succes Marc.
ga nu slapen(ochtend dienst) kijk morgen weer.

Schrijver Ray
Gast 
#9 | Geplaatst: 9 sept. 2003 12:16 
Hey Terry,
Volgens mij zijn het toch de bougies, Ik ken een goed duits merk: ZUNDKERZEN, maarja, wel € 20-, hoor!:-)
Maarre, even serieus: ik hoorde Emiel vrijdagavond ook nog iets zeggen over de spanningswisselaar. Heb je daar al naar gekeken? Ik kan je daar verder niks over vertellen, want niet veel verstand van electrische zaken. Wel van kortsluiting :-(
Succes!
Ray (die graag met startnie zou willen ruilen van probleem)

Schrijver mcu
Gast 
#10 | Geplaatst: 9 sept. 2003 18:10 
Die dure bougies werken misschien best een tijdje maar het is uitstel van executie.
De winter staat voor de deur dus een electrische revisie is misschien nu op het juiste moment.

P.s. Ray spijtig wat er met jouw cx gebeurt is maar ook voor jouw geldt:de winter is om te sleutelen.

Gr Marc.

Schrijver terry

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 9 sept. 2003 22:26 
Marc, ben een zomer-en winterrijder dus het probleem(pje) zal ik snel moeten oplossen of ik kan terug met de trein en dat scheelt me een uur.
Nog even : we hebben dus twee vaste spoeltjes (L en R) zijn die voor elke cylinder afzonderlijk; zo ja dan is het toch toeval dat ze beide op hetzelfde moment defekt zijn ? Starten op 1 cylinder is toch mogelijk ?

Schrijver terry

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 11 sept. 2003 22:18 
Cx'ers,
ben na het werk even gaan kijken bij een vriend die werkt bij Bosch verdeelcenter. Daar hebben ze alle apparatuur om het meten van o.a. de batterijtoestand,laadstroom,alternator,... en ga zo maar door. Wat deed de motor daar...starten natuurlijk. Thuis alle stekkers nagemeten volgens het handboek en alles bleek binnen de opgegeven waarden te liggen. Batterij bleek in goede conditie te zijn dus dat is al een kost gespaard. Nog iemand een idee ? (breuk in kabelboom ?)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 11 sept. 2003 22:27 
Alles gechecked volgens http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/wontgo.html ?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver terry

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 11 sept. 2003 22:59 
Ja Floris, hangt nu aan de batterijlader want morgenvroeg moet hij weer op pad.
Always look at the bright side of life zou ik zo zeggen.

Groeten
Terry

Schrijver mcu
Gast 
#15 | Geplaatst: 12 sept. 2003 01:10 
Controleer ook eens de massa verbinding van frame naar blok.
Als deze geoxideerd is gaat hier ook veel stroom verloren.
Heb je al een andere cdi unit geprobeerd?
En als je het niet meer weet kun je de electroden afstand van de bougies nog verkleinen van 0,7 naar 0,5mm dit vergemakkelijk het vonken ook aanzienlijk,mogelijk loopt hij dan geen 180kmh meer als ie maar vonkt.

Succes Marc.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Startie - Startnie - Startsoms -...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven