Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

nieuw lid

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 2 mei 2015 18:40 | Aangepast door: PHGL500 
van de Duitse begraafplaatsen die ik de afgelopen 2 keer bezocht heb (in Orglandes en in La Cambe) vond ik die in La Cambe de meest indrukwekkende. luguber is misschien niet het juiste woord, maar je krijg er een wat naargeestig gevoel als je daar rond loopt. en als je dan ook nog een gedenksteen tegen komt van iemand met jouw achternaam, en je ziet dan zijn leeftijd... (op 2,5 maand na 19 jaar...)

een heel prettige weg, qua afstand tot de bezienswaardigheden is de D514, die op ongeveer 1km van de kust langs de kust loopt. de D514 begint in Cabourg en loopt zoals gezegd dicht langs de kust. niet missen: Pegasus Bridge nabij Bénouville. de eerste geslaagde actie van de Geallieerden en de eerste bevrijde huizen, als je het zo wil zeggen. de D514 loopt over deze brug, dus je komt er vanzelf.

een mooie route is deze:
http://www.routeyou.com/nl-nl/route/view/1518411/toermotorroute/motorroute-landingsst randen-van-normandie.nl


deze route (280km) loopt langs alle hoogtepunten van de Invasie, inclusief Ste. Mère-Église. ik wil 'm zelf ook eens rijden.

over het boutje van je KM-teller: begin eerst eens met een goed passende kruiskop (Phillips) schroevendraaier nadat je 'm ingespoten hebt met kruipolie (niet zijnde WD40). misschien dat het werkt.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver Marco
Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 18 mei 2015 23:12 
Inmiddels heb ik ook de keering van het koppelingsasje vervangen. Ik had er een hard hoofd in maar het was eigenlijk zeer een voudig. Met als resultaat een lekvrije koppeling. Gewoon met een tandartstooltje de keering eruit gepunnikt.

Schrijver Marco
Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 2 juni 2015 16:27 | Aangepast door: Marco 
Het was een fantastische reis naar Normandië. Die gepaard ging met een grote uitdaging. Een week te voren had ik nog mijn kapotte cardan vervangen. Op eerste pinkersterdag vertrokken maar Nog geen 150 km verder stopte de motor ermee. geen aandrijving meer.Ik dacht, niet weer he. Het was weer het zelfde euvel. De cardan hield ermee op. Ter plaatse de anwb gebeld, deze kon hem niet repareren. vervangend vervoer bleek een auto te zijn. Dus dat was geen optie. Dan maar een maatje gebeld . Deze kwam vanuit zwollle om mij op te pikken vanuit Roosendaal. terug te rijden naar zwolle om vervolgens zijn motor te pakken een yamaha xs 1100. Om vervolgens terug te rijden naar de ons eerste overnachtingspunt in Ieper.(belgie) pfffff.
De dag erop naar camping Cote de Nacre in Saint Aubin sur Mer gereden. z'n 10 uur op de motor. Ik baalde ervan dat ik deze tocht niet volbrengen op mijn cx, maar goed ik had wel een motor onder de kont. We hebben een driedaagse battletour gemaakt met oa
Point-du-Hoc, de batterij Longues-sur-Mer Arromanches, Sainte-Mère-Église Pegasus brug, Château St.Côme van de prinses irene brigade, De amerikaanse en de duitse begraafplaats. Merville batterij. Zeer indrukwekkend allemaal.
Nu is de tijd weer om cx op te knappen. en de nodige onderdelen op te scharrelen een cardanhuis en een meenemer

Schrijver MAST

Moderator 
#19 | Geplaatst: 2 juni 2015 17:02 
Jammer dat je de reis niet met de CX hebt kunnen doen. Wel vreemd dat je na 150 km (alweer) de aandrijving kwijt bent. Er zijn CX 'en bekend die 200.000 km met de cardan/ meenemen doen.
Ik vrees dat er iets mis is met jouw motor. Je achterbrug krom oid?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 2 juni 2015 18:09 | Aangepast door: JiMi 
Dat is balen. Dus de grafstemming zat er al meteen goed in
Maar mooi dat je verder een goede vakantie hebt gehad.
Vreemd verhaal van die cardan. Is het achterdeksel los geweest? Ik ben benieuwd of onderdeel nr. 14 (zie tekening) dat probleem kan veroorzaken indien het achterstevoren is gemonteerd. Hier draait de cardanas op, maar als ie dus achterstevoren zit mis je al gauw 30% van je contact oppervlakte, wat wellicht genoemde problemen tot gevolg kan hebben. Misschien dat iemand dat weet?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#21 | Geplaatst: 2 juni 2015 18:24 
JiMi, die tekening is van een versnelling. Had je die voor ogen?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#22 | Geplaatst: 2 juni 2015 18:27 | Aangepast door: JiMi 
Onderdeel 14 wordt gemonteerd vanaf de achterzijde. Het zit voorbij het lager op de tekening.
Het uiteinde van as 3 is datgene wat je ziet als je het achterdeksel lost. Daar zit onderdeel 14 dus omheen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#23 | Geplaatst: 2 juni 2015 18:54 | Aangepast door: MAST 
Ok, ik snap het. Maar volgens mij zit het probleem bij de meenemer in het achterwiel of in/bij het cardan zelf.
Nr 1 in de tekening is de meenemer. Die is van een 'zachter' metaal als het deel van de cardan waar hij op aangrijpt. Altijd goed invetten met molybdeen houdend vet.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Marco
Forum Lid 
#24 | Geplaatst: 10 juni 2015 00:05 
Het zit me niet mee . Mijn motor is gisteravond gestolen. Kijk allen uit naar mijn motor of onderdelen!
Hier een foto:
CX500

Schrijver Marco
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 28 aug. 2015 00:19 | Aangepast door: Marco 
Het is een enige tijd tijd geleden hier een update
De motor was na enige tijd weer gevonden door de politie. men had allerlei stekkers los gehaalt om hem starten. wat zij niet wisten dan de cardan stuk was. een geluk bij een ongeluk. daarnaast had ik toch schade aan de motor afgebroken remhendel, deuken in de uitlaat scheur in het zitje
het eerste plan was om hem weer rijdend te krijgen
cardan kapot

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 nieuw lid

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven