Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Even voorstellen: Jelte

 
Schrijver Jelte
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 mei 2012 08:38 
Hai CX fans,

Al 22 jaar motor fan mijn eerste een Honda CB 500 Four, helaas in de prak. Toen 10 jaar een Honda XR600R samen met een Kawasaki ZX9R Ninja.
Daarna op een twee cilinder gestapt Suzuki C800LC en nu.......
Ik ben op zoek geweest naar een motor die bij mij zou passen. Het moest een twee cilinder zijn en die heb ik gevonden in de Honda CX 650 Custum.
Ik heb er geen spijt van de motor presteert ver boven verwachting.
En de techniek is geweldig.
Misschien hebben jullie nog leuke nieuwtjes over deze bike.
Hij danst onder mij als een motor die vooruit wil.

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 2 mei 2012 09:23 
Welkom Jelte! Waarschijnlijk zonder het te weten heb je het op een na meest zeldzame CXtype aangeschaft. Gefeliciteerd!
Gewoon lekker rijden en eens een stamtafel bezoeken.
Als je specifieke vragen hebt: daar is ons forum voor, maar had je al ondekt.
Groet. Theoj

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 mei 2012 11:31 
Is het een Custom ga naar OverCX en bekijk en controlleer het frame nummer en motor nummer
Alvast gefeliciteerd
o.j. we zien wel of het er een is
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 2 mei 2012 13:30 
Hoi Jelte,

Welkom hier. Je hebt inderdaad een schaarse motor aangeschaft. Je kunt hier eens rondkijken op de site of zoeken in het prikbord, je zult dan al veel vinden. Ook zijn er hier binnen de club Cx650 C eigenaren met veel technische kennis.

Veel plezier ermee en hopelijk kunnen we je motor een keer ergens live bewonderen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Jelte
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 mei 2012 14:15 
Hoi Coen en Theo,

Wat een grap, uiteraard mogen jullie mijn motor bekijken, ik moet nog een beetje ondekken hoe het forum werkt. Maar met wat hulp van jullie kant gaat het vast helemaal lukken.
Ik heb het dingetje via marktplaats gekocht voor € 850,- en toen eens gaat speuren wat er zoal op internet te vinden is.
Heel gaaf, en ik denk dat ik door lid te worden van dit forum heel veel kennis over de bike kan delen.
De stand van de cilinders heeft mijn aandacht getrokken en het is toevallig deze CX650C geworden want de CX 500C is een gelijke in zijn soort maar volgens mij hebben ze niet alleen de cilinders opgeboord maar is het hele motorblok aangepast.
Als er een afspreek punt is waar jullie bij elkaar komen dan zou ik graag een keer van de partij zijn. om ook de motoren van de andere CX rijders te bekijken en bewonderen.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 2 mei 2012 15:24 
Hoi Jeltje,

Je zou eens langs kunnen komen bij de stamtafel in Linschoten (Gemeente Montfoort), zie agenda. Volgens mij voor jou om de hoek. Je zult daar geen drommen andere rijders aantreffen, maar misschien leuk voor een eerste kennismaking. Voor het echte werk zou je eigenlijk in juni mee moeten rijden naar Vechta (D), waar je een paar honderd motoren bij elkaar kunt zien. Je zult daar nog wat CX650 C's zien, maar ik kan je verzekeren dat die op één hand te tellen zijn. Een CX650 C in goede staat gaat zeker boven de 1000 euro kosten, dus je hebt niet te veel betaald.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 2 mei 2012 15:56 
hallo jeltje,

welkom hier.
behalve de stamtafels hebben we natuurlijk ook ons jaarlijkse treffen, ik zie je daar wel... en als je echt eens cx'en wil bewonderen dan adviseer ik mee naar vechta te gaan!

groetjes werner (dat zal iedereen wel zeggen; ga naar vechta)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 mei 2012 20:47 
Welkom!

Heb je foto's van je CX, die je kunt laten zien? Ben benieuwd hoe je CX eruit ziet!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Jelte
Gast 
#9 | Geplaatst: 6 mei 2012 23:24 
Ik heb even een lapje over de motor gehaald maar hier twee foto's.
De richtingaanwijzers missen omdat de tussen rubbers stuk zijn.

Schrijver Jelte
Gast 
#10 | Geplaatst: 6 mei 2012 23:26 
Helaas foto's zijn niet gelukt

Schrijver Jelte
Gast 
#11 | Geplaatst: 7 mei 2012 08:03 
Nog een poging enkele foto's te uploaden



Verwijder bestand #1


Verwijder bestand #2

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Even voorstellen: Jelte

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven