Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Even voorstellen maar: Joram

 
Schrijver Joram
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 nov. 2013 16:23 
Hallo mensen,

Ben Joram, 21 jaar en kom uit Almelo.

Sinds ruim een maand in het bezit van een cx500c en deze word omgebouwd naar cafe racer.

Zo kocht ik hem:

http://imageshack.us/photo/my-images/42/0yc4.jpg/

Inmiddels staat het frame al een tijdje naakt onder een zeil en ben ik met het blok bezig.

Vordering tot nu toe:
http://imageshack.us/photo/my-images/17/w64a.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/802/42kc.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/841/atzc.jpg/

Voor wie een bouwverslag wil volgen
http://cx500forum.com/forum/cx-customization-modifications/22338-cx500c-cafe-racer-bu ild-%5Bdutch%5D.html

Groeten

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 nov. 2013 16:40 
Hallo Joram,

Welkom hier. En wat een geweldig bouwverslag met al die foto's! Ik mag zelf ook graag foto's maken (HIER)

Enne... een motorblok in de keuken is altijd +1
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 nov. 2013 16:51 
Goed bezig! En wat een handig sleuteltje voor het kleppen stellen. Zit zelf altijd met een tangetjes en een steeksleuteltje te klooien. Zo'n handig ding ga ik ook maar eens maken. Succes en ik volg het project met belangstelling.

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Joram
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 nov. 2013 16:55 
Haha ja zag de tip daar op het forum over de kloksleutel.

3mm zijn de stelschroefjes echter moet je een 2.75 sleutel halen eigenlijk omdat aan het begin de maatvoering een slag groter is.

Ik heb nr3, 3mm en die is dus wat te ruim, maar ging prima om ze op de plek te houden tijdens stellen.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 nov. 2013 17:20 
Ziet er vertrouwenwekkend uit! Er wordt zorgvuldig gewerkt, dat is duidelijk, ben benieuwd naar het resultaat.

Opvallend trouwens hoeveel caferacers er momenteel gebouwd worden op basis van de Honda CX, wanneer je op internet rondkijkt.

Heb de indruk dat de CX ontdekt is!
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 3 nov. 2013 15:26 
Hey Joram, leuk te zien hoe het gaat.
Ziet er goed uit.
Grappig van die achter deksel, en waaier, ik kwam dus mijn eigen werk tegen.

Ziet er goed uit, één min puntje, geschat kun je nog 20.000 kilo meter rijden met de distributie ketting. Op één foto zag ik de speling die je over hebt, voor mij persoonlijk iets te weinig. Maar je resultaat zal er nu niet minder om zijn.

Pluspunt, de dynamo. Zelden kom ik ze zo netjes Tegen. De verkleuring is minimaal. Naar verwachting gaat die nog wel even mee.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 3 nov. 2013 15:48 
Kilometerstand is 18K mijl. Machine reed goed al waren de kleppen slecht gesteld, vooral de uitlaatkleppen zat geen speling op en onderling verschil. Nu zijn ze weer netjes zoals het hoort.

Kettingspanner heeft nog heel veel vlees over, is op de foto ook goed te zien dat die nog een heel stuk kan spannen.

Ik ben echter van plan om een setje kettingspanners te kopen nu het nog kan, op ebay vragen ze er goud geld voor en cmsnl verkoopt ze gelukkig nog tegen een normale prijs.

Het word een mooi weer machine maar wil hem langer aanhouden dus heb liever al wat thuis liggen voor het geval dat.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 nov. 2013 08:53 
Die ketting die bij CMSNL ligt verkoop ik ook, tegen dezelfde prijs.
Tevens de onderdelen die je eventueel nog nodig zou hebben lever ik tegen dezelfde prijs als CMSNL
Ik ben zelfs een dealer van CMSNL.
Spullen zijn ook af te halen bij mij.
Ik heb veel standaard op voorraad liggen.
Maar ook imitatie kan ik vaak zaken aanbieden.


Voor de ketting, keuze simpel. die van CMSNL is net zo duus als imitatie. Alleen imitatie moet je zelf klinken.


Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 nov. 2013 11:08 
Voorlopig houd ik me eerst maar eens bezig met de nodige onderdelen, word nog duur zat haha

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 6 nov. 2013 20:14 
duur?? ja ik kan er over meepraten, mijn eigen blok heb ik helemaal voor zien van heel veel nieuw. Totaal 1600 euro kwijt aan zaken voor het blok.
Nu komt het, omdat ik dit blok heb opgevoerd, was de kans aan wezig dat het ook fout kan gaan. Meerdere malen ruim over de 12.000 toeren, en behoorlijk hard gereden. Afgelopen week heb ik de koppakking er uit geblazen. 1200 kilometer oud....

Kijken of ik er morgen een nieuwe in kan zetten....

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 6 nov. 2013 20:33 | Aangepast door: Joram 
De onderdelen beginnen langzaam binnen te druppelen.

Er is nog aardig wat onderweg uit de US/UK, genoeg te doen

Dit blok moet de 60PK gaan halen, met de Mikuni 34mm carburateurs

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 7 nov. 2013 08:38 | Aangepast door: marcobecker 
Joram,

Ik zou graag willen wetenhoe je de 60 pk er uit gaat halen.
Zou je me foto's willen sturen van de mikuni 34 mm carbs..
marcobecker@zonnet.nl

Ik heb door de koppen te flowen al meer vermogen weten te krijgen met gewoon standaard carbs en uit laat op stelling.

Echter ik wil veel verder gaan, maar door gebrek aan goede kennis kom ik nu even niet verder.

Dus jouw informatie is mij van harte welkom.

Ik verwacht zelf dat ik uit mijn GL500 zo rond de 50 tot 53 pk weet te halen.
In de regel haald een CX500 blok niet meer dan 48 Pk, en dat zakt met andere uitlaten al gelijk naar 35 pk.

Dus,,, ik ben benieuwd.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 nov. 2013 11:25 
Hallo Marco,

Hopelijk vindt joram het niet erg dat ik in zijn plaats antwoord. http://www.speedmotoco.com/product-p/mf-cx500-34-cafe.htm

Mikuni 34mm met andere sproeiers voor de cx, andere inlaatstukken etc, je kan het lezen wat er aan veranderd is. De carbs werken optimaal met kelken en open uitlaat zonder de collector.

Ze zouden tot 20% meer koppel leveren.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 7 nov. 2013 12:23 
ok, ik ga kijken....
ik wil meer weten.

Trouwens, rechter kop pakking is er uit geblazen, vanmiddag kijken wat er loos is.

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 23 nov. 2013 10:53 
Momenteel al weer een heeeel stuk verder

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Even voorstellen maar: Joram

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven