Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Peter CXje

 
Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 april 2013 15:52 
Hallo allemaal ik ben al lid zins 15 juli 2010, maar me nog nooit voorgesteld hier. Ben ook zins die tijd tot nu hier ook niet meer geweest. Totdat iemand me op een ander forum met campers me een pb stuurde en ook een cx heeft en hier lid was, zodoende ben ik hier weer eens gaan kijken. Tot mijn verbazing ben ik ook nog gespot hier, waarbij de cx achterop de camper hangt. http://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&forum=8&topic=10642.
Deze cx heeft heel wat te weeg gebracht kan ik jullie vertellen, maar dat komt straks.
Ik had me motorrijbewijs gehaald in mijn diensttijd maar nooit over laten schrijven, ik was toen nogal een wildebras en wist dat als ik dat deed ook een motor wilde hebben en dat dan niet goed zou aflopen.
Tot vier jaar terug, toen mijn vrouw (door gezondheids redenen niet meer kon fietsen), begon over dat ze in haar jeugd een vriend had met een motor en dat wel erg prettig had gevonden.
Dit zou het fiets probleem ook oplossen, dus peter zijn rijbewijs halen. Bij mijn eerste les voelde ik direct de oude liefde voor de motorfiets weer op komen.
Maar je moet tegenwoordig een behendigheids test af leggen, dus ik op zoek naar een eigen motor om dat goed te oefenen en dit werd dus deze cx.
Het behalen van het rijbewijs verliep vlotjes, theorie in een keer, de behendigheids test in een keer, maar het afrijden ging fout. Ik had de nacht er voor maar 2 uurtjes geslapen, en toen we bij het gebouw van de examinator kwamen mocht het vrouwtje wat ook op moest als eerste. En daar zit je dan in de zon met je motor kleding aan te soezen, en ja toen moest ik eerste stuk ging prima maar toen sloeg de vermoeidheid toe en kachel een bus baan op. Fout gezakt, de week er na weer op en met vlag en wimpel geslaagd.
Maar toen kwam het idee om hem mee te nemen met de camper wegens het fiets probleem, we hadden al een camper maar die was te licht en weinig pk's.
Dus op zoek naar een andere camper, en dat was een C rijbewijs (had ik al) touringcarretje 6,25 meter lang 20 persoons . Die ik totaal gestript heb en op nieuw heb opgebouwd, en er een hydrauliche lift op gemaakt heb waar de cx op vervoerd kon worden.
Dus nu rijden we heerlijk met de camper door Europa, en toeren heerlijk op de cx rond. De cx is deze winter in de revisie gegaan en helemaal op geknapt.


Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 april 2013 16:12 
Prachtig Peter, ik heb twee cx-en thuis staan. Ik mis alleen de kamper nog. Ik heb ooit nog eens een Citroën bus gezien met een cx er achterop gemonteerd. Kom in augustus eens langs op SJK. Ik denk dat er genoeg mensen zijn met interesse naar jouw beide hobby's.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 april 2013 16:25 
Tnx. Mag ik weten wat SJK is ?
En een citroen bus is daar eigenlijk te licht voor.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 april 2013 16:31 
Tussen 16 en 18 augustus heeft de club een campeerweekend in Sint Jansklooster ( boven Zwolle). Hartstikke gezellig met cx-en van elk pluimage. De meeste komen met hun tentje maar er zijn ook figuren die hun motor in laden.
Ons motto hoe meer cx-en, hoe meer vreugd.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Teto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 3 april 2013 17:55 | Aangepast door: Teto 
Nog een vraagje Peter, waarom zit het kader van je radiateur zo ver naar voren ?

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 april 2013 18:16 
Dat heeft een rede
In 2011 waren we in Duitsland aan het toeren, toen plots een van blad afbrak en door de radiator heen sloeg. Meteen een zwembad onder de motor, anwb gebeld die heeft ons (de Duitse) terug gebracht naar de camper.
Nu had ik een cx in onderdelen liggen en ook een radiator, alleen daar past het voorfront niet op. De gaatjes aan de zijkant zitten te ver naar achter, een ander type dus dan wat ik had.
Maar om nu direct hier te gaan vragen wie er nog een heeft, vind ik ongepast (is zo hebberig, of je alleen daarom hier bent)
een nieuwe radiator is me iets te prijzig, zeg maar gerust veel te duur.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 3 april 2013 19:02 
peter,

welkom op dit gezellige cx-forum, over een paar weken is het onderdelenbeurs daar kan je kijken of er iemand de passende heeft...


groetjes werner (herkenbaar door mijn cx en mede passagier, zie avatar)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 3 april 2013 19:16 
undefined:
over een paar weken is het onderdelenbeurs daar kan je kijken of er iemand de passende heeft

Dank
En waar mag deze beurs wel wezen ?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 3 april 2013 19:42 | Aangepast door: Hansv 
In Veghel, zie ook de kalender, onder "On the road"

Locatie: Abemec
Pater van den Elsenlaan 4
5462 GG Veghel.

10:00 uur – 11:00 uur: Opbouw door de aanbieders
11:00 uur – 14:30 uur: Beurs
14:30 uur: Afbouwen en nazit

Er is natuurlijk weer koffie en thee met een koekje erbij. Je lunch moet je wel zelf meenemen.


Harmony,
Hans.
( als alles gaat zoals het is gepland ben ik er ook )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 april 2013 19:54 
owww das niet naast de deur voor mij, en als het nu lekker weer zou zijn kwam ik met de camper. Maar het is nog steeds bbbbrrrrrr weer.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Peter CXje

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven