Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Voorvork verlagen

 
Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 30 jan. 2014 19:36 
Deze vraag is vandaag eerder geplaatst maar in een rubriek van een andere forumlid en ik wil niet zijn Collum bederven met mijn vragen, dus ik start maar een nieuwe en hoop dat andere er ook mee zijn gebaadt.

De vraag was "hoe je je voordempers kan verlagen ZONDER technische hoogstandjes als lassen, slijpen en tappen, vooral omdat er ook mensen zijn die niet beschikken over de Technische kennis of gereedschappen"

Wel ik heb van Erik1 en Marco Becker al snel antwoordt gehad, en bij deze het resultaat of ik het goed heb begrepen.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 jan. 2014 20:09 
Hierbij wat foto's. de bus zat er al in (boven in) waar ik de korte veer had verwacht.
Ik heb deze vervolgens geheel onderin geplaats als ik de mannen goed heb begrepen.

De Bus zat er al in, ik had hier een korte veer verwacht
De Bus zat er al in, ik had hier een korte veer verwacht
De Bus maar naar onder in de buis gedaan, als ik de mannen goed heb begrepen
De Bus maar naar onder in de buis gedaan, als ik de mannen goed heb begrepen
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 jan. 2014 20:13 
Het resultaat ven 1 van de veerpoten de hoogte is 7 cm gedaald. Tevens de keerringen vervangen en gevuld met 135 cc voorvorkolie.
Ik weet niet of dit voldoende is? Dus wederom wacht ik gespannen op uw antwoord.

de veer is veerpoot is ongeveer 7 cm korter.
de veer is veerpoot is ongeveer 7 cm korter.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 jan. 2014 20:16 
Ja, rond de 130/140 ml gaat erin.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 jan. 2014 17:02 
Joram heeft lef.

Die bus die je naar benden hebt gedaan vind ik een leuke oplossing. Echter ben ik niet bekend of deze probleem los los kan zitten.
Op die plek heb ik dus een messing passende bus gemaakt, die stijf op het onderste deel zit.

de hoeveel heid olie lijkt me geen probleem, wel wat er over blijft van de veerweg. Pak hem beed nog 7 cm........

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 feb. 2014 10:35 
Het is een dik wandig, ik meen 22mm gechroomd stukje pijp, eer rest weing spelling.
Wat de veerweg betreft??? Tja die moet ik later proefondervindenlijk ervaren, maar ik woon harte Amsterdam dus bruggen, drempels en klinkers zat. En Joram, ik ben benieuwd wat je met de accu gaat doen?
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 feb. 2014 11:08 
Ik zou dit niet doen, 7cm houd je bijna niks over tussen de onderste kroonplaat en je vorkpoot.

Tevens verknal je de werking van de vork hiermee, wegligging zal dramatisch zijn.

Een voorkant is het belangrijkste van de motor, nu ondermijn je de werking ervan, en vrees dat je kroonplaat de poot gaat raken.

Ik ga een kleine lithium accu gebruiken, komt onder mn zadel, zie je niks van.

Schrijver Kees de Jong
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 feb. 2014 11:28 
De velaging is nog experimenteel, blok moet er nog onder etc, zelf opzitten en kijken of het nog meer inveert, zo ja dan helaas weer uitelkaar en zieken naar de juiste stand, houd je wel van de straa????
Heb je een merknaam of type accu voor me? Ook voor de maten. Ik was van plan deze te plaatsen op de vrij gekomen plek van de collector.
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.

Schrijver Joram
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 feb. 2014 11:32 
Met blok erin en erop zitten veert de vork zo'n 2cm in, dus daar moet je even goed naar kijken.

Ik ga een shorai gebruiken, type LFX14A2-BS12
118x68x89mm.

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 1 feb. 2014 12:45 
Kees, ik ben het met Joram eens dat jou experiment niet goed uit gaat pakken. Op het tekeningetje van Erik1 zie je een busje zitten van 2 of 3 cm. Jij hebt een veel langere bus gebruikt. "Normaal" zit er in de voorvork een lange en een korte veer. Blijkbaar is er al eens eerder aan de vork geknutseld en de korte veer vervangen voor dat busje. Dat wordt wel gedaan om de relatief slappe voorvork wat "harder" te maken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 feb. 2014 13:26 
Mast,
Dat buisje waar joram het over heeft is ook origineel
Ter vervanging van de tweede veer.
Dan die tekening van erik, was ooit mijn idee.
Busje had een maat van 38mm
Totale dikte van het asje waar het overheen ging.
En dan nog de veer element 2 cm dieper in gestoken.
Speling tijdens max in veren was bij mij 5mm tot aan balhoofd plaat.
Dus was al heel krap.
Voor de rest was er zeer goed mee te rijden
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Voorvork verlagen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven