Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Stephanie geslaagd!

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 5 okt. 2015 13:13 | Aangepast door: coenox 
Ja, hoera! Stephanie is geslaagd voor haar A2 rijbewijs. We zijn blij, nu kunnen we haar hopelijk op de Groene Draeck (CX500 C) laten rijden. Waarom hopelijk? Tja, dan wil ik toch nog een keer mijn frustratie kwijt...


Toen ik ongeveer net zo oud was als zij nu, haalde ik mijn rijbewijs en kocht een tweedehands CX500. Die CX is mede de oorzaak van deze club. De CX werd omschreven als een ideale beginnersmotor. De situatie is wat rijbwijzen betreft nu anders. Lees maar na: motorrijbewijs A1, A2, A.


Vanaf haar 18e mocht ze op een 125 cc motor rijden. Gaat iets harder dan een bromfiets. Levensgevaarlijk op de snelweg. Voor de goede orde; een Porsche 911 met 400 pk, daar mag ze gewoon in rijden. Is alleen financiëel voor ons even niet haalbaar... Nu is ze 20 en heeft ze A2, oftwel ze mag een motor rijden tot en met 35 kw. Wat kun je dan rijden? Nou, bijvoorbeeld:

Honda VT750 (33 Kw)
Honda NC700S/X (35 kw)
Honda CB650F (48 pk uitvoering, oftwel 35 kw)

En er zijn er meer. Ik noem natuurlijk alleen Honda's

Indrukwekkend. toch? Maar ja, wij zijn van de CX. Dus het moet een CX zijn. En dan natuurlijk de groene Custom van Lieke. Is toch mooi als die van moeder op dochter gaat?

Probleempje: de ooit als beginners geprezen CX heeft 1 paard te veel, en komt daardoor op 37 kw. Kortom: Stephanie moet wachten tot ze 22 is en voor de vijfde keer (scooter, auto, motor, motor, motor) examengeld aan het CBR heeft betaald. Er zijn nog twee andere opties;

- Een andere motor kopen: valt af voor ons om eerder genoemde reden.
- Motor laten herkeuren door de RDW. Hiervoor hoeven we technisch niets te laten veranderen. Die 1 extra pk van fabrieksopgave zal die toch niet meer halen. Kosten: 400 euro.

We zijn nog aan het kijken of er alternatieven zijn, maar ik vrees dat het de laatste optie zal worden. Het zal de pret ook niet drukken, maar een beetje frustrerend vind ik het wel.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 okt. 2015 14:17 
Gefelicxiteerd Stephanie,

Ik wist wel dat je het kon! En had er dan ook alle vertrouwen in.
Toch jammer van dat ene paardje meer......

Ook gefelicxiteerd voor Lieke en Coen.
En natuurlijk de club, die er weer een extra 'echte' CX rijdster bij krijgt.

Harmony,
Hans.
( blijft ook nog even CX rijden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 5 okt. 2015 14:50 
Gefeliciteerd Stephanie!
Rare regels hebben we toch in Nederland.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 5 okt. 2015 14:53 
De regels voor de 35 kw zijn niet zo heel raar, maar het is zuur dat de CX 2 kw te veel heeft. Bij de RDW krijgt ie dan een individuele keuring door medewerkers die 125 euro per uur kosten, is mij net telefonisch uitgelegd. Daar komt dan nog de huur van het circuit (!) in Lelystad bij. Bovendien - legde een medewerker uit - mocht de motor toch boven de 35 kw uitkomen, loop je nog een risico dat je het geld voor niets hebt uitgegeven. Iemand die weet hoe groot de kans is dat een CX daadwerkelijk nog 36 of 37 kw haalt?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver borisz
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 okt. 2015 15:16 
Ik zou de beoogde CX een keer op een rollenbank laten testen en naar gelang de uitkomst daarvan een gang naar de RDW overwegen.

Andere oplossing: een tijdje geleden stond er hier een CX400 te koop. Is dat dan niet iets?
Wie later remt is langer snel!

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 5 okt. 2015 15:20 | Aangepast door: MAST 
In een topic van Floris staat de cx van cmtheman uit 2008 in een film van een dynorun test. Daar komt hij op 47,5 pk.
KLIK.
Omrekenen naar Kw =34,6.
Dat is wel vrij krap maar wel onder de 35kw.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 5 okt. 2015 15:30 
borisz:
Andere oplossing: een tijdje geleden stond er hier een CX400 te koop. Is dat dan niet iets?

Theoretisch wel. Maar in de praktijk niet. Deze motor heeft Lieke als eerste CX van mij gekregen. We willen nu gewoon dat deze naar Stephanie gaat. En als dit soort emoties geld kosten. Tja, dan moet dat maar. Maar ik wil eerst alle alternatieven op een rijtje, alhoewel dat rijtje erg beperkt. Het risico van een bekeuring zou ik nog wel willen lopen: ik ben in 29 jaar nog nooit op de motor aangehouden. Maar het risico van onverzekerd rondrijden niet. Ik heb al gebeld met Vetera (voorheen van Maarsseveen). Ze snappen het probleem, maar voor de verzekering geldt daar gewoon 35 kw en geen kw meer. Helaas.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 5 okt. 2015 15:34 
Een andere dynorun van een café racer (Joram)geeft 45 pk, dat is 33kw. En die café racer heeft een andere carb en open luchtfilters en een ander uitlaatsysteem.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 5 okt. 2015 15:46 | Aangepast door: coenox 
Ja, herinner ik me. Joram deed vorig jaar mee aan de veluwerit.

Deze verzekeraar zou nog een optie kunnen zijn: http://www.combimotors.nl/category/vragen/ (naar 25 of 35 kw teruggebrachte motoren). Het risico van de verzekering is dan weggenomen. Dat van een boete nog niet. Overigens is de boete lager dan het bedrag dat we bij de RDW kwijt zijn...
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 5 okt. 2015 16:29 
In Duitsland hebben ze de 35kw 'drosselsatz'.
KLIK
Maar dan moet je nog steeds naar de RDW....
Een dynojet test heb je al vanaf 35€
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver jost

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 okt. 2015 18:55 
JIPPIE 🙌🙌🙌🙌🙌
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Floris
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 okt. 2015 19:12 
Mijn inbreng:

Zoek een verzekeringsmaatschappij die een uitdraai van een dynorun accepteert als bewijs.

Als je die hebt gevonden, koop dan deze Drosselsatz Honda CX500 1977-1986, 25 kw op eBay Duitsland.

succes
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Wtuinman
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 5 okt. 2015 19:38 
Gefeliciteerd !!!!
Hier een jaloerse man . Prachtige motor . Volgende zomer ga ik lessen dan laat de portomonee dit weer toe maar super leuk om te horen !!!!!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#14 | Geplaatst: 5 okt. 2015 20:05 
Floris:
Mijn inbreng:

Zoek een verzekeringsmaatschappij die een uitdraai van een dynorun accepteert als bewijs.

Als je die hebt gevonden, koop dan deze Drosselsatz Honda CX500 1977-1986, 25 kw op eBay Duitsland.

succes

Floris, je inbreng is goed. Helft is maar nodig. Inmiddels contact gehad met Combi Motors. Die willen verzekeren op basis van een testrapport. Die Drosselsatz is niet nodig. Die twee pk boven de 35 kw zal de CX waarschijnlijk toch niet meer halen. Met een testrapport en een verklaring van de verzekering zal oom agent waarschijnlijk mild zijn. Zeker met zo'n oude motor met daarop een knappe blondine. Daar komt ze die twee jaar wel mee door.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 5 okt. 2015 21:09 
Stephanie, hartelijk gefeliciteerd en wie weet, rijdt je binnenkort al op een 33kw Honda CX500 !!!

Groetjes van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Stephanie geslaagd!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven