@ Werner,
Niemand van de club heeft mij over deze traditie ingelicht tijdens het treffen.

er zijn al meerdere heeele mooie verslagen in schrift en beeld verschenen over het treffen, die kan en wil ik zeker niet evenaren.
Maar, ....ik heb Jurgen wel gevraagd of hij wat op papier wou zetten van wat hij er van vond, en dat wou hij wel, zie verslag hieronder.
Misschien een andere soort traditie die goed is ?
VERSLAG JURGEN
Vorig jaar heb ik voor het eerst achter op de motor van mijn vader gezeten.
Ik vond er niet zo veel aan, eigenlijk een beetje eng.
Een paar weken geleden vroeg papa of ik mee wou een stukje rijden.
Ik vond het erg leuk, en mijn moeder zei toen; waarom ga je met papa niet mee naar een
motortreffen in Duitsland.
We hebben voor mij dezelfde dag nog op Marktplaats een motorpak gekocht.
De helm kregen we er voor niks bij.
Eigenlijk mocht ik van de directeur vrijdagmiddag niet vrij hebben van school, maar we deden het
lekker wel.
Ik had vrijdag middag op school kookles. Papa vertelde aan mijn meester dat ik met hem op de
motor in een tent naar een motortreffen in Duitsland ging, en dat we voor de tent samen
zouden gaan koken. Dat vond mijn meester een goed idee zei papa.
Vrijdag middag vertrokken we en onderweg zijn we 2 keer regen tegengekomen.
Toen kwamen we aan in Vechta, en hebben onze tent opgezet vlakbij kamp Holland.
We hebben wat gegeten ( pizza en appelkoeken ) bij de bakkerij.
We hebben nog een aantal keren bij de motors gekeken, en papa bleef overal maar staan te
praten.
`S avonds hebben we nog bij het kampvuur gezeten, lekker vuurtje stoken, en om 24.00 zijn we
naar bed gegaan. Ondanks de harde muziek viel ik wel gelijk in slaap !
Zaterdag zijn we eerst gaan ontbijten, we hadden 3 duitse opa`s bij ons aan tafel zitten, waar
papa steeds mee zat te klieren.
Daarna zijn we lopend naar Vechta gegaan, en onderweg hebben we nog € 5,= gevonden.
Bij de oversteek plaatsen is papa wel 5 keer door rood gelopen.
Bij een restaurant hebben we nog wat gegeten en gedronken, een beker melk met vanille ijs.
`S middags zijn we ons klaar gaan maken om samen met kamp Holland naar een meer te gaan.
Papa moest nog even een andere bril pakken uit de tent. Toen hij terug kwam was kamp Holland al weg.
We hebben ze nog gezocht, maar bij een tankstation hebben we gevraagd.
Onderweg kwamen we nog andere duitse motors tegen en samen zijn we bij het meer gekomen.
We hebben daar nog een ijsje gescoord, er was ook een Nederlandse mevrouw die verloor tot 2
keer toe het bovenste ijsbolletje van haar ijsje. Dat vond ik wel grappig.
we zijn met z`n allen in een lange stoet terug gereden naar Vechta.
Er was een politie motor bij, en we mochten wel 2 keer door rood rijden zonder dat we de politie
op onze dak kregen.
Na het eten was er een touwtrek wedstrijd en, Nederland heeft gewonnen.
Ik heb met Max, een duitse jongen nog 2 potjes op een reuzen schaakbord , schaak gespeeld.
Nederland heeft Duitsland 2 keer verslagen.
Papa heeft nog net voordat de winkels dicht gaan nog 2 zakken marshmallows gehaald om boven
het kampvuur te smelten, maar we kregen er maar 1 zak op, samen met Kaithlyn en Selma, het
duitse vriendinnetje van Kaithlyn.
Papa zat me steeds te plagen dat Selma mijn vriendinnetje is.
Van de gevonden € 5,= heb ik wel 5 donuts gekocht. 1 keer was de mevrouw niet in de kraam, ze
stond aan te moedigen tijdens het touwtrekken van Nederland.
Een Duits jongetje deelde nog aan iedereen kniklichtjes uit, het was heel gezellig bij het
kampvuur. Lekker lang weer opgebleven, maar toen ik op bed lang was ik wel erg moe.
Zondag morgen hebben we eerst ontbeten en daarna de tent ingepakt.
We hebben afscheid genomen van kamp Holland en zijn weer naar huis terug gereden.
De terugreis hadden we wel goed weer, en zijn we ook nog even langs de Mc. Donalds geweest.
Ik vond het hartstikke leuk. Volgens papa is er in onze vakantie ook in Nederland zo`n treffen.
Daar wil ik ook wel heen, misschien kunnen mama en Rutger dan ook wel mee !
Doei, Jurgen
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.