Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /   

defect startrelais gezocht

Schrijver MAST

Moderator 
#1 | Geplaatst: 10 maart 2016 16:08 | Aangepast door: MAST 
Hallo, ik ben op zoek naar een (defect?) startrelais. Mijn eigen startrelais heeft een koperen pool waar het schroefdraad van beschadigd is. De kabel naar de startmotor kan daarom niet goed vast gedraaid worden en dat levert een soms haperend relais op. Als ik van een defect relais zo'n koperen pool kan afhalen, kan ik van mijn relais weer een goed werkend relais maken.
Ik kan natuurlijk een vervangend relais kopen, maar ik vind het leuker om te kijken of ik het op de boven beschreven manier kan oplossen.
Op de foto is de koperen pool te zien waar ik het over heb.
koperen pool met beschadigd draad
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 maart 2016 17:08 
ik denk toch dat het een ander relais kopen wordt.
Ik heb ze nog in de aan bieding.....
Maar, dat relais wat ik daar zie is van een laat model cx500c, of gl500, cx500euro sport.
Dat is dus geen cx500 oer model relais.

gl500-gl650-cx650e-c x500e-start-relais

gl500-gl650-cx500e-c x650e-start-relais-imitatie

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 10 maart 2016 18:28 
Het is een relais van een 650E model. Toch hoop ik dat iemand nog in de oud ijzerbak iets heeft liggen zodat ik van 2 weer 1 kan maken.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 10 maart 2016 18:49 | Aangepast door: Hansv 
ik denk toch dat het een ander relais kopen wordt.
Ah nee joh. Zelf repareren is veel leuker. Desnoods met een staaf koper beginnen op de draaibank. Echt veel lolliger dan kopen. Da's zo saai.....

dat relais wat ik daar zie is van een laat model cx500c, of gl500, cx500euro sport.
Dat is dus geen cx500 oer model relais.

Komt dat even goed uit ..... Het relais wat ik hier heb is ook niet van een CX oer model. Wat het wel is? Geen idee. Maar als het pootje past, waarom dan moeilijk doen over welk model het is.
startrelasi

MAST, Het ligt voor je klaar......

Harmony,
Hans.
( "reparare necesse est" , Chico Lama, de Fabeltjeskrant )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 10 maart 2016 18:53 | Aangepast door: MAST 
Top Hans! Ik neem wel contact met je op.
Een staafje koper op maat maken lukt me niet want aan de onderkant (binnen in het relais) zit een soort vlaggetje. Dat is uit een stuk gemaakt. (het vlaggetje en het draadeindje)
Zie het plaatje: startrelais open gemaakt
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Bestuur 
#6 | Geplaatst: 10 maart 2016 22:05 
Ja maar.... Ik had het niet over een staafje, maar over een STAAF. Een helehoop eraf draaien, totdat de juiste dikte/lengte voor de schroefdraad is bereikt, en dan een 'paddestoeltje' (snap je? ) er af halen. Zijkantjes van de 'paddenstoel' weghalen, en bijna klaar......
Zo gebeurt, kost hooguit een uur of vier

Harmony,
Hans.
( die soms, en misschien wel heel vaak, on-realistische ideeën heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 maart 2016 22:54 | Aangepast door: brinkcx 
MAST,

je kan ook even bij mij langs waaien, ik heb zo'n relais uit de GL bak gevist voor je - dan haalt dat dingetje de onderdelen beurs maar niet en 't kost nog net geen vier uur

Ik hoor 't wel,

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, geen haast hebben
o ja, donateur ca.2007-2025 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 11 maart 2016 07:50 
Dank heren, dat wordt een rondje Nijkerk-Ede. Goede reden om weer op de motor te stappen met een mooi weekend in het vooruitzicht.
Hondacx500.nl

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 maart 2016 16:14 
Marcel. Als het rondje goede doelen niks oplevert kan ik ook nog even kijken.GrWim

Vraag en aanbod www.hondacx500.nl Forum / Vraag en aanbod /
 defect startrelais gezocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven