Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

even voorstellen

 
Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 2 dec. 2014 13:45 | Aangepast door: PHGL500 
hallo, ik ben Piet-Hein en werk in het OV in het Gooi. ik heb sinds kort mijn motorrijbewijs en naast een Kawasaki GPZ500 heb ik sinds vorige week een GL500 SilverWing erbij. zit wel wat werk aan: ik moet de pakking van het voordeksel vervangen, de olie zeikt er uit (op een ritje Groningen - Hilversum is het carter leeg...) ik ben al een eind op weg met demontage. maar gezien de staat van de radiateur wil ik die vervangen. zijn die dingen nog (nieuw) leverbaar?

ik hoop hier wat meer informatie te kunnen vinden over de techniek e.d. van de SW.

fotootje werkt momenteel effe niet, merk ik. zal ik later vandaag effe versieren
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 dec. 2014 14:17 | Aangepast door: amsilverwing 
Welkom Piet
een nieuwe radiateur zou ik niet doen maar vraag eens of er iemand een mooie tweedehands heeft liggen.
Voor een originele nieuwe radiateur betaal je vlug tussen de 300 dollar en 800 euro.
Andre uit den helder

en dit ben ik
URL
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 2 dec. 2014 15:56 
hoi piet-hein,

welkom op bij de cx-bende hihi...
veel plezier met je silverwing.

groetjes werner (mij leer je snel genoeg kennen, op 1 van de treffens)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 dec. 2014 19:24 | Aangepast door: PHGL500 
de radiateur is volgens mij nog uit 1982, en begint uit elkaar te vallen. dwz: die koperen zigzag reepjes vallen tussen de koelkanalen weg. de radiateur is wel dicht, als in: lekt niet. onderweg naar huis bleef het blok netjes op temperatuur. eerst maar eens de voordekselpakking zien te vervangen

mijn GL500:

GL500
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver borisz
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 dec. 2014 20:12 
Hey PH,

Welkom bij de club! Mooie Wing hoor!!!

Borisz
Wie later remt is langer snel!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 2 dec. 2014 20:28 
Welkom Piet-Hein! Motor ziet er strak uit. Ik zou voor een tweedehands radiator gaan, moet wel te vinden zijn. Veel plezier met je motor!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 2 dec. 2014 21:04 
Hallo Piet-Hein. Welkom op het forum.
Als je geen 2e hands radiator kan vinden ( Marco zal nog wel gaan reageren) kan je ook kijken bij een radiator revisie bedrijf.
Wat ik me afvraag is waarom.het blok zo lekt. Het voordeksel staat niet erg bekend als veroorzaker van lekkage's. Weet je zeker dat het niet ergens anders vandaan komt?
Succes met herstellen van het e.e.a.
Marcel. ( heb je ook een foto van die Capri 1.6?)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 dec. 2014 22:01 
Welkom!

Weet je zeker dat het niet ergens anders vandaan komt?

Nokkenaskeerring?
Toerentelleropnemerkeerring?

Om maar iets te noemen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Johan001

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 dec. 2014 22:24 
Welkom, Piet Hein veel over de CX vind je ook bij de afdeling Techniek en ook op You Tube
Liefde is als een draaiende motor, telkens weer.

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 3 dec. 2014 05:46 
voordat ik de motor ophaalde heeft de eigenaar het blok schoongemaakt om te zien waar de olie vandaan kwam. bij overdracht hebben we 'm stationair laten draaien en er kwam al vrij snel een druppel olie aan de bovenkant van de voordekselpakking het blok uit. toen ik thuis kwam was de hele rechter zijkant van het blok (en de rechterkant van het frame en achterband) nat van de olie. dus logisch geredeneerd (en volgens de verkoper) komt het 'langs' de voordekselpakking.

de Mercury:

Mercury capri 1.6

ontworpen door Ford Australië als tegenhanger van de Mazda MX5. helaas door een ontwerpfout (geen airbags) kreeg de auto niet direkt typegoedkeuring in de USA, wat ervoor zorgde dat Mazda met de MX5 18 maanden verkoopvoorsprong kreeg, wat niet meer in te halen was door Ford, met als gevolg dat Ford na 4 jaar en 60.000stuks de stekker eruit trok.
Mijn Capri is 1 van de drie (van totaal 68 stuks) groene Capri's in Nederland.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 3 dec. 2014 17:01 
Honda heeft bij het plaatsen af en toe een fout gemaakt dat de voordeksel pakking niet goed gemonteerd is.
Ik heb nu al meerdere malen een blok gevonden waarbij de voordeksel pakking in de rechter boven hoek niet goed op zijn plek zat. Soms 1 mm tussen de delen, soms 2mm tussen de delen, soms maar heel net niet dus.
Helaas heb ik even geen foto, maar het is voor mij wel een bekend probleem.
Het komt dus vaker voor, vooral bij de gl500 blokken.

Pakkingen kun je ook bij mij bestellen, mail naar: marcobecker@zonnet.nl voor een offerte.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 3 dec. 2014 18:49 
Welkom Piet-Hein,
Mooi stukje auto. 't Haalt het natuurlijk niet bij een CX, maar toch....


Harmony,
Hans.
( die ook een auto heeft, gelukkig maar, met die #%@@**^kwart-regeling )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 3 dec. 2014 20:12 
Welkom Piet Hein,

Mooie motor en bijzondere auto.
Je ziet het, al heel veel info en bij 'zoeken' op het "forum" hierboven vind nog veeeeeeeeel meer info.

Gr. Sieds út Fryslân
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 3 dec. 2014 20:40 
mail naar Marco heb ik al verstuurd en antwoord retour gekregen, mijn uiteindelijke bestelling komt binnen enkele dagen (even de mail nog een keer lezen en kijken wat ik nodig heb)

ik zal kijken of ik morgen een fotootje kan maken van (de afwezigheid van) de voordekselpakking.

naast de Capri en de GL500 heb ik verder nog aan rollend materieel: een Kawasaki GPZ500 (eerste motor-sleutelproject en de motor waar ik mijn eerste kilometers mee heb gemaakt) en een Saab 9000 uit 1986, momenteel gestald in het pand van een voormalige Suzuki-dealer op 10 minuten lopen van mijn huis. voor de dagelijkse en vakantie-kilometers heb ik nog/nóg een Saab 9000 (Anniversary uit 1998)

GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 4 dec. 2014 10:56 
Blij te horen dat de mail is aangekomen.
Ik had gisteren toch wel wat problemen om mail weg te sturen via zonnet.
Ik geloof dat ik alle mail 3x heb verstuurd, en het waren maar 17 mailtjes.....

Dus ik was gisteren onbedoeld even wat druk.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven