Na vele jaren trouwe dienst waarvan de laatste 1,5 jaar bestond uit het bewaken van de straat, wil ik afscheid nemen van mijn Tank.
De Tank is een Matzwarte CX500 B voorzien van een oud Kings en Queens zadel. Een heelijke gooi en smijt fiets die door de brede kuip beter te gebruiken is om het verkeer aan de kant te duwen dan er tussendoor te rijden.
Doordat er een ander blok op gegaan is van een C zijn de uitlaten net wat anders waardoor de zitpositie briljant is. Tja de naar voren geplaatste stepjes zorgden er wel voor dat je tijdens het remmen de kuip zat te bedienen ipv de rem.
Dit was simpel op te lossen door de kuip ong 5 cm naar voren te plaatsen. Nadeel was weer dat er 2 gaten ontstonden waar normaal de uitlaat zat.
Door de hoeveelheid plamuur die er vervolgens opgeplakt is om de gaten dicht te maken is het gewicht zodanig toegenomen dat hij als een blok op de weg ligt. Uiteraard is de plamuur mooi afgewerkt door er enkele liters mat zwart op te spuiten.
Tijdens het rijden viel de contactsleutel eruit. deze is omzeild met een schakelaar waardoor je nooit meer een contactsleutel nodig zal hebben.
Achterop zit een koffer waarop perfect een affuit geplaatst zou kunnen worden voor de bijrijder.
De Tank is zo gruwelijk mooi en massief dat hij al 5 jaar zonder slot in een van de drukste straten van ... staat (locatie word niet prijsgegeven) en dit terwijl om hem heen alle racers en scooters weg worden gehaald!! De schoonheid is ook niet te overtreffen dus opknappen is gewoon af te raden!!!!!!!
Eigenlijk is het een perfect fiets om snel te pakken droog ergens aan te komen (helaas door het vacuum achter de kuip ruik je na afloop van de rit naar uitlaatgassen) en gewoon neer te pleuren zonder te bekommeren dat hij gejat word.
Omdat ik hem al tijden niet gebruikt en ik ook in het bezit ben van een prachtige E (nummer 48) mag hij weg tegen elk aannemelijk bod.
Hier word bijgevoegd 1x een CDI, 1x setje carbs, 1. setje bobines, een mooi plaatje welke om de snelheidsmeter komt (ipv de koplamp) 1x snelheidsmeter, een zadel, een setje uitlaten en nog wat spul wat ik er nog bij moet zoeken.
Een ideale fiets om nog jaren neer te zetten en je dan af te vragen waarom je hem gekocht hebt!
De kosten. Uiteraard zijn de overschrijvingskosten voor jou! het overige bedrag mag in cash, appeltaarten en whiskey uitbetaald worden. (ps schotse single malts hebben voorrang)
Foto's gaan volgen op verzoek via de mail. en ja goede vrienden van deze club gaan voor. Je word gescreend of je behulpzaam bent geweest tegenover anders cx500 liefhebbers. Dit omdat ik al eens een sloper dacht aan een liefhebber te geven die hem vervolgens in onderdelen ging verkopen. (dit mag natuurlijk maar enkel als liefhebber en niet uit winstbejag)
Na de screening is hij voor het hoogste bod.
Bij deze is de veiling geopend.
PS hij is rijbaar maar zijn rupsband voor staat leeg en loopt ook langzaam leeg! (plat in 2 dagen via oxidatie op velg langs wang band)