Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Gevoelloze handen

 
Schrijver certifiable
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 juni 2020 20:37 
Ben erg blij met mijn CX, maar van de week weer is gepakt, even snel naar het werk (35min)... rechterhand volledig dood. Op de Guzzi heb ik het niet. Zithouding is dan ook compleet anders...

Maar iemand een goed idee? Het is me al vaker opgevallen, maar met de Guzzi er naast is het heel duidelijk: het komt door de CX.

Maar waarom en wat kan ik er mee? Of ik los het op of de CX gaat foetsie... erg veilig voelt het namelijk niet! (Nouja voel gewoon niets 😉 )

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 juni 2020 21:11 
Wat ik kan bedenken zijn twee dingen:
- monteer 'grip puppies' over de handvatten
- wellicht kun je de vibratie wegkrijgen door het synchroniseren van de carbs
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 juni 2020 22:02 
Wat zou kunnen helpen in het geval van 'geen gevoel' is het plaatsten van dikkere handvatten. Ik had ooit dunne handvatten op de CX, en heb die vervangen door handvatten met veel meer 'bolling' in het midden, duidelijk dikkere handvatten dus. Dat hielp....

Harmony,
Hans.
( misschien gewoon een handigheidje .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 juni 2020 22:34 
Ik krijg het ook weleens maar dan weet ik dat ik de handvatten te vast beet heb gehouden. Ook de stand van de hand veranderen wil weleens schelen. En zitten er wel anti-tril gewichten in je stuur? Wil ook wel helpen.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 juni 2020 22:42 
100% zeker, neem een cruise control. Dan kun je je rechterarm af en toe laten hangen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|2012: nieuw 0 km blok|Relaisgestuurde verlichting|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 juni 2020 08:32 
Hmm... heb net mooie nieuwe handvatten er op gezet (originele model) doel was/is om hem zo origineel als mogelijk te houden.

Ga is kijken voor een cruise control achtig iets. Hoewel ik nog steeds het idee heb dat het door de zithouding komt. Ik leun op mijn handen/polsen bij de CX.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 juni 2020 09:04 
Ander stuur
Verander je zit houding door een groter stuur erop te zetten.
Het stuur is belangrijker dan de meesten denken.
Bij mij zit er een standaard toerstuur van een bsa op de cx500.
donateur 2020
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 juni 2020 13:09 | Aangepast door: JiMi 
Ik heb mijn standaard CX-stuur vervangen door een custom stuur. Dat was ook wel handig ivm de polaris-kuip die erop kwam. Dat scheelde al best een stuk met het dove gevoel in mijn pols/hand maar toch onvoldoende. Een cruise control was voor mij de perfecte uitkomst. Je hebt ze al voor 8,95 op Alie die je naar de remhandel moet toedraaien en die daardoor het gas vasthoudt. Er zijn natuurlijk mooiere en duurdere. Je hoeft er ook geen aanpassingen voor te verrichten aan de handvatten, gewoon erop schuiven. Het werkt ook met 2,5mm2 massieve electriciteitsdraad (ik heb er even geen plaatje van).
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|2012: nieuw 0 km blok|Relaisgestuurde verlichting|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 juni 2020 20:37 
Of neem nu tenminste Nutra CBD tot je handen volledig hersteld zijn. Immers, het is nuttig en het belangrijkste-een natuurlijke remedie voor alle ziekten!

Heb je aandelen in dat spul of zo?

Groet, Marcel Gosselink

Mod edit: "aandeelhouder" verwijderd.
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 juni 2020 13:37 
amsilverwing:
Bij mij zit er een standaard toerstuur van een bsa op de cx500.

Past dat zomaar met de huidige standaard kabels etc?

Deze?
https://www.motolab.nl/a-38170201-5203521/sturen/standaard-toer-stuur-bsa-ontwerp/#description

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 30 juni 2020 15:56 
ja die bedoelde ik.
bij mij paste het, wat de kabels en bedrading betreft.
en alles is pas te maken.

een

twee
donateur 2020
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 30 juni 2020 20:43 
Ruime voorraad goede adviezen hierboven, van mij ook nog eentje....

Denk er ook aan dat een CX altijd dankbaar reageert wanneer links en rechts alles gelijk en synchroon loopt. Te beginnen met de carburateurs (als eerder al genoemd) en de normale afstelling van kleppen, maar kijk ook eens naar de ontsteking. Een (gegarandeerd oude) CDI box kan goed lijken maar dat zegt ook niet alles. Ik heb hier een CX met CDI, loopt rustig met de originele CDI box, ruw met een ander CDI kastje dat als reserve aan boord is. Ook voor TI ontsteking die los is geweest is controle met de stroboscoop een goed idee. Ik weet het, bij een CX hoef je "nooit" de timing te controleren, maar als de boel wat meer trilt dan nodig lijkt na een jaar of veertig kan 't wel degelijk uitmaken is mijn ervaring.

Met een Ignitech of dergelijke zal je minder snel last hebben, maar zelfs dan kan een gammele pickup spoel of dergelijke je parten spelen.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, is nu van kuip voorzien
CX500 B 1981 rood en blauw
o ja, donateur ca.2006-2020(incl) 🤑 !

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: < 12 uur 
Nog even terug naar de oorspronkelijke opmerking van Certifiable. Op zijn CX last van dode handen maar op zijn Guzzi niet. Hij wijt het aan de zitpositie die zeker van belang zal zijn maar het is veelal zo dat dode vingers/handen veroorzaakt worden door hoogfrequente trillingen. Die komen op hoogtoerige Honda's zoals een CX logischer wijs veel meer voor dan op bijvoorbeeld een laagtoerige Guzzi. Op een CX rijd je bij 100-120km/uur al zoiets van 5000 tot 6000 rpm ( en bij de Guzzi 3000 tot 4000? ) en dat meestal vrij lang. De massa van de gewichten in de stuureinden worden dan ook zo gekozen dat met name de hoogfrequente trillingen gedempt worden in de omgeving van de handen.
Succes bij het oplossen van het vervelende fenomeen!
Groeten,
Jaap

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Gevoelloze handen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven