Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Schorsen en rijden, de gevolgen!

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 jan. 2014 15:46 
Ook hier zie ik weer de gedachten passeren van ik schors mijn motor/auto/camper, die staat toch in het buitenland en de belastingdienst controleert daar niet. Dit klopt, maar is dit dan wel legaal of wijs, het antwoord hierop is NEE.
Ik heb dit uitgezocht i.v.m. de mrb wat betreft geschorst met een camper in bv. Spanje, volgens de belastingdienst behoort het voertuig ook nog in NL te zijn bij schorsing.

Politie database, verzekeringen, belasting hangen in (bijna) heel Europa aan elkaar, en zo weet onze staat wat hun burgers in het buitenland uitspoken.
Dus als je denkt mij vangen ze niet, het volgende.

Hou er rekening mee dat rijden op een geschorste motor strafbaar is (ongeldig kenteken), ook in het buitenland.
Bij een ongeluk (ook al ben je verzekerd) zal je verzekerings maatschappij de schade aan de ander wel betalen, maar komt het vervolgens bij jou halen.
In alle polissen staat een regel dat je voertuig aan de NL wetgeving moet voldoen.
Ook de belastingdienst doet een duit in het zakje, de duur van de schorsing word aangeslagen maal 2 +boete, boven op de boete die je krijgt van mr./mvr. agent.
Bij een ongeval met blijvende invaliditeit van jou of de ander, ben je sjaak want je kan alles zelf gaan betalen.
Bij een dodelijk ongeval van de ander, word je aangeklaagd voor dood door schuld (misdrijf).

Alles hangt tegenwoordig digitaal aan elkaar, bij alle kleine of grote ongevallen waar politie bij komt of aanhouding (controle) ziet mr./mvr. agent direct dat je met een geschorst voertuig rijd, en dus met een ongeldig kenteken rijd en ben je de l#l.
Dat weet de belastingdienst dan ook, zie boven.

Het risico is tegenwoordig te groot om dit soort dingen te doen, in heel Europa zijn bijna alle landen digitaal aan elkaar verbonden. Ook een bekeuring voor te hard rijden komt netjes in de bus waar je ook rijd.

Conclusie, ga niet rijden met een geschorst voertuig.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 jan. 2014 16:05 
Was ik ook niet van plan.
Trouwens, je kunt gewoon je voertuig in buitenland gechorst laten staan hoor. De wet schrijft voor dat als de belasting dienst er naar vraagt, je een adres op moet geven waar het voertuig dan staat zodat ze het kunnen controleren. Echter uit ervaring weet ik dat RDW, En belastingdienst horens dol worden van de regering, en er zelf niet meer uitkomen.........

Pas op he, wel als het puntje bij het paaltje komt, dan weet de belasting heel goed waar het fout zat.....

Zeg peter, ik heb je nog mail gestuurd met die stuurtjes, heb je die al bekeken>?
Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 jan. 2014 16:15 | Aangepast door: peter cxje 
Marco,
Helaas heb ik geen mail ontvangen van je

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 jan. 2014 16:34 
vreemd, ik had alles netjes in verschillende mail uit een gezet, met verschillende sturen en zo.
Ik heb er wel een stuk of 4 gestuurd???
Ik zal vrijdag eens kijken hoe of wat in de boekenwinkel, daar heb ik mijn mail vandaan gestuurd.

Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 jan. 2014 20:16 
Er is één uitzondering: de evenementen regeling. Als de secretaris van de CX club bijvoorbeeld SJK aanmeld als een evenement waarbij het publiek kan genieten van ons industrieel erfgoed dan kunnen deelnemers vrijstelling krijgen voor de duur van het evenement met een maximum van, ik dacht, zes dagen per jaar. Misschien een idee?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 jan. 2014 21:22 
Klopt die regeling is er, maar voor het buitenland??

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 jan. 2014 12:26 
Nee, het industrieel erfgoed moet aan het Nederlandse publiek in Nederland getoond worden.

Maarre... We zingen toch met z'n allen: 'de Koning van Hispanje heb ik altijd geëerd...', laten we dan ook de Spaanse wetgeving volgen. Of is dit weer één van mijn briljante ideeën waar niemand iets aan heeft?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 jan. 2014 12:42 
Ik denk dat weer een vreemd idee is

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 jan. 2014 22:44 | Aangepast door: pjotter 
Maar goed.... waar hebben we het over.
Ik lees overal "schorsen, slopen, van de weg halen".
Dit is volgens mij allemaal het gevolg van de nieuwe Belasting/oldtimer regeling.
En waar praten we dan over €30 tot €35 euro voor een motor per jaar?

Is dat niet een beetje penny wise pound foolish
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver borisz
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 18 jan. 2014 23:01 
Ja Pjotter,
Ik snap veel mensen ook niet voor die 2,50 permaand extra hun motor plotseling kwijt moeten omdat het te duur gaat worden en ondertussen wel in een zware diesel rijden.
Maar goed; ik schijn wel vaker dingen niet te begrijpen.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 19 jan. 2014 00:19 
Volgens mij zit het in het aantal motoren, dat men heeft en als het er tien zijn.......dan is schorsen een optie....maar kun je er niet meer mee rijden. Kijk maar naar het verhaal van Marco Becker.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 19 jan. 2014 09:08 
het is gewoon van de zotte, ze hebben gewoon weer een melkkoe gevonden. ja als je 3 maanden niet wil rijden kan je al je cx'en schorsen en betaal je maar 30 euro...

groetjes werner (als je mij 3maanden zonder motor laat, dan kunnen ze me in het gekkenhuis duwen)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver borisz
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 19 jan. 2014 09:33 
Idd, met tien motoren wordt het erg vervelend, dat begrijp ik. Ik zie en hoor echter ook mensen die maar een oldtimer hebben nogal klagen. Vooralsnog kost nieuwe regeling mij 10 euro per maand. Dat worden dus een paar biertjes minder elke week.
Wie later remt is langer snel!

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 19 jan. 2014 11:42 
Ik vermoed dat het vele schorsen ook te maken heeft met onvrede wat betreft de nieuwe regeling. Vele hebben zo iets van ik schors dan krijgen ze het berekende geld niet binnen. Ik lees dit ook veel op diverse camper fora, hele kuddes schorsen, uit onvrede.
Ik zelf heb mijn cx niet geschorst, mijn custum frame wel. Die staat kaal in de schuur, daar ga ik echt geen geld aan besteden.

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 19 jan. 2014 12:10 
Vergeet niet om de geschorste motoren,frames ed, volgend jaar weer te schorsen. Dat gaat niet automatisch en kost veel geld als je het vergeet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Schorsen en rijden, de gevolgen!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 10
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven