Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

even voorstellen

Schrijver jakob

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 maart 2012 22:44 
Hallo alle (motor) CX liefhebbers.

Bij deze wil ik mij voorstellen, mijn naam is Jakob, getrouwd met Eva en 2 kids ( 10 & 11 ) en wonend in het hoge noorden.

Na een aantal jaren motorloos geweest te zijn, vond ik vorig jaar dat er maar weer eens een motor moest komen.

In het verleden vele km. gemaakt op o.a. een Honda 650, maar dan met 4 cilinders ( in lijn ) Onderhoud toendertijd uitbesteed

Ik heb nu een nette 650 E bij onze oosterburen gehaald, in staat dat ik er gelijk mee kan rijden De bedoeling is dat ik er zoveel mee ga rijden dat er vanzelf een keer onderhoud aan gaat komen, en dan ga ik zelf maar eens het onderhoud doen. Hopelijk krijg ik dan hier en daar wat support van de experts ! Dit is - hoop ik - de helft van het motorplezier.

Zal - hoofdzakelijk als stille lezer - deze mooie website / club volgen, maar ben wel voornemens aktief met mede motor / CX rijders te rijden / bivakkeren.

Tot horens & ziens,

Groet`n oet Bavvelt,
Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 13 maart 2012 22:55 
Moi Jakob,

Mooi man. Veel rijden en dan komt dat onderhoud inderdaad vanzelf. Support komt goed, dat wordt hier wel geregeld. Welkom bij de club!

Coen
(van oorsprong ook uit het hoge Noorden, maar iets minder hoog; Eelde)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 maart 2012 14:37 
Jacob, welkom bij de CX club.

Bavvelt zou kunnen betekenen Baflo?
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver jakob

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 maart 2012 16:15 
Bavvelt is idd "op z`n Gronings" de plaatsnaam Baflo, op een steenworp afstand van de waddenzee.

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 14 maart 2012 20:52 
Welkom Jacob.
Het is mooi toeren daar bij jullie in het hoge noorden, denk ik.
Theoj

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 maart 2012 22:44 | Aangepast door: sieds 
undefined:
Bavvelt is idd "op z`n Gronings" de plaatsnaam Baflo, op een steenworp afstand van de waddenzee.

Vlak boven Winsum, bekende wereld Jacob. Was daar een paar weken geleden nog.

Vroeger in de aardappelen bij Leens gewerkt en een zus die een kerk heeft in Pieterburen
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Dre67
Gast 
#7 | Geplaatst: 15 maart 2012 08:54 | Aangepast door: Dre67 
Hey Jacob,

Baflo ken ik ook.
Heb zelf 3,5 jaar in Warffum gewoond.
Dus voor mij een bekende straak.
Welkom bij de club en event. tot SJK.

Gr, Dre67

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 maart 2012 12:23 
Shit, ik ken Baflo niet. 'k zou bijna willen dat ik er ook geweest ben. De waddenzee, die ken ik wel!

In ieder geval welkom!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 maart 2012 23:27 
Ja, vroeger, toen ik klein was, ben ik wel eens in Baflo geweest! Vanuit Zoutkamp met een Huifboot noord Groningen doorkruist!! En ja, in Baflo overnacht!!

Welkom!!

Groet Erik. ( Huifboot... das lang, lang geleden!!.... )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver toto

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 maart 2012 14:01 
Baflo. Nog nooit van gehoord. Wordt 't toch tijd dat we die kant 'ns opgaan.
Weest welkom in ons midden.(ook al huis je wat meer aan de bovenkant)
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Superpapa

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 maart 2012 14:38 
Baflo, mooie plaats. Net als Kloosterburen trouwens. Mooie omgeving om te rijden.
Groningen is echt heel mooi en dat zegt een rasFries!!
Welkom bij de club Jakob.

Groet Superpapa.

Schrijver jakob

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 16 maart 2012 16:40 
Tjonge – jonge, wat een boel Cx rijders zijn er bij mij wonend in de regio dacht ik toen ik de reacties las.
Even had ik voor mijn nieuwe motorrijdende Cx vrienden, allen "oet Grunn" al een mooie gezamenlijke toertocht in de regio in gedachten, te weten:

Gezamenlijk vertrek, zeer vroeg, met de CX-en vanuit Bavvelt, de buurt achterlatend in een rookwolk van uitlaatgassen, op naar de vlooienmarkt in EELDE ( hoe eerder hoe beter voor de mooiste koopjes zegt Coen.)
Coen kan ons exact vertellen waar we tussen alle vlooien misschien nog wel een vergeten / verloren zeldzaam CX onderdeel kunnen vinden, natuurlijk voor een prikkie. Verkoper blij, is van zijn niet te herleiden zooi af, en de koper blij, hier zocht hij nu al jaren naar, en eindelijk gevonden, dankzij de locaal bekende man, genaamd: Coen.

URL

Aansluitend gaan we voor een high tea naar LEENS
Bezichtiging van een landgoed. Hier nippen we even aan een hete thee, vullen de maag en aansluitend onder begeleiding van een ervaren locatie gids, genaamd : Sieds, krijgen we een rondleiding.

URL

Op naar PIETERBUREN, de CX-en krijgen hun rust, wij stropen mouwen en broekspijpen op, een zwerftocht lopend over het wad.
De Viking voorop, de rest kan het maar met pijn en moeite volgen.....

URL

Direct na de middag, na een verdiende half kwartiertje rust, onder begeleiding van ondergetekende, op naar de Eemshaven.
Op het welbekende circuit laten we nu de CX-en werken: een titanen klassieker race met de cx-en.
Na een 2-tal uurtjes racen, op het hoogtepunt stoppen, voor er ongelukken gaan gebeuren.
Het moet wel leuk blijven he.

URL

Andre weet dat de toertocht goed kunnen afsluiten door ons te infilteren in een internationaal feest, genaamd "op roakeldais" te WARFFUM
Daar maken we kennis met internationale CX vrienden, taal is geen probleem, de CX spreek overal dezelfde taal, dus de mannen ook !

URL

Onze recreatie deskundige man, genaamd Erik v. E., regelt dat we, in beschonden toestand weliswaar , toch weer netjes afgeleverd gaan worden mbv een huifboot in een keurig door hem geregelde onderkomen in Bavvelt, ook al is het dan al vroeg in de volgende dag.

Maar, .................. ze zijn allemaal verhuist, wonen en werken nu voor mij in Verweggistan, en hebben er niet meer hun mannetjes zitten om dit toertochtje te maken / organiseren.

Tjonge – jonge, het had zo mooi kunnen zijn........ in het Groninger landschap.

p.s. vergeef het me als iemand denkt dat er commerciele reklame in zit wat misschien verboden is volgens de site regels, dit is in mijn ondeskundigheid dan zo wel gedaan, indien niet gewenst dan mag het door de Frans verwijderd worden.

Groet`n oet Bavvelt.
Jakob

Bijgevoegd foto`s van de winnende motorfiets van de titanen klassieker race.
( het circuit ligt per slot van rekening bijna in m`n achtertuin, kan hem iedere zaterdag rijden, en er staat niet voor niets een E op de zijkappen van m`n fiets )

URL

URL

URL

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 17 maart 2012 00:15 
Als ik je motor bekijk hoef je hem alleen maar te berijden, hele mooie motor ,veel veilige kilometers er mee Wim

Schrijver sieds

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 20 maart 2012 12:41 
Zeker een hele mooie 650E.

En dat programma, nou dat is meer dan een weekend
'Leaver dea as slaef'

Schrijver fons
Gast 
#15 | Geplaatst: 20 maart 2012 21:19 
Volgens mij gaat er niets boven Groningen.

Iets zuiderlijker, bijna 200 km, zitten we in het zon overgoten Bourgondische Brabantse land op een heerlijke 1e lentedag een terrasje te pikken en te overleggen om een mooi motortoertocht te maken, maar Groningen is zo vér en we moeten ook nog terug.

groeten uit Brabant
Fons

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 1 [ coenox ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven