kan lastig zijn om te vinden, iets dat goed werkt, maar....... Een standaard CX kan je normaal gesproken ver "in het rood" jagen. Niet aanbevolen overigens.
Begin voor de zekerheid eens met de basis dingetjes :
- voor "standaard" resultaat moet de motor ook standaard zijn natuurlijk. is alles standaard (in/uitlaten, carbs en zo)
- die teller is traag, is die 8000 bij aangehouden constante snelheid? Welke versnelling? Je bent met 8000 al bijna over top vermogen heen.
- check luchtfilter, ook intern. Controleer ook overloop slangetjes, moeten op de standaard lengte en plaats
- vacuum schuiveb carbs schoon en goed gangbaar?
- de standaard afstellingen voor kleppen
- timing ontsteking controleren met stroboscoop
En je test natuurlijk met eerst opgewarmde motor en schone olie

Had je dat rijtje allemaal al gehad?
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 wit met Pichler kuip, nu klaar om te rijden
o ja, donateur ca.2007-2025 💰