Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Groene Draeck II

Schrijver Engeltje

Moderator 
#1 | Geplaatst: 28 maart 2010 21:12 | Aangepast door: Engeltje 
In 2006 kreeg ik van Coen een CX500 Custom, voor moederdag Vanwege de groene BMW kleur ( ) werd ze Groene Draeck gedoopt. Helaas begon ze na SJK 2007 slecht te lopen. Kapotte stator was de conclusie. Omdat het geen haast had, ik had ook nog een witte 650 E met zijspan, belandde ze in uiteindelijk in de garage. De bedoeling was dat ze weer zou worden opgeknapt. Het zijspan is verkocht en het zou dit jaar gebeuren.

Twee weken geleden zat Coen op zondagmiddag marktplaats te kijken en zag een mooie CX500 C op marktplaats. Na wat heen en weer gebel heeft Coen een aanhanger gehuurd en is de CX gaan ophalen. In Valkenburg ! Tja, je moet er wat voor over hebben.

Deze motor bleek veel beter dan de Groene Draeck, waar ook al gaten in het frame zaten. Ik besloot daarom dat dit maar de nieuwe Groene Draeck moest worden. In de afgelopen weken heeft Coen flink zitten sleutelen. Veel gedoe: tank die niet past, gedoe met bobines, twijfel over de stator, etc. Maar ze doet het nu. Ze niest nog een beetje - best schattig - bij het gas dichtdraaien, maar verder rijdt ze super! Ik ben supertrots en hoop binnen kort op de Groene Draeck II naar de motorzegening in Grubbenvorst te rijden.

Lieke

Groene Draeck II
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 maart 2010 22:18 
Carburateur synchronischeren en je bent van dat niesen verloost
Maar lieke w.w. is niet ver weg
Kom een bakkie doen en in die tijd zal het niesen verholpen worden
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Engeltje

Moderator 
#3 | Geplaatst: 28 maart 2010 22:38 
Hee O.J,

Dank voor je aanbod. We komen binnenkort langs voor een bakkie. We zullen vooraf even bellen.

Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Hansv

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 28 maart 2010 23:29 
Gefeliciteerd Lieke,

En dat je deze Dreack maar in gezondheid mag verslijten.......

Maar wat dat nou met die stator was, snap ik nog steeds niet. Vuil contactje ergens of zo?

In elk geval : tot ziens in Grubbenvorst?

Harmony,
Hans.
( vind dat een motor die naar Santiago de Compostela gaat wel gezegend mag worden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 maart 2010 08:28 
geweldig Lieke! ziet er prachtig uit. goed van Coen dat hij je motor in orde heeft gekregen.
veel plezier en een veilige reis naar Grubbenvorst.
groetjes, theoj.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 29 maart 2010 14:11 
Dat met die stator is wel een apart verhaal. De weerstanden zijn iets te laag en duidt er m.i. op dat ie minder aan het worden is. Maar uiteindelijk draait ie goed, ook zonder Ignitech. Ik zit er wel over te denken om alvast een stator nieuw te laten wikkelen en op voorraad te leggen, en/of misschien een Ignitech te bestellen. Is ook handig om te hebben om uit te kunnen sluiten dat een slecht lopende motor aan CDI of stator te wijten is.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 maart 2010 19:46 
Heey Lieke,

De Draeck ziet er erg goed uit hoor! m'n complimenten aan Coen!! Ik hoop dat je er veel rij plezier mee zal hebben!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Groene Draeck II

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven