Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /   
 

Vreemde wending in restauratieproject, hulp graag.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 feb. 2017 16:45 | Aangepast door: Paul van Ginneke 
Hallo allemaal,
Ik ben een tijdje stil geweest maar mijn CX500 restauratie verloopt (verliep) tot vandaag redelijk van een leien dakje.
Tot vandaag want ik wilde mijn pas gestraalde carter helemaal schoon spoelen en daarvoor heb ik bij een vorige restauratie al eens de vaatwasser gebruikt alleen..... deze keer had ik er geheel gedachteloos een vaatwastablet van de Lidl in gedaan!

blok na vaatwastablet

Het resultaat is een geheel donkergrijs uiterlijk van alle gestraalde delen van het carter (dus niet de binnenkant).
Nu zit ik dus met een aantal vragen:
1) Kan dit kwaad voor het materiaal?
2) Wat gaat er gebeuren met het blok als ik niets doe en het zo laat?
3) Als het geen kwaad kan, kan ik het natuurlijk ook zo laten (kwestie van smaak)
4) Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om de boel weer alu-glimmend te krijgen? Iemand ervaring met dit fenomeen?
Ik hoop een grote hoeveelheid aan oplossingen en meningen te horen/zien te krijgen zodat ik daar weer mee verder kan.
Groeten uit Houten.
Vriendelijkereiziger

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 feb. 2017 17:30 
Het lijkt mij dat het kaalgestraalde aluminium (dus de buitenzijde) versterkt is geoxideerd door de Lidl-wasbeurt. De donkergrijze laag is oxide. Voordeel: nu hoef je het niet meer met blanke lak te behandelen want donkerder zal het niet worden, vermoed ik. En als je dit niet mooi vindt dan kun je 'm overspuiten.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver johan 001

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 feb. 2017 18:56 
Hallo. Ik heb eens gootsteen ontstopper wat uit 2 componenten bestond door een aluminium trechter gegoten.
De trechter werd zilver kleurig aan de binnenkant, was van het merk HG. Je zal wel er veel van nodig hebben.
Misschien iets voor de kleine zichtbare onderdelen.

Groetjes Johan

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 feb. 2017 19:03 
cool ga ik ook eens proberen...ziet er goed uit....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 24 feb. 2017 19:34 
Vaatwastabletten en aluminium zijn geen goed idee. Bij sommige merken staat het erbij. "Pas op met aluminium pannen". Vaatwas tabletten zijn erg basisch (tegenovergestelde van zuur) en tasten de natuurlijke oxidelaag van het aluminium aan.
Als je het weer glimmend wil krijgen: zoek eerst naar een onopvallend plekje waar je iets kan proberen. Ga daar aan de slag om met verschillende korreldiktes schuurpapier de zwarte laag weg te krijgen. Als dat lukt kan je verder gaan met het proces van polijsten. Dat is heel veel werk met al die ribbels!
Succes ermee!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 feb. 2017 21:40 
marcobecker
Zo'n opmerking van jou Marco geeft me toch weer moed
Vriendelijkereiziger

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 24 feb. 2017 21:41 
johan 001
Prima idee, ga ik eens proberen op een klein onderdeeltje
Vriendelijkereiziger

Schrijver Paul van Ginneke

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 24 feb. 2017 21:44 
Ondertussen heb ik de olievuldop weer kaal ge-glasparel-straald en het contrast is samen met het nieuw in de zwarte poedercoat gezette frame toch wel aardig. Ik ga even kijken wat @Johan 001 zijn idee voor effect geeft.
Misschien heb ik wel een nieuwe trent ontdekt
Vriendelijkereiziger

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 feb. 2017 21:49 
Ik vind het ook wel wat hebben.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 24 feb. 2017 23:16 
.....Ook ik vind het mooi.....

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 25 feb. 2017 08:57 
de meeste leuke ontdekkingen zijn gemaakt door een fout,,, in het verleden,,, is dit er ook één?

ja ik vind het wel wat hebben ja...

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 25 feb. 2017 10:08 | Aangepast door: JiMi 
Het Royal Albert servies van de vrouw naar de zijkanten, blokdelen erbij, en wassen maar
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver coenox

Voorzitter 
#13 | Geplaatst: 25 feb. 2017 13:28 | Aangepast door: coenox 
Grappig, er is zelfs een woord voor: serendipiditeit. Penicilline is zo ontdekt.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 25 feb. 2017 13:50 | Aangepast door: Hansv 
Foei Coen..... serendipiditeit: zes lettergrepen..... vier kan nog, vijf is echt op het randje, en zes..........

Harmony,
Hans
( te veel lettergrepen is echt moeilijk ... 😉 )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver 5star
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 25 feb. 2017 17:25 
ziet er super uit ,ik zou het zo laten eventueel een laagje blanke lak er over en enkele makkelijk te polijsten delen op blinken zoals koppeling deksel en starter.

is maar een idee

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Projecten www.hondacx500.nl Forum / Projecten /
 Vreemde wending in restauratieproject, hulp graag.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven