Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Wie rijdt waar? www.hondacx500.nl Forum / Wie rijdt waar? /   
 

resonantie 4200 toeren

 
Schrijver Erwin Wormgoor
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 juni 2008 13:33 
Inmiddels is er een half jaar voorbij en ik ben er niet in geslaagd om een hoog ratelend geluid op te lossen. Bij 4200 trilt het blok (resonantie) en klinkt er een hoog ratelend geluid. Onder en boven de 4200 RPM is het een gewone CX.

Het zijn niet: dempers (popnagels uitgeboord en inspectie tussenschotten), metalen veren die koelwaterleidingen beschermen, radiator grille, benzinetank, kabeltjes. En dus graag jullie tips en ervaring.

Kan de ventilator as resoneren of iets dergelijks? Ik neem aan dat de distributieketting en versnellinsbak geen hoog ratelend geluid kunnen geven, omdat de olie het e.e.a. dempt.

Het gaat hier om een DeLuxe 1980, 65.000 km en ik kan dat hoge geratel eigenlijk niet uitstaan, omdat het een superbike is (zie showroom motor vd mnd april)!

Groet Erwin

(Pjotter, gaaf om je in Den Haag bij Mercuur Motors tegen het lijf te lopen; jouw blok was wel erg heel stil (alternatieve klepstelmethode ??) - ik handhaaf de standaard klepspeling bij BDP en waag me nog niet aan de alternatieve methode)

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 juni 2008 00:41 
hey erwin.
Nee ik heb geen alternative klepstelmethode. Heb mijn kleppen zelf gesteld met behulp van een voelmaat en het wakend oog van Marco. Weet wel dat hij idd heel stil is.

Was idd wel top om je daar tegen te komen..... maaruhhhh je moet wel beter opletten wat er naast je staat. (een CX mag je niet over het hoofd zien)

Greetzzz pjot. (die altijd op zoek is naar CXen)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Wie rijdt waar? www.hondacx500.nl Forum / Wie rijdt waar? /
 resonantie 4200 toeren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven