Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

CX500 als mijn eerste motor

 
Schrijver Erik den Boer

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 feb. 2015 19:58 
Hallo allemaal.

Ik heb 2 weken mijn rijbewijs en sinds zaterdag heb ik een CX500 van de buurman van mijn vader gekregen voor een prikkie.
Het is mijn eerste motor en ik ben me in aan het verdiepen. Hij is uit 1981 en volgens mij custom verbouwd of een oude politiemotor. Hij heeft hem 30 jaar gehad. Er zijn hier vast mensen die er meer over weten. Ik heb altijd aardig aan auto's gesleuteld en wil me in deze motor verdiepen want ik vind het een mooi ding. Mijn toerenteller en snelheidsmeter doen het niet of slecht. Met een zoemend geluid. Omdat ik net begin wil ik hier wel een kenner naar laten kijken. Weet iemand een betrouwbare garage of sleutelaar omg. Hilversum of Amsterdam die het leuk vindt om hier naar te kijken. Het hoeft niet voor niks natuurlijk.
Leuk dat er zo'n forum is over mijn nieuwe motor. het is wel een bijzonder type volgens mij. Ik ga hier eens op mijn gemak rondneuzen.

Groet en wie weet tot ziens!

Erik den Boer

ps. ik ga even uitvogelen hoe ik er een plaatje bij krijg.

Schrijver borisz
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 feb. 2015 20:49 
Welkom bij de club. We worden door dit verhaal wel heel erg nieuwsgierig naar fotos van je motor!!!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Erik den Boer

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 feb. 2015 21:08 | Aangepast door: Erik den Boer 

Schrijver Erik den Boer

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 feb. 2015 21:22 

Schrijver Erik den Boer

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 feb. 2015 21:25 
Nu echt gelukt. Sorry voor het geklooi

Schrijver Erik den Boer

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 feb. 2015 21:29 

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 17 feb. 2015 21:35 
Welkom Erik, ik hoop dat je veel plezier gaat krijgen van deze CX.
Marcel.
(Je hebt een pb'tje.)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 feb. 2015 22:26 
Welkom naamgenoot....

De cx is een makkelijke sleutelmotor, als je handig bent is bijna alles zelf te doen.

Je CX lijkt mij geen CC type. De tank, zij-kappen en achterkant lijken een A of B type (eerste type CX) een Custom Heeft een druppel-tank en 'ronde' zij-kappen plus chromen achterkant.

Die tellers kan een kwestie van smeren van de kabels zijn, of ze zijn intussen gebroken, dan de binnenkabel vervangen en smeren.

Groet Erik

Schrijver Erik den Boer

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 feb. 2015 22:41 
Ok, Dank je. Ik denk dat ik er langzaam achter ga komen. Die kabels klinkt eenvoudig. Nu nog ff doen
Groet,
Erik

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 feb. 2015 23:20 | Aangepast door: PHGL500 
het sleutelt vrij makkelijk, hoor. ik heb sinds eind november 2014 een GL500 (technisch hetzelfde als een CX500) en daar had ik een lekke voordekselpakking (na verloop van tijd een standaard-euvel). vervangen was goed te doen. ben er zelf inmiddels wel achter dat niet alles lekker makkelijk verkrijgbaar is: radiateur is 'nieuw' niet meer te krijgen en ook remschijven zijn lastig aan te komen, tenzij je gaat zitten klootviolen met een adaptor waar je een remschijf op vastbout. ik moet dat zelf nog even uitvogelen, mijn schijven zitten nu op 4mm en met een retourtje Stelvio is dat wat aan de dunne kant. ik heb vervangende schijven van 5mm op het oog, maar die zullen ook wel tegen de 4mm hangen als ik terug ben. ik zit zelf in Hilversum, maar omdat de GL in de overgangsregeling zit, en er nog het een en ander aan gedaan moet worden, gaat-ie pas na 1 maart de weg op. 8 maart wordt dan de 2e grote rit: clubritje in Brabant. (1e rit was vanuit Groningen naar huis, met lekke pakking)
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Tinus 1952

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 17 feb. 2015 23:45 
Welkom Erik.
Ben toch ook nieuwsgierig welke motor er achter de Honda CX staat.
Met dat zwevend zadel. Ook een oudje zo te zien.

Veel plezier met je motor.
Gr...Tinus
Honda CX500 1979 en Suzuki Burgman 650 Executive 2008 (Donateur 2024)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#12 | Geplaatst: 18 feb. 2015 08:39 
Welkom Erik. De CX was ook mijn eerste motor. En inmiddels zijn we 29 jaar verder... Veel plezier ermee!

Coen
(Die net als Tinus ook benieuwd is naar de motor die achter de CX staat)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 feb. 2015 09:21 | Aangepast door: marcobecker 
Beste Erik den boer,

Van Heert motoren in Hilversum is een goed adres.
Ik ken hem persoonlijk. Hij zit net bij het spoor, vlak bij de oude gemeente werf van Hilversum.

Maar, als je een beetje gaat googlen, zoeken, dan vind je ook andere personen die heel veel van de cx500 weten.
Hier op de club zeker.
Stel je vraag, en je krijgt vaak antwoord.
Voor onderdelen moet je hier maar eens kijken.
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Voor meer uitleg hoe je zaken zelf kun repareren, zie you tube deze link.
Marco's You tube kanaal

Ik denk dat je er veel lol aan kunt beleven.

Groetjes marco becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Erik den Boer

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 feb. 2015 09:34 
Bedankt voor alle reacties en tips. Die motor er achter is inderdaad een oudje. Een Indian. Daar heeft hij er veel van opgeknapt en verkocht. De CX500 was zijn dagelijkse motor maar hij reed er al drie jaar niet op. Hij heeft er nog eentje staan. Daar rijdt hij nog ieder jaar een ralley mee.
Ik heb er een werkplaatshandboek bij gekregen. Zal eens kijken hoe ver ik zelf kom.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#15 | Geplaatst: 18 feb. 2015 10:38 
welkom hier.. een witte zie je niet zo vaak.
ik heb ook een witte, maar dat zie je ook niet zo vaak hahaha...

groetjes werner (tot 1 van de ritten/meetings)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 CX500 als mijn eerste motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven