Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Ook even voorstellen

 
Schrijver Mark4130
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2014 15:34 
Hallo allemaal,
Mijn naam is Mark uit Lekkerkerk, Zuid Holland.
Na het lezen van een artikel over de CX 500 in het Nederlandse klassieker blad, ben in geïnteresseerd geraakt in deze motor.
Heb verleden week een leuk Deluxe model gekocht uit 1978. Ben er helemaal weg van,vooral het geluid. Heb er net voor het eerst een uurtje mee gereden, moet nog wel wat aan gebeuren. Hij houdt wat in als je de gashendel helemaal open draait, beetje schokkend rijden, en hij heeft een beetje bijgeluid ( tikgeluid) in het blok. Heb gelezen dat dit een kwaal is, waarschijnlijk nokkkenasketting. Moet mij nog een beetje inlezen. Zal zeker de techniek sectie gaan bezoeken van dit forum.
Hoop van jullie te kunnen leren en bekend te raken met deze motor.

Groeten,

Mark
Rock hard, Ride Free.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2014 15:55 | Aangepast door: JiMi 
Welkom!
Als het tikkende geluid inderdaad van de nokkenasketting komt dan kun je deze stellen met de stelschoef achterop het blok. Dat moet je doen terwijl de LINKERcylinder in de juiste positie voor kleppenstellen staat. Je draait de stelschroef 2 of 3 slagen los en geeft evt. met een rubberen hamer een tik tegen het blok zodat de spanner zichzelf stelt. Dan de stelschroef weer aantrekken en klaar is kees.
Als je daarmee klaar bent moet je via de inspectiedop (en een tandartsspiegeltje) controleren of de spanner nog niet op zijn eind staat. Zo niet, dan gaan rijden en is de tik hopelijk weg.

Succes en we horen het wel weer
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Mark4130
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2014 16:54 
Hey Jimi,

Alvast bedankt voor de uitleg.
Als de motor stationair loopt hoor je de tik, als je gas geeft gaat het geluid weg.
Zal deze vragen even overhevelen naar het techniek forum. Ook dat van het inhouden.

Groeten,

Mark
Rock hard, Ride Free.

Schrijver udent

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2014 21:46 
Welkom bij de club, succes met sleutelen,
Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 11 mei 2014 22:11 
Mark,

Welkom en veel plezier met je motor. Heb de Deluxe altijd een mooie uitvoering gevonden. Zie je niet veel.

Coen
(Die de donor Silverwing van Lieke aan het opbouwen is tot 't Silverding)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver kvdheuvel
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 mei 2014 22:28 
Hè Mark, wat toevallig. Ik ben sinds een weekje aan de cx en lid van dit forum en woon vlakbij in Ouderkerk! In ieder geval veel succes met sleutelen en misschien dat we elkaar nog eens kunnen helpen.

Groeten, Korstiaan

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 12 mei 2014 11:36 
mark,

welkom bij de cx-bende

groetjes werner (hesje niet verplicht)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Ook even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Fernando ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven