Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Even voorstellen

 
Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 feb. 2015 16:55 
Hallo allemaal,
Ik ben Paul en een van de 'trekkers' van de Houtense sleutelclub.
De sleutelclub probeert jongeren tussen de 10/12 en 22/23 kennis bij te brengen en enthousiast te maken over/voor techniek in de breedste zin van het woord. We zijn begin dit jaar gestart en de kids zijn druk met enkele fiets en brommer projecten. Onlangs kregen we een heuse CX500E 'gedoneerd' als 'sleutelobject'. Hoe mooi is dat? We hebben er zelfs een compleet tweede blok bij en de nodige losse onderdelen waaronder een J Schreuders kuip. Zelf ben ik fanatiek motorrijder (sinds 1970) en heb vele verschillende merken en modellen gereden. Mijn huidige fiets is een Intruder 1400 uit '88 (sorry voor het vloeken op deze site ). De CX heeft echter al lange tijd mijn aandacht en dit is dus een uitgelezen kans. Deze gaan we met de kids compleet restaureren. Vandaar mijn aanmelding bij de club en het forum. Ik durf geen foto te plaatsen want een en ander ziet er echt nog niet uit.
Tot zover.
Vriendelijkereiziger

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 9 feb. 2015 16:59 
Ha, weer een cx500 die langer gaat leven.
Dat is heel mooi.
Ach, als het nog te repareren is, dan is het de moeite waard.
Mochten er vragen zijn, zet je vraag gerust hier neer.
Er zijn veel club leden die kunnen helpen.
Voor onderdelen kun je hier de vraag uitzetten, maar ja kunt ook naar marktplaats kijken.
En op you tube staat ook heel veel.
Groetjes marco becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 feb. 2015 18:58 
Welkom....bij de CX club
Alle foto's zijn welkom...en is gewoonweg interessant.
Hoe deze er ook mag uitzien...prachtig toch als er weer leven in een cx gebracht gaat worden.

Gr. Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 9 feb. 2015 21:42 
Welkom Paul,

En de uitnodiging voor stamtafel Groene Hart heb je al gehad. Laat het weten als je onderdelen nodig hebt. Ik heb niet veel specifiek voor de E, maar je weet nooit. En Linschoten is niet ver.

Groet,
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver jakob

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 feb. 2015 21:56 
Prachtig mooi initiatief Paul !
Rondom Houten zitten vast wel wat CX mannen /vrouwen die nog wel tijd of materiaal over hebben voor jullie sleutelclub.


HIER een interview op omroep Houten d.d. 20 januari j.l. over jullie sleutelclub ( start 02.45 min. )

Welkom op het CX forum

Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 feb. 2015 19:39 
Heb maar even de staat van binnenkomen van de CX als avatar bij mijn profiel gezet.
Vriendelijkereiziger

Schrijver borisz
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 feb. 2015 21:31 
Zo te zien is het geen CX500E, maar CX500A/B/Z. Gelukkig maakt dat voor het sleutelplezier niet uit. Succes met het opknappen!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 feb. 2015 23:31 
Borisz,

Kun je aangeven waar je die wijsheid aan afziet?
Het blok zelf heeft het over cx500e (motor nummer) dus hoe zie je dan dat het een A,B of Z is? En welke is het dat?
Wat een hoop vragen levert zon post op hé.
Vriendelijkereiziger

Schrijver Bertbig

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 feb. 2015 23:40 
Hoi Paul,

Als je interesse hebt krijg je van mij een nieuw aftapdopje voor de radiateur gratis opgestuurd. Ik heb er enige tientallen laten maken omdat dit een slecht verkrijgbaar onderdeel is. Zie ook mijn post over dit onderwerp.
Het is maar een kleine bijdrage, maar alle kleine beetjes helpen denk ik dan maar...

En wat anderen schrijven klopt; ik heb zelf ervaren dat op dit forum veel kennis over de CX verzameld is!
Maak er gebruik van... Succes met sleutelen!

Bert
CX500c '83 Candy Universal blue en een CX500 '81 in Candy Sapphire Blue (en een Yamaha XT500)

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 feb. 2015 23:41 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
De bekende "fout", die E staat op elk blok. Een E heeft transistorontsteking en geen CDI

Voorbeeld van een eerdere posting:

Honda Model: GL500 Silver wing Year: 1982 Engine No: PC02E-4011845 ...
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 14 feb. 2015 23:52 | Aangepast door: MAST 
Hoewel het foto'tje van je avatar klein is, is het toch goed te zien dat dit geen CX500E is. Ik denk dat het een Z of een A is. Dat kan je zien aan de comstar wielen. De B had omgekeerde, zwarte comstar wielen. Een E heeft een ander model tank en is nooit in die kleur blauw leverbaar geweest. Een E heeft ook nog eens andere wielen, een pro-link achterbrug met mono-shock en een remschijf achter ipv de trommelrem van de 'gewone' CX.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 15 feb. 2015 10:42 
Allemaal hartelijk dank voor alle info. Samen met de wetenschap dat via het frame nummer deze fiets uit '82 stamt zou het dan wel eens een A kunnen/moeten zijn. Iedereen mee eens?
Bert, zo'n dopje is nooit weg, vooral als ze snel sneuvelen. Zou je het willen sturen aan Sleutelclub Houten, Putterhaag 2, 3993 BG in Houten tav Paul?
Marcel, ik weet niet of de tank die op deze zit er ook origineel bij hoorde, de vorige eigenaar had er meerdere en er is nogal eens het een en ander heen en weer verwisseld.. Ondertussen is de kuip er af en daarvoor in de plaats is een blauwe teller groep gekomen. Lijkt nu echt op een originele fiets. We zijn druk om het blok lopend te krijgen voordat het helemaal uit elkaar gaat want we moeten eerst weten wat er misschien aan mankeert. De carburatie geeft wat problemen want de benzine is wat verkurkt dus alle sproeiers en andere kanaaltjes moesten eerst echt schoon. Gaat komende week wel lukken denk ik.
Gegroet.
Vriendelijkereiziger

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 15 feb. 2015 12:34 | Aangepast door: MAST 
Paul, er zullen maar weinig CX'en rondrijden die nog helemaal origineel zijn. Dat maakt verder niet uit als je maar plezier hebt met sleutelen aan- en rijden op de CX.
Zo te lezen gaat dat eerste jullie prima af.
Linkje naar het modellen overzicht.(ook te vinden via de home pagina)
cx modellen
S ucces.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 15 feb. 2015 13:56 
jakob:
Prachtig mooi initiatief Paul !
Rondom Houten zitten vast wel wat CX mannen /vrouwen die nog wel tijd of materiaal over hebben voor jullie sleutelclub.

Hallo Jakob, Prima idee! Dus....
Mochten er CX-ers in de omgeving zitten die nog een teveel aan spullen voor een CX in een te krappe schuur hebben liggen of-, die hun (sleutel) kennis en kunde in dienst van onze sleutelclub willen stellen, kom gerust langs op het eerder genoemde adres (#12) op vrijdagavond van 18:45 tot 21:30 dan kun je ons ontmoeten.
Groeten,
Vriendelijkereiziger

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven