Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

achterlicht probleem

 
Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 sept. 2010 13:33 
hey ik heb een probleem:
van de week zette ik de cx (C) aan en achterlicht ging netjes branden, remlicht werkte ook.

nu vandaag doet het remlicht en de knipperlichten het wel maar het achterlicht wil het niet doen, ook niet met nieuwe lampjes, ik heb de stekkers bekeken en alles zit nog steeds vast, er zit niks los

is er iets dat ik moet/kan doormeten of waar ik naar moet kijken (elektra is iets waar ik slecht in ben...)??

alvast bedankt!
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 sept. 2010 14:27 
Ik heb twee standen op de GL650, ik dacht dat mijn achterlicht het ook niet deed, kijk even of jouw sleutel in het contactslot helemaal naar rechts staat, op stand "on" ipv 'ACC" , hier kan je ook op starten!!

Hoop dat het dit is, anders toch zekeringen, of los contact, massa...

groet Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 sept. 2010 17:43 | Aangepast door: Hansv 
Chris,

Er is ergens een site met een hoop ongesorteerde technische toestanden. Daar is o.a. te lezen:

.... mijn achterlicht. Het bleek dat, na de laatste keer contactslot schoonmaken en uit- en inbouwen, dat de bruin-witte draad niet voldoende aan gedrukt was in het contactslot, en slecht contact maakte. Daarom werkte het achterlicht het ene moment wel, en als ik over een hobbel ging weer niet, of juist andersom. Je moet het maar weten.....

Harmony,
Hans.
(die niet precies weet hoeveel verschil er zit tussen een z-a-b- en een c)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 sept. 2010 18:50 | Aangepast door: cmtheman 
de sleutel moet niet uitmaken want het achterlicht moet het ook doen als de motor niet draait.
ik heb geen stekker meer aan het contactslot, maar alle losse draden met een stekker over de pennen van het contactslot gestoken.
ik heb alle draden aangeduwd maar het achterlicht bleef uit.

wat ook heel erg vreemd is, is dat als ik het contactslot op P zet dan dan het achterlicht wel gaat branden. als ik hem dan op 'ON' zet dan brand hij niet.
dus als de koplamp brand, dan krijgt het achterlicht blijkbaar geen signaal dat hij aan moet. welke draad moet ik hiervoor hebben/doormeten??

remlicht werkt prima...
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 sept. 2010 21:49 | Aangepast door: Hansv 
Het verhaal staat HIER , en begint met:

"Het achterlicht doet het niet. Waar kan dat aan liggen. Want als ik het contactslot van de CX op 'p' zet, dan gaan het achterlicht wel aan. Dus de lampen en de massa verbinding zijn in orde. Rara wat is er aan de hand"

Het lijkt als twee druppels water op jouw probleem.
Het enige verschil kan in de kleuren van de draadboom zitten.

Maar het kan natuurlijk ook iets totaal anders zijn.

<edit>
Kijk ook even of het 'parkeerlicht' voor het doet.... Waarschijnlijk niet, tenzij je het contactslot op 'P' hebt staan. Dit lampje staat op dezelfde bruine draad als het achterlicht.

Controleer bruin en bruin/wit, en ook eventueel het slot
</edit>

Harmony,
Hans.
(als het eruit ziet als een ui, ruikt als een ui en smaakt als een ui hoe groot is dan de kans dat het een peer is?)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 sept. 2010 11:57 
overal een beetje aan gefrut en alles doet het weer, vreemd!
wel heb ik gemerkt dat als je het contactslot niet PRECIES goed draait hij helemaal geen contact maakt, geef je de sleutel een tikje en alles doet het weer inclusief achterlicht.
is dus contactslot...
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 sept. 2010 15:27 
Gecorrodeerde contacten. Als het lukt het contactslot openmaken en de contacten schoonmaken en licht invetten met zuurvrije vaseline.

Schoonmaken kan zelfs met een inktvlakgum.

Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achterlicht probleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven