Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /   
 

verslag vechta

 
Schrijver beinhart

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 17 juni 2007 00:35 
ik zat weer eens op de site van hans te kijken, over de mooie verhalen die hij schrijft van de belevenissen van zijn "rode rakker" en voor degene die erbij waren is dit een mooi verhaal over vechta, maar voor degene die er niet bijwaren een mooie reden om volgend jaar toch mee te gaan.
lees het verhaal en (her)beleef het mooie weekend!!!!!

http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/vechta07ndx.html

groetjes werner en grietje (die tijdens het lezen het niet droog hielden)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 juni 2007 11:22 
schitterend verhaal van Hans hoor.

theo

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 juni 2007 11:42 
Ik vond het een mooije beschrijving van Vechta
Maar dat olie pijlen gaat toch niet goed
Het moet volgens de Fabriek gegeven zo
Eerst motor even laten draaijen afzetten even wachten en daarna de pijlstok er uit draaijen,schoonvegen en er in zetten [DUS NIET ER IN DRAAIEN ]dan moet de olie boven het derde kruisje staan
Maar na het zelf zijn gaan meten mag je de pijlstok er ook in draaijen en dan moet de olie gelijk bij de schuinen versterking stuk staan
Verders een kleine advies voor de 650 rijders doe er een halve liter olie meer in , dit inverband dat de stator van de dynamo te weinig olie koeling krijgt, dus bij verversing 4 liter in plaats van 3,6 liter olie en bij 500 3,5 liter olie
Bij een van de volgende samen zijn zal ik dit laten zien en uitleg over geven
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 juni 2007 12:50 | Aangepast door: gompie 
De verhalen van Hans zijn altijd prettig om te lezen, intens opgeschreven en met oog voor kleine details.
Zo ook dit verslag over 'Vechta'.
Ik hoop dan ook volgend jaar weer deel te kunnen nemen aan dit evenement. Ik ga nu alvast slaapruimte regelen!

Die 'rode rakker' is volgens mij alleen maar toe aan nieuwe bougiekabels (3 stuks), de oude worden poreus en laten vocht door, hetgeen resulteert in een zwakkere vonk. Ook het contact van de bougiekabels en de -doppen kan in de loop der jaren slecht zijn. - 1cm kabel aan de uiteinden afknippen.

Dirk (die liever lui dan moe is...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 juni 2007 13:33 
Dank je wel Hans voor het verslag. Geeft een mooi beeld van het hele gebeuren. Maakt ook wel enthousiast: bepakt en beladen met je CX op weg gaan en wel zien wat er van komt. Eigenlijk krijg ik wel zin om ook eens naar Vechta te gaan. Kamperen ben ik al gewent ...

Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver voorbijganger
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 juni 2007 19:34 | Aangepast door: voorbijganger 
Goh,

wat een mooi verhaal. (schrijven is ook een vak).

Ik had dit weekend al een andere toer op program staan. En die leide vanaf het sportcomplex Papendal (Arnhem) in die omgeving en dat was ook een mooie toer. Hoewel ik graag kleinere wegen rijd dan de provinciale de zgn N wegen. De Cx die staat al weer een paar maand werkloos onder het afdak.
Ik heb de voorkeur gegeven aan het rijden op de BMW. Op een of andere manier heb ik daar meer vertrouwen in.
Uiteindelijk kan ik ook maar op een motor tegelijk de weg op.

FF over het oliepeil:
Mijn BMW r100rt heeft zo zijn eigen oliepeil.
DWZ dat wanneer ik de olie bijvul tot maxium het altijd "op" gaat tot ongeveer iets onder halverwege het peil daarna is het verbruik zowat nihil.

Bijvullen tot het maximum lijd steevast tussen de 500 en de 1000 km tot zakken van het peil zoals hierboven beschreven.

Sinds een paar maanden heb ik een oliepeil temperatuurmeter en de olietemperatuur stijgt (tot nu toe ) nooit boven de 110 graden.
(bij 120 graden begint de gevare zone op de peilstok)

Ik heb bij de Cx tweemaal het peil tussen de verversingen in bijgevuld en ik denk dat het bij de CX ook zo werkt als bij de BMW, uitgezonderd dat de Cx wat zweet bij de koppeling.

Hans bedankt voor je verhaal.

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 17 juni 2007 21:08 
Werner, bedankt voor de link!

Hans, wat een prachtig verslag! Ik ben dol op taal, en heb erg genoten van je breiwerk van woorden. Het is op deze manier bijna alsof ik er bij was (zeker met de foto's, gemaakt door verschillende mensen erbij in gedachten).

Gea

Ritten, tochten en evenementen www.hondacx500.nl Forum / Ritten, tochten en evenementen /
 verslag vechta

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven