Tjonge – jonge, wat een boel Cx rijders zijn er bij mij wonend in de regio dacht ik toen ik de reacties las.
Even had ik voor mijn nieuwe motorrijdende Cx vrienden, allen "oet Grunn" al een mooie gezamenlijke toertocht in de regio in gedachten, te weten:
Gezamenlijk vertrek, zeer vroeg, met de CX-en vanuit Bavvelt, de buurt achterlatend in een rookwolk van uitlaatgassen, op naar de vlooienmarkt in EELDE ( hoe eerder hoe beter voor de mooiste koopjes zegt Coen.)
Coen kan ons exact vertellen waar we tussen alle vlooien misschien nog wel een vergeten / verloren zeldzaam CX onderdeel kunnen vinden, natuurlijk voor een prikkie. Verkoper blij, is van zijn niet te herleiden zooi af, en de koper blij, hier zocht hij nu al jaren naar, en eindelijk gevonden, dankzij de locaal bekende man, genaamd: Coen.
URLAansluitend gaan we voor een high tea naar LEENS
Bezichtiging van een landgoed. Hier nippen we even aan een hete thee, vullen de maag en aansluitend onder begeleiding van een ervaren locatie gids, genaamd : Sieds, krijgen we een rondleiding.
URLOp naar PIETERBUREN, de CX-en krijgen hun rust, wij stropen mouwen en broekspijpen op, een zwerftocht lopend over het wad.
De Viking voorop, de rest kan het maar met pijn en moeite volgen.....
URLDirect na de middag, na een verdiende half kwartiertje rust, onder begeleiding van ondergetekende, op naar de Eemshaven.
Op het welbekende circuit laten we nu de CX-en werken: een titanen klassieker race met de cx-en.
Na een 2-tal uurtjes racen, op het hoogtepunt stoppen, voor er ongelukken gaan gebeuren.
Het moet wel leuk blijven he.
URLAndre weet dat de toertocht goed kunnen afsluiten door ons te infilteren in een internationaal feest, genaamd "op roakeldais" te WARFFUM
Daar maken we kennis met internationale CX vrienden, taal is geen probleem, de CX spreek overal dezelfde taal, dus de mannen ook !
URLOnze recreatie deskundige man, genaamd Erik v. E., regelt dat we, in beschonden toestand weliswaar , toch weer netjes afgeleverd gaan worden mbv een huifboot in een keurig door hem geregelde onderkomen in Bavvelt, ook al is het dan al vroeg in de volgende dag.
Maar, .................. ze zijn allemaal verhuist, wonen en werken nu voor mij in Verweggistan, en hebben er niet meer hun mannetjes zitten om dit toertochtje te maken / organiseren.
Tjonge – jonge, het had zo mooi kunnen zijn........ in het Groninger landschap.
p.s. vergeef het me als iemand denkt dat er commerciele reklame in zit wat misschien verboden is volgens de site regels, dit is in mijn ondeskundigheid dan zo wel gedaan, indien niet gewenst dan mag het door de Frans verwijderd worden.Groet`n oet Bavvelt.
Jakob
Bijgevoegd foto`s van de winnende motorfiets van de titanen klassieker race.
( het circuit ligt per slot van rekening bijna in m`n achtertuin, kan hem iedere zaterdag rijden, en er staat niet voor niets een E op de zijkappen van m`n fiets )
URLURLURLV2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.