Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Glijlagers voorpoten

 
Schrijver Erikje
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 sept. 2010 11:40 
Hallo allemaal,

Weet iemand de maat (hoogte) van de glijlagers (onderste en bovenste) in cx500c 82 voorpoten?

Daarnaast heb ik de beschikking over staalflex remleidingen. Die moeten nog wel gemonteerd worden. Heeft iemand de afmeting van de banjo bouten op diezelfde cx?

Groeten en bedankt,
Erik

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 sept. 2010 12:30 
Beste Erik,

NOrmaal gesproken zitten er geen glijlagers in de voorpoten van een CX.

Echter spreek jij over een CX500c
Daarin kunnen dus twee types zijn, eigenlijk drie types.

Ze zijn uitgevoerd met gewone voorpoten maat 33
En ze zijn met twee verschillende uitvoeringen maat 35 op de markt gezet.

De maat 35 is gelijk aan de silverwing 500. Deze glijlagers zijn iet goedkoop.
Kijk op CMSnl, en zoek eens op Honda GL500.

Dus meet de dikte van je voorpoten op, en dan als die 35mm is weet je waar je moet zoeken.

Kijk ook even bij mijn verhalen, mischien kun je daar ook nog wat mee.
Zie daarvoor de linken onder mijn berichtje.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Erikje
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 sept. 2010 13:42 | Aangepast door: Erikje 
Marco, dank voor je bericht.

Ja, jouw verhalen, ik ken ze ondertussen allemaal uit mijn hoofd, aangezien ik de helft al heb gedaan Ze zijn heel handig en vooral duidelijk!

Ik heb 33mm voorpoten, met glijlagers. Mijn fiets is meer een assemblage, het frame nummer klopt niet met het blok, en er zitten dus ook andere poten onder. Ik weet zeker dat het de glijlager variant is omdat hij al een keer open is geweest, maar toen zag ik de koper kleur al door het teflon heen.
Nu kon ik een setje vervangende lagers krijgen via HK suspension omdat mijn veren op zijn (bussen werkt niet meer) maar ze wilden de hoogte weten van de lagers. Ze hadden ze in verschillende maten en ik heb natuurlijk de juiste nodig. Op het moment ben ik niet bij mijn fiets dus kan het niet opzoeken, maar zou ik ze wel gelijk kunnen bestellen. Vandaar.

Heb jij enig idee Marco?

Groeten,
Erik

edit: ik heb ze iig wel op CMSnl gezien,maten staan er niet bij. De HK man had het over imitaties die goedkoper zouden zijn, die bij CMS zijn 10 euro/stuk en 7,50 euro/stuk (2x2 nodig...)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 sept. 2010 15:13 
Vraagje, bel mij vanavond eens even.
Ik heb nog een setje voorpoten staan van een amerikaans model waarbij de as iets naar voren staat.
Ik kan die nu even niet meten omdat ik in mijn boekenzaak zit, maar wie weet is dat een set 33mm. Anders kun je altijd nog besluiten om over te stappen op gewone CX voor poten. Dat is dan mischien eengoed kope oplossing.

Eventueel kun je ook de glij bussen af draaien naar de juiste maat.

Als het klopt wat jij verteld dat het om een maat 33 gaat met glij bussen, dan zijn er voor het custem model dus 4 soorten voorpoten in omloop.

Eventueel eens kijken bij andere modelen bij cmsnl. Wie weet kom je daar verder mee. KIjk eens bij CB400N. Of honda rebbel. Wie weet is dat een optie.

Ik weet al wel dat ik geen onderdelen boek heb waar deze poten in kunnen staan. Dus daar loop ik wel mee klem.

Tel 0321 312336
06 58842273

niet na 21.00 uur bellen, papa is dan aan het slapen.

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Glijlagers voorpoten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven