Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

gezocht : 650 cardanklok, 4 bouts

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 17 dec. 2011 23:42 | Aangepast door: brinkcx 
Jawel, ik heb weer eens wat gekocht ! Deze keer ben ik me te buiten gegaan aan een heuse GL650 (D2= europese interstate). Geheel compleet, en ik ben er met plezier een dikke 200Km mee naar huis gereden.

Nou blijft iedere CX een verrassingspakket als je eens goed kijkt, en deze is niet anders. De leuke kant : zat direct weer op m'n gemak op de GL. koud of niet heerlijk gereden, en het machien draaide prima! Wat wil je nog meer?

Beetje minder - maar mag de pret niet drukken - bij thuis verder kijken : cardan lekt, wiellagers achter niet best meer. Kortom, cardan waarschijnlijk onderweg naar de transmissie hemel.

Daarom : gezocht een goede cardanklok voor een GL650, van het type met 4 bouten vast aan een prolink achtervork.

Op welke types die nog meer gebruikt worden weet ik niet zeker, maar ik denk op de GL650I en de CX650E, . Op de 650C zit net zo'n cardan maar dan met een pootje voor de schokbreker vast te zetten (stereo vering, geen prolink) net als op de CX500 types zonder prolink.

Een linker uitlaat zonder gaten zou ook welkom zijn, maar dat is weer een ander verhaal, ik weet nog niet echt hoe het met de rechter is

en oh ja, vreemde verrassing : er ligt een achterband type Dunlop Harley Davidson op (echt waar)

dank, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben - en die nokkenas moet niet zo'n herrie maken :-(
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 dec. 2011 23:59 
Heey Frans,

"en oh ja, vreemde verrassing : er ligt een achterband type Dunlop Harley Davidson op (echt waar)"

Gaat het toch nog goed komen met je

Groet Erik. ( Die pas ook een paar "nieuwe" Harley Davidson onderdelen heeft gekocht voor de ArmyWing )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De blauwe CX500 B overgenomen van Arnold ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Donateur 2025 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver toto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 dec. 2011 09:16 | Aangepast door: toto 
@Frans

pb-tje gestuurd maar weet niet of 't aangekomen is
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 dec. 2011 10:11 
Mooi Frans, we zien hem t.z.t. op de Veluwe-koffie-avondjes.
Kan je alvast een fotootje plaatsen?( toch nieuwsgierig!)
Groet, theoj

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 dec. 2011 11:14 
@toto : PB is niet aangekomen, maar je zou email en een PB moeten krijgen !
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben - en die nokkenas moet niet zo'n herrie maken :-(

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 dec. 2011 11:21 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Frans, dat is toch mooier, zelf rijden, dan op de trailer. Gefeliciteerd! (Zou mijn volgende dan een 650 zijn??)
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 dec. 2011 11:25 | Aangepast door: brinkcx 
Voor Theo en andere belangstellenden een plaatje, nog van de vorige eigenaar zelfs:

plaatje 1 (klik voor groter)

Zelf nog niet toegekomen aan fotos maken eigenlijk, kom 'm wel eens laten zien. Eerst even alles nalopen en zo

(zelfs het speurders logootje staat er nog op)

groet, Frans

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 dec. 2011 11:28 | Aangepast door: brinkcx 
Henk,

ik heb 'm net zelf ja, hij is nog niet te koop

(naschrift : en dat gaat voorlopig ook niet gebeuren ! )

Frans

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 dec. 2011 11:30 
Frans, dit zou best eens de z.g. 700 kunnen zijn, de gelimiteerde uitgave, gezien de kleurstelling.
Hetzelfde als die van Antoon.

Gr. Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2025

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 18 dec. 2011 15:33 
Op Ebay gezien:GL650 achterbrug met cardan.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 dec. 2011 18:29 
Marcel,

bedankt, die had ik nog niet gezien.

Het is er wel eentje uit de serie "sloper rijk - ik arm" en daar heb ik altijd wat moeite mee. Hopelijk heeft iemand dichterbij wat.

groet, Frans

Schrijver toto

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 18 dec. 2011 18:43 
Dat zeg je nu wel, maar had het cardan van de Guzzi stuk en ik was gelijk 300 euri armer. Dat zijn bijna 3 hele cx-en.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 18 dec. 2011 19:56 | Aangepast door: brinkcx 
tsja, weer een reden om CX te rijden dan he : cardan stuk, koop je een verse CX voor drie appeltaarten en je kan weer verder. Of wat ruilhandel onderling he?

Zo blijft het leuk !

Schrijver toto

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 18 dec. 2011 20:58 
brinkcx:
tsja, weer een reden om CX te rijden dan he : cardan stuk, koop je een verse CX voor drie appeltaarten en je kan weer verder. Of wat ruilhandel onderling he?

Zo blijft het leuk !

Inderdaad.

Schrijver silverwing
Gast 
#15 | Geplaatst: 10 maart 2012 21:59 
De cardan met 4 bouten heb ik al verkocht, maar ik heb nog wel het bijbehorende achterwiel met prima meenemer beschikbaar.

groet, Marten

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 gezocht : 650 cardanklok, 4 bouts

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 12
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven