Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Voorstellen!

 
Schrijver Smit
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 dec. 2014 16:53 
Beste Allen,

Mijn naam is Edwin. Al jaren lang sleutel ik graag aan motorfietsen. Puur onderhoud en opbouw van eigen fietsen, maar ook inmiddels tien jaar in de racerij.
Nu wil het feit dat ik een oude CX500 op de kop heb kunnen tikken. Het plan is om daar iets leuks mee te doen..... Wat weet ik nog niet, maar volgend jaar ga ik er maar eens aan beginnen.

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 dec. 2014 17:35 
Dag Edwin, welkom op de club site.
We zijn benieuwd wat je ervan gaat maken. Kijk eens bij showroom, dan kun je al ideeën opdoen.

Gr Theo
theo cx ds

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 22 dec. 2014 20:30 
Dag Edwin,

Welkom bij de club! Overigens wordt er in de buurt van Hannover succesvol geraced met CX'en. Ideetje?

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 dec. 2014 11:44 
Welkom Edwin,

Ik vrees dat er weer een CX ten prooi gaat vallen aan de ongebreidelde drang tot hakken, slijpen, lassen en modificeren, waarbij een gewoon nette motorfiets wordt omgebouwd tot cafe-racer.
't Is triest....


Harmony,
Hans.
( die je, ondanks de slijptol, toch veel succes wenst met de ombouw )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver jakob

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 23 dec. 2014 13:16 | Aangepast door: jakob 
@ Hans,
Er zijn ook nog wel liefhebbers die de CX weer terugbouwen naar zo origineel mogelijk hoor !

( met een aantal jaren gaan ze origineel denk ik meer waarde houden als "aangepast" )

Welkom Edwin op dit forum, waar je veel info kunt vinden/krijgen/brengen
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 dec. 2014 14:07 
Tja, ik kijk ook wel eens met lede ogen naar het verbouwen. Ombouwers (zeker de jonge generatie) heeft niks met een CX in originele staat, vinden het meestal een lompe, onooglijke motor. Als ik er eentje verkoop dan zijn het ook meestal ombouwers die reageren. Als ik vraag wat ze ermee willen gaan doen, dan is het antwoord meestal: strippen en er wat moois van maken.

Wat ik het ergste vind van dit alles zijn de mensen die je een complete motorfiets verkoopt en dan later hoort dat bijna alle bodyparts en kuipwerk naar de stort zijn gebracht onder het mom van: Er is toch niemand die die ouwe rommel wil hebben, ik flikker het in de kliko.

Nou ben ik zelf niet vies van verbouwen, maar koop dan een oude, lelijke cx en maak daar wat van. Ik denk er steeds vaker aan om de verkoop niet door te laten gaan als ik er weer een in een redelijke originele staat verkoop
Wie later remt is langer snel!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 23 dec. 2014 14:11 
Hans, de cx500 is in een bepaalde tijdgeest op de wereld gekomen. JIj en ik veranderen ook, kijk maar in de spiegel. Als ik naar me zelf kijk...........

Maar smaken verschillen, natuurlijk eet ik graag nog zaken die ik als kind lekker vond, maar ik heb ook grtig gegeten van nieuwe dingen. Ja de tijdgeest verlangt een andere cx500.
En dat geeft weer hoop voor de oude cx500.

Dus het is niet heel erg trurig...



Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 dec. 2014 17:24 
Ben het inderdaad mee eens dat origineel erg mooi is mits tot in de puntjes goed gedaan , ook ik ben schuldig aan slijpen en lassen omdat ik een betrouwbare motor wil die aan al mijn wensen voldoet en smaak , dit gezegt moet het na mijn mening ook met respect na de motor worden gedaan en niet met snelle halen thuis willrn zijn zoals je nog wel eens ziet , mijn motor is nu in afbouw faze dus zullen volgend jaar fotos verschijnen , groeten wilmar

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 dec. 2014 17:25 
Met betrouwbaar doelde ik op de betrouwbaarheid die de cx bied , dus goed platform

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Voorstellen!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven