Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   
 

Te Koop, De Tank

 
Schrijver kwaker
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 april 2014 11:39 | Aangepast door: kwaker 
Na vele jaren trouwe dienst waarvan de laatste 1,5 jaar bestond uit het bewaken van de straat, wil ik afscheid nemen van mijn Tank.

De Tank is een Matzwarte CX500 B voorzien van een oud Kings en Queens zadel. Een heelijke gooi en smijt fiets die door de brede kuip beter te gebruiken is om het verkeer aan de kant te duwen dan er tussendoor te rijden.

Doordat er een ander blok op gegaan is van een C zijn de uitlaten net wat anders waardoor de zitpositie briljant is. Tja de naar voren geplaatste stepjes zorgden er wel voor dat je tijdens het remmen de kuip zat te bedienen ipv de rem.

Dit was simpel op te lossen door de kuip ong 5 cm naar voren te plaatsen. Nadeel was weer dat er 2 gaten ontstonden waar normaal de uitlaat zat.

Door de hoeveelheid plamuur die er vervolgens opgeplakt is om de gaten dicht te maken is het gewicht zodanig toegenomen dat hij als een blok op de weg ligt. Uiteraard is de plamuur mooi afgewerkt door er enkele liters mat zwart op te spuiten.

Tijdens het rijden viel de contactsleutel eruit. deze is omzeild met een schakelaar waardoor je nooit meer een contactsleutel nodig zal hebben.

Achterop zit een koffer waarop perfect een affuit geplaatst zou kunnen worden voor de bijrijder.

De Tank is zo gruwelijk mooi en massief dat hij al 5 jaar zonder slot in een van de drukste straten van ... staat (locatie word niet prijsgegeven) en dit terwijl om hem heen alle racers en scooters weg worden gehaald!! De schoonheid is ook niet te overtreffen dus opknappen is gewoon af te raden!!!!!!!

Eigenlijk is het een perfect fiets om snel te pakken droog ergens aan te komen (helaas door het vacuum achter de kuip ruik je na afloop van de rit naar uitlaatgassen) en gewoon neer te pleuren zonder te bekommeren dat hij gejat word.

Omdat ik hem al tijden niet gebruikt en ik ook in het bezit ben van een prachtige E (nummer 48) mag hij weg tegen elk aannemelijk bod.

Hier word bijgevoegd 1x een CDI, 1x setje carbs, 1. setje bobines, een mooi plaatje welke om de snelheidsmeter komt (ipv de koplamp) 1x snelheidsmeter, een zadel, een setje uitlaten en nog wat spul wat ik er nog bij moet zoeken.

Een ideale fiets om nog jaren neer te zetten en je dan af te vragen waarom je hem gekocht hebt!

De kosten. Uiteraard zijn de overschrijvingskosten voor jou! het overige bedrag mag in cash, appeltaarten en whiskey uitbetaald worden. (ps schotse single malts hebben voorrang)

Foto's gaan volgen op verzoek via de mail. en ja goede vrienden van deze club gaan voor. Je word gescreend of je behulpzaam bent geweest tegenover anders cx500 liefhebbers. Dit omdat ik al eens een sloper dacht aan een liefhebber te geven die hem vervolgens in onderdelen ging verkopen. (dit mag natuurlijk maar enkel als liefhebber en niet uit winstbejag)

Na de screening is hij voor het hoogste bod.

Bij deze is de veiling geopend.

PS hij is rijbaar maar zijn rupsband voor staat leeg en loopt ook langzaam leeg! (plat in 2 dagen via oxidatie op velg langs wang band)

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 april 2014 11:53 
Vooruit, 20 euro ongezien
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver beinhart

Bestuur 
#3 | Geplaatst: 3 april 2014 12:09 
kom er volgende week mee naar de onderdelenbeurs, kunnen we allemaal dat moois bezichtigen...

groetjes werner (heb ook zo'n rat, waar ik in de stad de sleutels zelfs in kan laten zitten)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 april 2014 12:19 
Beinhart,,,

Ultieme test,,, tank burn out ik gok minimaal 15 min dat hij gaat halen.....

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 april 2014 08:36 
Kwaker schreef (in ander draadje)
Voordeur te smal?? Koop de Tank voor al uw smalle pproblemen . nu bijna voor niks. hoogste bod 20 euro, zit te wachten op een bod met een single malt erbij

Bij deze:
20 euro, met een single Malt.

't gaat om, je raad het al, de carburateurs.....

Harmony,
Hans.
( heeft met twee CX-en al ruimte te kort )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 april 2014 10:06 
Hé Hans, joint venture?
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 april 2014 11:46 
Ach ja, laten we er een Jointje tegenaan Venturen...

Ik las ook iets over een zadel los erbij.

Kan ik het bod toch nog ophogen met een tweede Single Malt. Is dat dan een Duo Malt?

Harmony,
Hans.
( stukjes en beetjes.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 april 2014 20:53 | Aangepast door: kwaker 
Ik vind het al best.

Verkocht aan HansV en Jottum voor 20 euro en 2 flesjes single malt

die screening laat ik in dit geval maar zitten dat zit wel goed.

ff foto maken voor julli in het donker

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 5 april 2014 21:27 | Aangepast door: kwaker 

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 5 april 2014 21:29 
wat hebben jullie gekocht?

foto1
foto1
foto2
foto2

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 5 april 2014 21:30 | Aangepast door: kwaker 
en wat nog meer




Schrijver kwaker
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 april 2014 21:47 | Aangepast door: kwaker 
de rest van de spullen ligt in mijn garage.

Verder, Deze motor is ergens rond de 5 jaar geleden gekocht bij Bikers Best in Renswoude voor 500 euro. Hij was oud dat wist ik maar hij zou goed zijn!!

Op de weg terug hield hij in en was er amper mee te rijden. Ik natuurlijk bellen zodra ik thuis was. Hij doet het niet goed. Ik kreeg een grote bek omdat ik garantie zou willen op een motor van 500 euro. Ik had het woord nog niet uitgesproken. Als monteur vond ik dat niet eens interessant immers ik kan alles zelf repareren. Nee hij deed het nog goed toen de chef werkplaats erop had gereden etc etc. Naar alles overwogen te hebben toch maar niet de ramen ingegooid van die zaak en ben ik terecht gekomen op deze site. (dat was in 2009)

Na veel lezen kwam ik erachter dat de stator het probleem moest zijn. Ik deze besteld blok uit elkaar en de nieuwe erin. Jackpot, Hij reed weer perfect. (200euro) hoppa nieuwe banden beurtje etc etc (300 euro)

Zoals ik al beschreef zit je in een vacuum achter de kuip en stinken dat ie deed. Niet alleen uitlaatgassen maar je rook de verbrande olie. Voor 200 euro een sloop C gekocht. Gestript . Achterste gedeelte van het origenele blok overgezet op het Cblok en het blok overgezet, immers daar zat een nieuwe stator op, en rijden maar. hierdoor zoals aangegeven kuip naar voren hoop plamuur en mat zwart.

Op een nacht in Rotterdam kwam ik aan bij Plan C waar ik moest werken, ik wil mijn motor uitzetten zit mijn sleutel er niet meer in!!!!!!!! Ik terug lopen en ja hoor midden op Blaak lag een bos sleutels pffff. Het bleek dat je de sleutel er tijdens het rijden gewoon uit kon halen. Niet handig met mijn rijstijl.
Hierdoor de schakelaar in de kuip gebouwd.

Na 1200 euro zag hij er overigens nog steeds niet uit en heb ik maar besloten om hem als rat te houden. In de tussentijd een E gekocht (eigenlijk voor mijn vriendin maar die heeft nog steeds geen rijbewijs) welke in de showroom staat.

Hier ga ik dit jaar de kilometers op maken en als het echt mooi is op de Shadow met verlengde voorvoork

Tot zover mijn verhaal in het cx500 wereldje. de rest is namelijk gewoon geschiedenis. en die zal zich weer herhalen

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 6 april 2014 15:26 
Net contac gehad met Jottum.

Verkoop is geregeld.

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 Te Koop, De Tank

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven