Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

even voorstellen: CX500E project

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver CGMe
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 aug. 2014 21:56 | Aangepast door: CGMe 
Hi, ik ben Remco en sinds vorig jaar eigenaar van een CX500E uit '82. In eerste instantie heb ik verzonnen een motor te kopen om, in tegenstelling tot mijn dagelijkse werk, in mijn vrije tijd eens met mijn handen te kunnen werken. Om af en toe achter de computer vandaan te komen en lekker in de schuur te sleutelen.

"Oh, heb je een rijbewijs dan?" ... erm, nee, nog niet.
"Oh, heb je ervaring met sleutelen?" ... erm, nee, ook eigenlijk niet.

Tsja, leek me een mooi begin van een nieuwe hobby

Anyway, via internet mijn CX gevonden met veel extra onderdelen (handig voor een beginnend sleutelaar, dan heb je altijd een werkend voorbeeld) en als volger van blogs als moto-mucci.com, pipeburn en the bike shed ook inmiddels rijkelijk voorzien van inspiratie om er een cafe racer project van te maken.

Dit is in ieder geval de motor toen ik 'm kocht:



Ik zal hier, gezien mijn gebrek aan ervaring en kennis, dus veelvuldig om technische tips gaan vragen lijkt me! Ook zal ik proberen mijn voortgang enigszin hier te documenteren.

Voorlopig doel is (aangezien ik niet heel veel haast heb, en budget is natuurlijk ook nog een ding) om volgend jaar september/oktober klaar te zijn met zowel de motor als mijn rijbewijs om vervolgens mee te kunnen rijden met de Distinguished Gentemens Ride.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 aug. 2014 22:54 
Heey Remco,

Welkom bij deze geweldige club!! Dit weekend is in Sint Jans Klooster (SJK) het jaarlijkse CX Vriendenclub weekend. Daar zijn legio techneuten die je alles kunnen vertellen over CXen zoals die van jou. Je bent altijd welkom, ook al kan je nog niet op de motor komen, je bent altijd welkom!! Zorg dat je er bij bent!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 aug. 2014 22:58 
Welkom Remco bij de club. Zo te zien op de foto hoef je niet veel gesleuteld te worden. Dit weekend hebben we het cx treffen in sjk zie de site kom eens langs. Met auto.fiets. te voet mag ook.
Gr Theo(penningmeester hondacxvclub)
theo cx ds

Schrijver CGMe
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 aug. 2014 11:33 
Mja ik heb het gezien voor dit weekend. Ik moet wel even kijken of het nog gaat lukken; het is natuurlijk wel een beetje kort dag en ik moet heel eerlijk zeggen dat Sint-Jansklooster voor mij niet écht in de buurt ligt

@Theo: In principe hoeft er niet veel gesleuteld te worden, maar omdat ik juist een motor gekocht heb om te gaan sleutelen/customizen gaat er natuurlijk wel e.e.a. aan gebeuren.

De voorvork wil ik verlaagd hebben, wellicht met progressieve veren er in. Daarna waarschijnlijk clubman bars er op (geen clip-ons, want dan blijf je met die lelijke lege montagepunten voor je stuur op je kroonplaat zitten). Kleine(re) ronde tellers er op, ronde koplamp, nieuwe stuurschakelaars, handgrepen en koppelingsgreep, andere hoofdremcylinder en zgn. bar-end mirrors. Cafe racer zadel met bijpassende aanpassing aan het frame, kabelboom wegwerken, kleine gel-accu en grote luchtfilter vervangen door kelkjes (grotendeels dus een open subframe). Blok oppoetsen (wellicht spuiten), nieuwe(re) uitlaatbochten, ditmaal zonder roest en evt. met pipewrap, en andere dempers. Waarschijnlijk blijft de balanspot er voorlopig wel onder omdat ik veel heb gelezen dat deze toch echt wel nodig is voor een CX om lekker te lopen zonder dat je erg ingewikkeld moet gaan doen met de carburateurs (let wel dat het voor een beginner als ik al snel ingewikkeld wordt!).

Hieronder een klein moodboard van de onderdelen voor ogen:
clubman bars bar-end mirrors master brake cylinder cafe seat
dempers

Wellicht een tikje ambitieus voor een beginner, maarja, als je het niet probeert weet je ook niet of het gaat lukken! Enneh, een hobby mag geld kosten toch? :P

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 aug. 2014 12:42 
MOODBOARD??????????????

Schrijver CGMe
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 aug. 2014 12:46 | Aangepast door: CGMe 
Sorry, beroepsdeformatie; dat was even de grafisch vormgever in mij die het overnam.

En tsja, eigenlijk is het meer een boodschappenlijstje

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 aug. 2014 12:01 
ok, een nieuwe hype is gestart.
Ik merk het aan mijn verkopen, en foto's die ik gestuurd krijg.
We gaan dus allemaal de cx ombouwen tot cafe racer.
Nu de cafe's nog aan passen dat we binnen kunnen parkeren......



Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 aug. 2014 12:38 
Jihaa mooie ingesteldheid. Succes ermee en ik ben benieuwd naar de foto's!

Schrijver CGMe
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 aug. 2014 13:19 | Aangepast door: CGMe 
Om eerlijk te zijn is die hype al een tijdje bezig hoor. Mijn inziens gestart door moto-mucci.com en Wrenchmonkees die hebben laten zien dat de CX niet enkel voorbehouden was voor liefhebbers, zoals denk ik de meeste mensen dachten, maar dat er voor de 'mainstream' smaak ook nog iets van te maken was. De cafe racer scene is in het algemeen booming de laatste 5 jaar, waarbij niet meer alleen de Britse klassiekers bovenaan staan maar vooral juist de goedkope Japanners (Honda CB's, Yamaha XS'en en Suzuki GS'en). De laatste 2 jaar ofzo zie je inderdaad steeds meer (geslaagde) cafe racers op basis van de CX. Over smaak valt natuurlijk verder altijd te twisten

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 aug. 2014 09:57 | Aangepast door: Wtuinman 
Het hier net als jou iemand die zonder nog rijbewijs bezig is een cx om te bouwen , in mijn geval naar tracker , achter afgeslepen een looping gezet verder hoop veranderd nu in de lak , heb alles zelf gedaan en overal foto's van en sleutelen is makkelijker logica met de cx , leuk om te zien dat ik niet de enige ben zonder rijbewijs groet wilmar

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 aug. 2014 13:23 
Ja klop, de beweging is al veel langer bezig, en binnen de yamaha xs650 club zie dat dit al jaren wordt gedaan. Mijn eerste motorfiets is ook een yamaha XS650. Die heb ik nu nog steeds.
Tevens ben ik ook lid van de yamaha xs650 club, en zie in het club blad ook steeds meer ombouw projecten.
Natuurlijk weet ik dat dit binnen de cx500 club ook gaat komen.

We gaan het zien.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Joram
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 17 aug. 2014 21:46 
Let op, die rvs einddempers zijn érg luid en geven haast geen demping.

Ik zou zelf andere dempers monteren, mijne brult al alles bij elkaar, laat staan met die dempers.

Schrijver CGMe
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 aug. 2014 09:20 
@Wilmar; fijn om te weten dat ik niet de enige ben Heb je ergens foto's van je project? Ik ben wel benieuwd!

@Marco; Ja, de XS650 zie je inderdaad heel veel voorbijkomen op verschillende blogs, omgebouwd naar cafe racers.

@Joram; je hebt ervaring met deze dempers van Lossa? Een beetje herrie is natuurlijk wel leuk, maar het moet inderdaad niet te gek worden. Weet je anders wellicht alternatieven voor deze dempers? Met soortgelijk model?

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 aug. 2014 10:52 
Ik dacht dat je bij die dempers de "db killer" als die er al tenminste is er kon uithalen en opnieuw kon wrappen? Misschien ben ik mis.

Ik heb deze, en dacht dat Joram die ook had tenzij hij die veranderd heeft. dempers

Voor mij zijn ze nog iets te luid, en de demping kan je ook niet veranderen bij deze. Maar kom al bij al wel blij mee en zeker voor die prijs.

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 18 aug. 2014 11:31 
Ja als ik foto's wil plaatsen zijn deze te groot iig wil het niet goed lukken via telefoon groeten wilmar

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 even voorstellen: CX500E project

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ hupypupy, MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven