Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Danny stelt zich voor

 
Schrijver dancal
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 juli 2018 14:02 | Aangepast door: dancal 
Naar goede gewoonte stel ik mezelf ook maar even voor als nieuw lid. Ik lees al een tijdje mee en heb al veel info gevonden, maar ik wilde me toch even aanmelden als lid.
Ik ben Danny, kom uit regio den haag en heb 9 maanden geleden voor 350 euro 2 cx500's gekocht,. Die waren ook in de staat die je mag verwachten voor dat geld en ze waren het niet meer waard om ze terug te brengen naar nieuwstaat, de een stond al 15 jaar in een schuur half gedemonteerd en op de C durfde ik geen testrit op te doen, dat zou levensgevaarlijk zijn zonder remmen.

Je raadt het waarschijnlijk al: terug naar OEM is geen optie, het moet een caferacer worden.
Deze:
cx
en deze:
cx2
Niet gehinderd door enige kennis aan de slag gegaan. Ik ben wel handig, kan sleutelen, snap zelfs wat van electronica, maar heb geen ervaring met bouwen van motoren. Het gevolg: van een simpel idee met een beperkt budget naar een monoshocker met meer aanpassingen dan ik zelf kan doen en over het budget hebben we het maar niet meer.
Maar goed, eindresultaat ben ik wel blij mee, alleen loopt hij nog niet zo soepel door de toeren heen, dus hij moet nog afgesteld worden.
Dit is hem nu, herrezen uit de dood:
cxnu
Ik kreeg hulp van een maatje met het verbouwen van de cx, raakte enthousiast en hij heeft de andere cx gekregen van me en die zijn we nu aan het opbouwen. Fotos volgen nog wel.

Schrijver dancal
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 juli 2018 14:17 | Aangepast door: dancal 
sorry dames en heren, jullie zullen het zonder plaatjes moeten doen, ik krijg ze er niet in.

Update: Ja, gelukt! Rtfm

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 juli 2018 17:28 
Welkom hier. Dat ziet er netjes uit. En de tank heeft geweldig mooie (Honda-eigen) kleuren.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 juli 2018 18:03 
Ja, van de Turbo CX500 !
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver dancal
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 juli 2018 21:38 
Honkie Tonkie
Dat is de originele tank,niet perfect, maar ik vind hem te mooi om te spuiten, dus maar zo gelaten.

Schrijver beinhart

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 25 juli 2018 21:47 
welkom!
ik vind de tank ook mooi
de hele motor ook, maar ik ben meer van de goedkope verbouwingen hihi

groetjes werner (heb ratbikes)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 juli 2018 23:18 
Dit is geen originele afwerking van een cx500 tank, maar misschien vond een vorige eigenaar de striping en kleuren van de CX500Turbo wel heel erg mooi en deze hierop aangebracht. Een spuitbus van de witte lak kost tegenwoordig rond 100Euries.....
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver dancal
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 juli 2018 07:54 
Dat vermoeden had ik al, maar het ziet er wel heel professioneel gespoten uit, ik heb ook de andere plastic delen in dezelfde kleuren, maar die heb ik natuurlijk niet gemonteerd.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 juli 2018 00:02 
Kom eens langs op sik over drie weken met de motor ik ben benieuwd hóe je het zo voor elkaar heb gekregen .
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver dancal
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 juli 2018 12:56 
amsilverwing:
Kom eens langs op sik over drie weken met de motor ik ben benieuwd hóe je het zo voor elkaar heb gekregen .

Als ik hem goed afgesteld heb voor die tijd durf ik de rit van 2 uur wel aan, dan kom ik.

Schrijver prosper

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 juli 2018 10:53 
Hallo Dancal, welkom alhier.

Schrijver dancal
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 30 juli 2018 09:28 
Wat een drama zeg, ik kreeg de carburateurs niet afgesteld, zelfs met originele sproeiers bleef ik zwarte bougies houden terwijl ik toch open uitlaten en k&n heb gemonteerd, hij bleef ook echt slecht lopen in de lage toeren.
Blijkt dat er en rubber dopje in moet om een van de sproeiers af te sluiten, die had ik er nooit bij gekregen en in het werkplaatshandboek had ik het ook over het hoofd gezien.
Heeft iemand enig idee waarom je een sproeier inbouwt om hem vervolgens weer af te sluiten?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 juli 2018 09:42 
Wordt door ander kanaaltje gevoed maar je moet 'm wel kunnen monteren 😎
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Danny stelt zich voor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven