Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Ff voorstellen en n vraag over CX500A bobine vervanger

Schrijver Lourens
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: < 23 uur 
Na vele jaren van duitse boxers gereden te hebben nu de switch gemaakt naar n Honda CX500 - ja waarom, .... wel uitstekende cilinders op n motorfiets vind ik mooi en deze 2 cilinder geeft ook n mooie roffel, voor kleine toerroutes lijkt me dit n prima buddy. Van dit type zijn nog zat onderdelen te koop en er zit geen onnodige electronica op.

Ik dacht n goede koop te hebben gedaan, motor had weinig gelopen en leek me in goede staat ....maar er bleek toch wat mis te zijn.
De motor slaat slecht aan en als hij warm is slaat hij zonder waarschuwing af. De carburateurs zijn schoon en heb er toch zo'n 100km mee gereden dus de oude benzine is opgestookt.
In eerste instantie heb ik de de CDI unit vervangen voor n MarcoBecker ontstekings module. Echter de problemen, slecht starten en afslaan als hij warm is bleef gelijk.
Ik heb nu de originele bobines eraf gehaald en door gemeten, primaire spoel 0,8ohm, secondaire spoel 12,7Kohm.
De waardes lijken ok ? Ik vermoed echter dat bij t opwarmen de spoelen niet of slecht werken (de vonk is petit) en wil nu de bobines uitwisselen.
Kan iemand mij zeggen welke compatibel zijn met de MarcoBecker unit en de CX500A ??
Lourens Zonneveld

Geen idee hoe ik hier n foto kan plaatsen ?

Schrijver Frans71
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: < 23 uur 
Zit er verschil tussen het gedrag bij een heel klein beetje gas geven en flink gas geven? Als de ontsteking zwak is wil de motor vaak wel lopen als je heel voorzichtig gas geeft. De compressie is dan heel laag. Geef je veel gas dan neemt de compressie toe en lukt het niet meer om een vonkje te trekken. Ik heb dat ooit hij een auto gehad en het waren inderdaad de bobines.

Wellicht ook even je hoofdzekering en spanningsregelaar checken. Die doen met je nieuwe cdi ook mee in het verhaal, al had je de problemen daarvoor natuurlijk ook al.

Groet, Frans
Honda CX500C 1981 85000km

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: < 10 uur 
Welkom hier Laurens.
Als je foto's wil plaatsen vind je bij de FAQ's een uitleg hoe je dat kan doen.
Je zou kunnen kijken of je een setje bobines van een andere cx op jouw motor kan zetten en of het probleem daarmee wordt opgelost.
Maar de bobines staan er niet om bekend kapot te gaan. Het probleem zit dan bij de stator of de cdi. (en dat zou met de marco B unit opgelost moeten zijn)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: < 9 uur 
Hallo Lourens, welkom!

Even over die bobines : de waarden die je meet lijken inderdaad goed, maar die dingen gaan maar zelden kapot. Zeker niet met zń tweetjes tegelijk, en als er ééntje slecht is dan zou je verwachten dat de motor zo nu en dan op één cylinder ging starten/lopen. Kijk voordat je dat gaat vervangen eerst ook naar de standaard dingen en een paar specifiek CX zaken :

- pickup spoelen doormeten (zie motofaction), connectors ook nazien,
- bougie kappen (meet weerstand naar bobine?)
- compressie, klepjes gesteld
- 12 V meten
- luchtfilter, benzine filter(s) in leiding en tank
- vlotter niveau

de betere puzzeltjes

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, ignitech, e-fan en zo
CMX450 C 1986, motor loopt inmiddels weer, komt goed
o ja, donateur ca.2006-2026 💰

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ff voorstellen en n vraag over CX500A bobine vervanger

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven