Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

VBechta 2012, het langverwachte verslag

Schrijver Hansv

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 15 juni 2012 23:30 | Aangepast door: Hansv 
Club genoten,

Het is mij een genoegen, eer, en langzaamaan zelfs een verplichting om, nu het weekend van Vechta 2012 al weer zo ver achter ons ligt, u allen, groot en klein, dik en dun, lang, kort mager of vet, al u motorliefhebbers, het verschijnen van een nieuw, oogstrelend en hartverwarmend hoofdstuk van het steeds maar groter wordende motorlogboek voor te leggen.

Het hoofdstuk handelt over de belevenissen van aan aantal van ons op dat treffen in de verre stad Vechta, waar liefhebbers van de klassieke CX en GL motoren elk jaar samenkomen om de aldaar verzamelde motoren naar behoren te bewonderen, en, waar nodig en gewenst, van kritische kanttekeningen te voorzien.

Broeders en zusters van de Dutch Honda CX-V club, aarzel niet langer. Het nieuwe hoofdstuk is HIER te lezen.

Harmony,
Hans.
( die soms wat veel, erg veel woorden nodig heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 juni 2012 01:30 
Mooi verhaal Hans, maar is 60km per uur, al is het met aanhanger en al is het voorgeschreven, wel veilig?? Ik denk van niet..... zal al wel heel heel heel erg lang geleden in de (wet)boeken gezet zijn.
Maar jouw verhaal geeft goed de sfeer enz. (zoals gewoonlijk) weer.

Groet van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 juni 2012 07:05 
hans,

mooi verslag, maar ik wacht ook even het verslag van jacob af? als dat er uberhaupt komt, want ik mocht destijds als nieuweling op vechta ook het verslag maken voor de club (of is die traditie ondertussen afgeschaft?)

henk,
ik heb het met mijn goldwing/aanhanger combinatie op de snelweg niet eens geprobeert, ben gewoon met het verkeer mee 120 gaan rijden (dat is veel veiliger) en jaren terug op sjk, toen ik eens op die verdwaalde golodwing met aanhanger was, heb ik zelfs van een duitse agent een kratje bier gewonnen. omdat hij niet eens wist dat je overal maar 60 mocht in duitsland!

groetjes werner (geweldig genoten van het mooie verslag)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 16 juni 2012 11:15 
Prachtig sfeerverslag Hans.

Wat betreft die snelheid op de Duitse snelweg: max. snelheid met aanhanger is 60 km per uur, maar min. snelheid op de snelweg voor her verkeer is 61 km per uur. Rare jongens die Duitsers. Als je met het vrachtverkeer meerijdt is er in de regel niets aan de hand.

Coen
(die druk bezig is zijn aanhanger zwabberloos te krijgen)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 juni 2012 13:23 | Aangepast door: Luclubberts 
Coen volgens mij houd dat dan in dat je met je motor MET aanhanger GEEN gebruik mag maken van de Duitse autobahn. Overigens ben ik het geheel eens met de stelling dat het op de snelweg rijden ( met of zonder aanhanger en wel of geen motor ) met 61 km/h levensgevaarlijk is. Die " Brummis " hebben daar ook nog eens weinig begrip voor. En let wel: de achterste zijn als eerste het spreekwoordelijke haasje.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 16 juni 2012 15:35 
@Luc

Ik ben het ook eens met die stelling. Daarom rijden we in principe 80 à 90 km/h op de Duitse snelweg, op de rechterbaan. Dat gaat goed en wordt gedoogd.

Schrijver chantal

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 16 juni 2012 15:54 
weer een schitterend verhaal hans. erg sfeervol en krijg gelijk zin om volgend jaar weer te gaan.

groetjes chantal

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 juni 2012 22:07 
Hans,

weer een mooi verslag, dank!

En het is niet verplicht, maar de overwinnaar schrijft nu eenmaal de geschiedenis

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver jakob

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 juni 2012 22:24 
@ Werner,

Niemand van de club heeft mij over deze traditie ingelicht tijdens het treffen.

er zijn al meerdere heeele mooie verslagen in schrift en beeld verschenen over het treffen, die kan en wil ik zeker niet evenaren.

Maar, ....ik heb Jurgen wel gevraagd of hij wat op papier wou zetten van wat hij er van vond, en dat wou hij wel, zie verslag hieronder.
Misschien een andere soort traditie die goed is ?

VERSLAG JURGEN

Vorig jaar heb ik voor het eerst achter op de motor van mijn vader gezeten.
Ik vond er niet zo veel aan, eigenlijk een beetje eng.
Een paar weken geleden vroeg papa of ik mee wou een stukje rijden.
Ik vond het erg leuk, en mijn moeder zei toen; waarom ga je met papa niet mee naar een
motortreffen in Duitsland.
We hebben voor mij dezelfde dag nog op Marktplaats een motorpak gekocht.
De helm kregen we er voor niks bij.
Eigenlijk mocht ik van de directeur vrijdagmiddag niet vrij hebben van school, maar we deden het
lekker wel.
Ik had vrijdag middag op school kookles. Papa vertelde aan mijn meester dat ik met hem op de
motor in een tent naar een motortreffen in Duitsland ging, en dat we voor de tent samen
zouden gaan koken. Dat vond mijn meester een goed idee zei papa.
Vrijdag middag vertrokken we en onderweg zijn we 2 keer regen tegengekomen.
Toen kwamen we aan in Vechta, en hebben onze tent opgezet vlakbij kamp Holland.
We hebben wat gegeten ( pizza en appelkoeken ) bij de bakkerij.
We hebben nog een aantal keren bij de motors gekeken, en papa bleef overal maar staan te
praten.
`S avonds hebben we nog bij het kampvuur gezeten, lekker vuurtje stoken, en om 24.00 zijn we
naar bed gegaan. Ondanks de harde muziek viel ik wel gelijk in slaap !
Zaterdag zijn we eerst gaan ontbijten, we hadden 3 duitse opa`s bij ons aan tafel zitten, waar
papa steeds mee zat te klieren.
Daarna zijn we lopend naar Vechta gegaan, en onderweg hebben we nog € 5,= gevonden.
Bij de oversteek plaatsen is papa wel 5 keer door rood gelopen.
Bij een restaurant hebben we nog wat gegeten en gedronken, een beker melk met vanille ijs.
`S middags zijn we ons klaar gaan maken om samen met kamp Holland naar een meer te gaan.
Papa moest nog even een andere bril pakken uit de tent. Toen hij terug kwam was kamp Holland al weg.
We hebben ze nog gezocht, maar bij een tankstation hebben we gevraagd.
Onderweg kwamen we nog andere duitse motors tegen en samen zijn we bij het meer gekomen.
We hebben daar nog een ijsje gescoord, er was ook een Nederlandse mevrouw die verloor tot 2
keer toe het bovenste ijsbolletje van haar ijsje. Dat vond ik wel grappig.
we zijn met z`n allen in een lange stoet terug gereden naar Vechta.
Er was een politie motor bij, en we mochten wel 2 keer door rood rijden zonder dat we de politie
op onze dak kregen.
Na het eten was er een touwtrek wedstrijd en, Nederland heeft gewonnen.
Ik heb met Max, een duitse jongen nog 2 potjes op een reuzen schaakbord , schaak gespeeld.
Nederland heeft Duitsland 2 keer verslagen.
Papa heeft nog net voordat de winkels dicht gaan nog 2 zakken marshmallows gehaald om boven
het kampvuur te smelten, maar we kregen er maar 1 zak op, samen met Kaithlyn en Selma, het
duitse vriendinnetje van Kaithlyn.
Papa zat me steeds te plagen dat Selma mijn vriendinnetje is.
Van de gevonden € 5,= heb ik wel 5 donuts gekocht. 1 keer was de mevrouw niet in de kraam, ze
stond aan te moedigen tijdens het touwtrekken van Nederland.
Een Duits jongetje deelde nog aan iedereen kniklichtjes uit, het was heel gezellig bij het
kampvuur. Lekker lang weer opgebleven, maar toen ik op bed lang was ik wel erg moe.

Zondag morgen hebben we eerst ontbeten en daarna de tent ingepakt.
We hebben afscheid genomen van kamp Holland en zijn weer naar huis terug gereden.
De terugreis hadden we wel goed weer, en zijn we ook nog even langs de Mc. Donalds geweest.

Ik vond het hartstikke leuk. Volgens papa is er in onze vakantie ook in Nederland zo`n treffen.
Daar wil ik ook wel heen, misschien kunnen mama en Rutger dan ook wel mee !

Doei, Jurgen
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver Hansv

Bestuur 
#10 | Geplaatst: 17 juni 2012 22:42 
Jacob / Jurgen ,

Geweldig! Heel goed gedaan zeg. Ga zo door, en misschien wordt je dan nog eens schrijver!

Harmony,
Hans,
( een goed begin is het halve werk, maar die andere helft moet ook nog..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#11 | Geplaatst: 17 juni 2012 22:44 
Jakob en Jurgen, goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. En jullie zijn natuurlijk ook met z'n allen van harte welkom in Sint Jansklooster op 17 augustus.

Jurgen, je heb een superverslag geschreven. Erg leuk om te lezen. En die mevrouw met haar ijsjes is vast blij dat je haar naam er niet bij hebt gezet.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 18 juni 2012 00:26 
Jurgen, een heel mooi verslag en die mevrouw haar man was vandaag jarig, maar we verklappen haar naam niet hoor!
Jouw verhaal moet maar in de rubriek "weer thuis", misschien kan Frans, de man van de site, hier voor zorgen.

We zien elkaar weer in Sint Jansklooster !!!

groeten van Henk, dat kleine groene tentje, dat achter jullie stond.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver sieds

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 juni 2012 22:45 
Heerlijk om te lezen Jurgen.
Wat een leuk verslag.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 VBechta 2012, het langverwachte verslag

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven