Beste Jimi,
Om te beginnen moeten we wel weten welk type jij hebt.
Van sommige types kan ik ook veel leveren. Heb het ook gewoon op voorraad. Bob kan de ervaring delen, want ook hem heb ik goed op weg geholpen.
ten eerste waar zit je probleem.
Is alles goed ontlucht????
En zijn de remleidingen nog goed?
zitten de remblokken goed? en zijn die neiuw, die op een oude schijf zitten?
Kan de klauw goed bewegen?
Is je membraam nog goed boven in het rem potje.
Is de ontluchting nog in orde in het rem potje?
En is je druk rubber in de handel nog goed?
Het zijn zo maar een paar zaken.
In de regel en voor al op de GL zijn de remleidingen op. Hierdoor denk je dat je moet ontluchten, maar dat is niet zo.
In kombinatie met nieuwe remblokken op eenoude schijf, neem bijvoorbeeld de cx500e, is de kans groot dat je remblokje op de slijttage randen gaat veren. Hierdoor denk je dat er lucht in de leiding zit, maar nee, dat is niet zo.
In bijde gevallen is de olie verplaatsing maximaal, en komt er veel terug in het rempotje.
Het zijn zomaar een paar zaken waar je op moet letten.
Tip:
Voel of de remleiding niet uitzet. Omsluit die met de volle hand ergens in het midden van de leiding, en knijp hard. Voel je de leiding uitzetten?
Is remschijf mooi, zonder groeven? Nieuw of verkeerd blokje er op? Laat deze in slijten, rem veel en doe dat gewoon in zijn 1e versnelling, en stook de boel eens lekker warm. Stop bij rook signalen. Doe dat twee of drie keer, en kijk wat de remwerking gaat doen. Na afkoelen is dat vaak altijd beter.
Mocht je nog vragen hebben, mail gerust een foto van je rempotje, en laat me maar weten wat je zoekt. Wie weet kan ik je een scherpe aanbieding maken.
Groetjes Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html