Jawel, ik heb weer eens wat gekocht ! Deze keer ben ik me te buiten gegaan aan een heuse GL650 (D2= europese interstate). Geheel compleet, en ik ben er met plezier een dikke 200Km mee naar huis gereden.
Nou blijft iedere CX een verrassingspakket als je eens goed kijkt, en deze is niet anders. De leuke kant : zat direct weer op m'n gemak op de GL. koud of niet heerlijk gereden, en het machien draaide prima! Wat wil je nog meer?
Beetje minder - maar mag de pret niet drukken - bij thuis verder kijken : cardan lekt, wiellagers achter niet best meer. Kortom, cardan waarschijnlijk onderweg naar de transmissie hemel.
Daarom : gezocht een goede cardanklok voor een GL650, van het type met 4 bouten vast aan een prolink achtervork.
Op welke types die nog meer gebruikt worden weet ik niet zeker, maar ik denk op de GL650I en de CX650E, . Op de 650C zit net zo'n cardan maar dan met een pootje voor de schokbreker vast te zetten (stereo vering, geen prolink) net als op de CX500 types zonder prolink.
Een linker uitlaat zonder gaten zou ook welkom zijn, maar dat is weer een ander verhaal, ik weet nog niet echt hoe het met de rechter is

en oh ja, vreemde verrassing : er ligt een achterband type Dunlop Harley Davidson op (echt waar)

dank, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben - en die nokkenas moet niet zo'n herrie maken :-(
o ja, donateur ca.2006-2025 💰