Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /   
 

Voorstellen - Uit Esbeek

 
Schrijver Globe
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 juli 2023 15:03 
Hallo allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen als nieuwe Honda CX500 eigenaar.

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een mooie Honda CX 500 uit 1978. Volgens mij het oermodel .

Ik ben 36 jaar oud, woon in Esbeek en sleutel graag aan mijn motoren en auto's. In het verleden ooit veel gesleuteld aan mijn Honda CB750c uit 1980 en nu al groot fan van het fijne motorgevoel dat deze CX 500 me geeft. Heerlijk model, beetje appart gevoel bij 3000 toeren, waarbij de motor onder je begint te dansen en stuurt verder heerlijk.

Ik ben een autodidact die graag alles tot op de bodem uitzoekt en heb bij de aanschaf ook meteen het originele werkplaatshandboek gekocht om de nodige onderhoud en reparaties zelf te gaan uitvoeren.

Ik gebruik de motor voornamelijk voor woon-werkverkeer en heb op mijn bucketlist een paar weken toeren op de motor staan. Al is dit nu nog een ver van mijn bedshow gezien ik vader ben van één 2 jarig zoontje en binnenkort de 2e verwacht .

Verdere hobbies:
Fotografie
Video's maken en bewerken
Sleutelen
F1
Extreme sporten
Muziek

https://www.flickr.com/photos/145180175@N03/shares/m1dRPDf3Sc

[imgs=https://www.flickr.com/photos/145180175@N03/shares/m1dRPDf3Sc]Mijn Honda CX 500 1978[/imgs]
CX 500 --< 1978 >-- Owner

Schrijver CxREW
Admin 
#2 | Geplaatst: 9 juli 2023 16:36 | Aangepast door: CxREW 
Hoi Globe,

Hartelijk welkom op het CX-forum! De 1978 is inderdaad het oermodel omdat de andere modellen pas later kwamen. Je kunt hem herkennen aan het ronde rempotje op het stuur ipv rechthoekig. Een fijne motor, ik hem 'm zelf ook. En hoe meer kinderen je hebt, des te belangrijker het is om af en toe even de tijd en ruimte te nemen voor jezelf door met de motor bezig te zijn. Komt helemaal goed dus
Hier op het forum tref je voldoende CX-kennis aan om eventuele problemen aan voor te leggen.

Succes met je project!

P.s. om ongenode gasten te weren is het niet mogelijk om in je 1e bericht meteen hyperlinks toe te voegen. Dat kan pas na 2 berichten. Vandaar dat dat bij jou niet lukte. Bovendien moeten linken naar foto's sowieso eindigen op .jpg want anders is het geen foto Ik zal even voor je kijken of ik bij Flickr een rechtstreekse link naar de .jpg kan vinden.
webmaster (JiMi)

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 juli 2023 17:58 
Hallo Globe,

welkom aan boord en plezier met de CX. Ziet er mooi uit!

Kleine opmerking : een CX motor leeft pas prettig bij wat meer toeren dan 3000, lekker toeren laten maken, laten draaien dat machien, hop !

Blok kan de hele dag fijn lopen met 6000+ daar zit max vermogen en gaat er echt niet van kapot, al staat dat rooie stuk niet helemaal voor niks op de meter. Maar zwaar belasten bij 3000 is niet aan te bevelen, niet voor jezelf omdat je dan gewoon weinig vermogen hebt en meer trillingen, ook onnodig zware belasting van onderdelen in blok.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 11 juli 2023 15:47 
Dag Globe,

Welkom hier en dank voor je mooie voorstelronde. Naast het werkplaatshandboek kun je ook veel vinden op dit forum. Inmiddels een hele historie aan tips en tricks die met de zoekfunctie te vinden zijn.

Groeten,

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 juli 2023 10:05 
Hallo Globe,

Welkom op dit zeer onderhoudende, gezellige en informatieve forum. En veel plezier met je oer-cx500. Ik heb er ook zo een en rijd daar al 32 jaar met heel veel plezier op.

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Ron
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 juli 2023 17:07 
Welkom op het forum! Die ziet er netjes uit zeg
Veel plezier (sleutel) plezier er rmee
Per aspera ad astra

Schrijver Globe
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 juli 2023 23:05 
brinkcx:
Kleine opmerking : een CX motor leeft pas prettig bij wat meer toeren dan 3000, lekker toeren laten maken, laten draaien dat machien, hop !

Dank jullie voor de vriendelijke welkom. Ik heb deze motor helaas met een defecte stator gekocht. Hij stopt verliest ontsteking rond en boven de 6000 toeren. Na redelijk wat research had ik in eerste instantie een nieuwe stator besteld, maar kwam er later achter dat Marco-Becker een CDI-unit aanbiedt, die deze coils die defect zijn in mijn stator overbodig maken.

Deze nieuwe CDI-unit heb ik vandaag geïnstalleerd. De testrit moet nog gemaakt worden i.v.m. regen vandaag. Maar het lijkt er op dat ik nu voor het eerst de mogelijkheid ga krijgen om de volle potentie te gebruiken. Het rijden met 3000 toeren is niet mijn grootste hobby . Ik merkte alleen op dat de motor bij precies die toeren wat onder je heen en weer wil wiegen (niet ideaal in bochten). Daarna merkt ik het niet meer.

Dus de 6000+ toeren gaan volgen.

Tot nu toe heb ik de remklauwen onderhanden genomen en gangbaar gemaakt met nieuwe cilinder, alle vloeistoffen vervangen en filters (ook cardan) en dus vandaag eindelijk het grootste probleem hopelijk verholpen door deze MarcoBecker CDI-unit.

Groeten en nogmaals bedankt allemaal.
CX 500 --< 1978 >-- Owner

Smoelenboek www.hondacx500.nl Forum / Smoelenboek /
 Voorstellen - Uit Esbeek

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven