Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Inhouden vanaf 8000 rpm

 
Schrijver Leo Schaap
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 juni 2021 16:10 
Hai. Vraagje. Onze cx500e (1983) loopt prima. Maarrrr...
Als ik hem een keer doortrek dan gaat ie rap naar ongeveer 8000 rpm, maar dan lijkt het wel alsof de ontsteking het niet bij houdt of zo, net alsof er een begrenzer op zit. Direct doorschakelen naar de volgende versnelling, en hij gaat daar weer rap door, maar weer rond die 8000 is hij er weer klaar mee.
Als ik het goed heb moet hij eigenlijk iets van 9700 kunnen halen. Niet dat ik per se die behoefte heb, maar ik wil wel dat hij doet wat hij moet kunnen. Nu voelt het alsof er iets niet oké is. Heeft iemand een idee?
Thanks alvast!
CX500C Deluxe

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 juni 2021 19:14 
hij kan inderdaat begrenst zijn naar 35 kw.
dit doen ze bij de carburateurs,of in de uitlaat bocht.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Leo Schaap
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 juni 2021 19:50 
Klopt, thanks. Maar dit is niet de begrensde versie. Carbs en uitlaten zijn ook zoals ze horen bij de "volle" 50 pk.
CX500C Deluxe

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 juni 2021 23:17 
dan kan het zijn dat de vervroeger blijft hangen.
als de carburateurs goed zijn en de filter bak met filter goed schoon is dan ben ik toch bang dat je het bij de ontsteking moet zoeken.
haal de inspectie dop los en zet er een ontstekings lamp er op dan kan je zien wat de ontsteking doet.
je kan ook je carburateurs er af halen dan kan je bij de vervroeger komen met een beetje geduld.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 juni 2021 23:30 
kan lastig zijn om te vinden, iets dat goed werkt, maar....... Een standaard CX kan je normaal gesproken ver "in het rood" jagen. Niet aanbevolen overigens.

Begin voor de zekerheid eens met de basis dingetjes :

- voor "standaard" resultaat moet de motor ook standaard zijn natuurlijk. is alles standaard (in/uitlaten, carbs en zo)
- die teller is traag, is die 8000 bij aangehouden constante snelheid? Welke versnelling? Je bent met 8000 al bijna over top vermogen heen.
- check luchtfilter, ook intern. Controleer ook overloop slangetjes, moeten op de standaard lengte en plaats
- vacuum schuiveb carbs schoon en goed gangbaar?
- de standaard afstellingen voor kleppen
- timing ontsteking controleren met stroboscoop

En je test natuurlijk met eerst opgewarmde motor en schone olie

Had je dat rijtje allemaal al gehad?

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Leo Schaap
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 juni 2021 12:49 
brinkcx
amsilverwing
Thanks. Carbs en filters zijn zeker goed. Het voelt ook meer als ontsteking. Toch maar eens verdiepen in hoe zo'n lamp werkt en hoe je daarmee om moet gaan dan. En er dan 1 aanschaffen natuurlijk...
CX500C Deluxe

Schrijver Leo Schaap
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 juni 2021 12:58 
brinkcx
Thanks. Ja, het meeste al gehad. Hij is niet 100% standaard, filterbox is er niet meer, zijn twee van die kleine filtertjes op de carbs. Uitlaten ook niet standaard. Van die korte pijpjes zonder demper, vanaf de balanspot. Sproeiers iets vergroot naar 85 / 115. Carbs zijn helemaal schoon en ultrasoon gereinigd.
Lijkt me in basis een oke setup verder. Hij rijdt en loopt ook heel mooi en soepel, start binnen 1 slag, verder alles prima.
Teller is trouwens digitaal. Die meet de rpm vanaf de bobine. Lijkt me niet echt vertraging in te zitten.
Dan toch maar eens gaan kijken hoe dat werkt met de ontsteking. Zal wel even puzzelen worden, maar hey, daar leer je weer van. Thanks!
CX500C Deluxe

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 juni 2021 15:56 
Wel, het hele in- en uitlaat gedeelte is dus stevig veranderd, dat zou best (een groot deel van) de oorzaak kunnen zijn. Verder kan ik er dan zo ook niets van zeggen, enige goede manier is inregelen op de testbank en die heb ik niet. En met open uitlaten werk ik sowieso niet, ik wil de buren nog onder ogen kunnen komen en invoering van anti-motor regelgeving niet bevorderen.

Plezier, frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 juni 2021 19:19 
Net als Frans ben ik ook bang dat het komt door de uitlaten en inlaten.
De cx500 vraag wel tegendruk in de uitlaten.
Ga maar eens spelen met db killers in de uitlaten .
nu dat je dit verteld dat je open uitlaten en de cabs verandert hebt , zou ik het en deze hoek moet zoeken.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Inhouden vanaf 8000 rpm

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven