Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

Remvloeistofreservoir

Schrijver roelgoris
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 juli 2013 22:19 | Aangepast door: roelgoris 
'n Avond, iedereen!

Mijn CX-problemen zijn nog steeds niet opgelost, maar zodra mijn voorrem terug werkt issie toch op zijn minst al terug rijklaar. (Mooi is dan nog wel wat anders :-/)

Nu lijkt me dat mijn voorrem niet gewoon last heeft van lucht in de leidingen, maar dat het reservoir de druk niet meer aankan (lijkt me dat dit vloeistof "ademt" wanneer ik rem).

Dus heeft iemand zo'n reservoir liggen / moet je ergens op letten als je dat nieuw gaat kopen / is dit algemeen bij alle merken (en kan ik het dus ook bij de dichterbijzijnde yamaha-dealer gaan halen) ?

Groeten,
Roel
die door het wonen op een appartement alleen "ingeplande dagen" kan gaan werken aan zijn omvergereden motor die nu bij de ouders op het platteland staat.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 juli 2013 23:26 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Roel,

het reservoir bovenop staat niet onder druk. Het kan wel gewoon lekken natuurlijk.

Wat praktische zaken voor vervanging/reparatie:

- niet overvullen
- bij scheve stand lekkage langs deksel
- zorg dat rubber onder deksel goed ligt en normale vorm heeft
- nieuwe is duur en niet altijd eenvoudig te krijgen
- los krijgen valt vaak niet mee
- let op O-ring die onder afdicht, dat is geen standaard maar materiaal dat bestand is tegen remvloeistof
- onderdelen niet uitwisselbaar met andere merken
- andere Honda unit zou goed kunnen werken, ze gebruikten ook dezelfde op meerdere types motoren

Er zijn complete nieuwe vervangers te koop zo ergens rond de 40-50 euro, laatst gezien bij David Silver (zie links hier op homepage)

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben - en die nokkenas moet niet zo'n herrie maken :-(
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 juli 2013 08:36 
Hallo Roel,
Kan het niet wezen dat het gaatje in het bakje verstopt zit, ik zelf heb het ook gehad de vervuiling had de zelfde kleur als het bakje daarom niet opgemerkt, de symptomen waren het zelfde.
Met de reparatie heb je in ieder geval de ruimte bij je ouders.
Groet Bob.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 juli 2013 16:57 | Aangepast door: JiMi 
Hoe zijn de ervaringen met die vervangende set van David Silver? Is da wah?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2025
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 aug. 2013 17:41 
Beste Jimi,

Om te beginnen moeten we wel weten welk type jij hebt.
Van sommige types kan ik ook veel leveren. Heb het ook gewoon op voorraad. Bob kan de ervaring delen, want ook hem heb ik goed op weg geholpen.

ten eerste waar zit je probleem.
Is alles goed ontlucht????
En zijn de remleidingen nog goed?
zitten de remblokken goed? en zijn die neiuw, die op een oude schijf zitten?
Kan de klauw goed bewegen?
Is je membraam nog goed boven in het rem potje.
Is de ontluchting nog in orde in het rem potje?
En is je druk rubber in de handel nog goed?

Het zijn zo maar een paar zaken.

In de regel en voor al op de GL zijn de remleidingen op. Hierdoor denk je dat je moet ontluchten, maar dat is niet zo.

In kombinatie met nieuwe remblokken op eenoude schijf, neem bijvoorbeeld de cx500e, is de kans groot dat je remblokje op de slijttage randen gaat veren. Hierdoor denk je dat er lucht in de leiding zit, maar nee, dat is niet zo.
In bijde gevallen is de olie verplaatsing maximaal, en komt er veel terug in het rempotje.

Het zijn zomaar een paar zaken waar je op moet letten.

Tip:
Voel of de remleiding niet uitzet. Omsluit die met de volle hand ergens in het midden van de leiding, en knijp hard. Voel je de leiding uitzetten?

Is remschijf mooi, zonder groeven? Nieuw of verkeerd blokje er op? Laat deze in slijten, rem veel en doe dat gewoon in zijn 1e versnelling, en stook de boel eens lekker warm. Stop bij rook signalen. Doe dat twee of drie keer, en kijk wat de remwerking gaat doen. Na afkoelen is dat vaak altijd beter.

Mocht je nog vragen hebben, mail gerust een foto van je rempotje, en laat me maar weten wat je zoekt. Wie weet kan ik je een scherpe aanbieding maken.

Groetjes Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver roelgoris
Gast 
#6 | Geplaatst: 4 aug. 2013 16:13 
Hey allen,

ondertussen is Erik even mee komen piepen en die heeft me verzekerd dat het potje nog mooi in orde is.
Het zal dus inderdaad die scheve stand zijn die ervoor zorgde dat er altijd wat vloeistof hing.
Remmen doet-ie echter nog niet zo heel goed, zelfs na het drastisch ontluchten.
Het probleem - zoals ook hier door enkelen geopperd - is blijkbaar inderdaad dat de leiding stevig uitzet wanneer ik rem. Op de stamtafel afgelopen vrijdag de tip gekregen om op Duitse ebay te kijken voor Stahlflex remleidingen, dus zullen we dat maar even doen. Ondertussen staat de CX terug op het trottoir voor mijn appartement - wat overigens ook nog een heel verhaal was .

Qua "te koop / gezocht" mag dit topic dus gerust gesloten worden, de rem komt normaal in orde met nieuwe kabels! Tenzij iemand er nog heeft liggen, worden die een dezer besteld via ebay. (Indien iemand er ook nodig heeft wil ik er gerust ineens meer bestellen, laat even iets weten via pb of op goris.roel at gmail punt com )

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Remvloeistofreservoir

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven