Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Beter met BP Ultimate.

 
Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 maart 2017 09:35 
Onlangs weer het nieuwe nummer van Het MotorRijwiel no. 146
gelezen waarbij een interessant verhaal over benzine was geschreven
speciaal voor oudere motoren, en wel BP Ultimate.
Met deze benzine is proefondervindelijk vastgesteld dat de motoren
zuiniger en minder slijtage en beter starten na gebruik van deze benzine.
De benzine is wel duurder +- 10 cent p/l.
Wat denken de heren technici hiervan, een reclame verhaal of ?????
Misschien wel een kern van waarheid, heb het zelf nog niet getest want
BP pompen zijn en niet zoveel bij ons in de buurt.

Met vriendelijke groet, Bob.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 maart 2017 14:02 
Collega van me geeft ook oude Honda's (geen cx?????).
Hij tankt af en toe ook de speciale benzine maar dan vanwege de reinigende werking.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 maart 2017 16:18 
sorry, ik zal niet zeggen dat het lulkoek is, alleen heb ik zelf de ervaring dat hoe goedkoper de benzine, hoe ouderwetser de benzine, en de benzine van slechtere kwaliteit de witte pomp zeg maar, mijn gl500 het beste rijd.
Ik heb er nu van alles in gegooid, maar ik moet zeggen dat hij altijd het beste liep op de meest goedkope zooi. Jammer dat het net niet water of zeik is, want anders liet ik hem daar op rijden.

Wel heb ik ook de duurdere zaken getankt, noem het maar op, ik heb er mee gereden. Vaak was het verbruik hoog, en kreeg ik er niet het lekkere vermogen mee van wat er wordt verteld.
Dus... sorry, doe mij oude meuk maar.
En ja, E10 rijd mijn wing ook op. maar heeft niet mijn voorkeur. shell V POWER was het verbruik 1 op 16,5.... dus dat doen we ok niet meer.
EN hoe gek het ook klinkt, ik heb graag wat roet resten in de kop zitten, loopt het gewoon beter door. Uitlaat kleppen koffie cream bruin, inlaat kleppen droog, zwart. Tussen de kleppen in wat roet, ook op zuiger, hoewel dat minimaal is.

Dan loopt de cx500 het beste op, oude meuk benzine uit 1978.... mag zonder lood, maar met wat ook goed...


groetjes marco,
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jakob

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 maart 2017 18:13 | Aangepast door: jakob 
BP verhaal 1 BP verhaal 2

Waar je ook je oor ten luister legt, BP & V power worden toch vaak genoemd tov de rest als een redelijke zuivere brandstof
Das wat de oudjes nodig hebben als ze in rust zijn.
Doe wat je zelf in het hoofd je rust geeft

Gr. Jakob
V2 vs Twin . Ervaring is kennis die je krijgt, kort nadat je het nodig had.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 maart 2017 00:26 
Zolang er niemand duurtesten van zeg 50 duizend kilometer doet met meerdere CX-en en andere motoren die een jaar of 30+ oud zijn zullen we nooit helemaal zeker weten wat je er precies aan hebt..... Probeer 't gewoon eens en vertel !

Zelf wel eens de super race benzine van Firezone geprobeerd, de CX vond 't prachtig maar op andere benzines loopt íe ook best.

En of ik zelf dat nou goed kan beoordelen met die paar tankjes per jaar? Ik ben al blij als ik fluitend zonder problemen CX kan rijden en tijdig een benzinepomp bereik. Als er dan iets als Euro95 of super98 te koop is, prachtig, volgooien en verder! Wanneer er dan eens een meter sneeuw ligt of zo en ik helemaal depri ben door de MPS (Motorcycle Parked Syndroom) zal ik me zorgen maken over de vervuiling van de uitlaatkleppen en zo

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 21 maart 2017 09:10 
ik ben eigenlijk nog nooit vervuilde uitlaat kleppen tegen gekomen waarbij is dacht .................En vaak als de uitlaat kleppen zwart waren, vuiler dan normaal, dan had dat vaak twee mogelijke oorzaken. 1e, de eigennaar van de motorfiets rijd als een bejaarde, niks mis mee hoor, maar dan worden de uitlaat kleppen ook niet echt warm van.... en het gaaaaaaat heeeeeel lang mee.....

2e, hoog olie verbruik, ja dan kunnen de kleppen ook zwart en vuil worden, maar nog steeds is dat geen probleem, vaak gewoon door gassen met die bak.. ...Dus wat zal die nieuwe, betere schone benzine hier aan bij kunnen dragen?
Geen idee, In mijn ogen blijft het gewoon verkoop praat. Slecht zal het ook niet zijn, want de gemiddelde motorblok moet er jaren op kunnen lopen..... vaak wel wat slechter bij het afrekenen bij de pomp dat dan weer wel.. .
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Beter met BP Ultimate.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven