Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /   
 

synchroontester

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 21 sept. 2010 23:46 
Een levendige discussie, leuk ! Enne, ik had er bij gezegd "[als] verder alles goed is" hè?

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 22 sept. 2010 20:47 
Volgens mij. maar wie ben ik, moet er op de volgende vragen een antwoordt gegeven worden, voor je een eenduidig antwoordt kunt geven op initieel gestelde vraag.
Namelijk :

1. Waardoor wordt op die plek ( inlaatspruitstuk ) het vacuum gegecreerd. ?
2. Als je de carb's optisch gelijk hebt staan. ( desnoods met de door Marco aangegeven boortjes van 0.75 ? ) en er is toch een verschil waar te nemen op de vacuummeters. Wat zegt dat dan in relatie tot punt 1.
3. Moeten beide cilinders evenveel vermogen leveren, of moeten beide, ieder afzonderlijk, hun maximale vermogen leveren.
4. Indien het laatste van 3 waar is, kunnen de carb's wel eens helemaal niet gelijk( optisch gezien ) hoeven te staan.

Zeg het maar.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#18 | Geplaatst: 22 sept. 2010 22:27 | Aangepast door: brinkcx 
De initieel gestelde vraag was dacht ik "weet iemand of dit wat is"?

Maar goed, ik had me er toch al een mening over aangematigd, dus 'ns zien of ik met iets met dit examen kan.

1) Door de zuigers. Gek, maar misschien heten ze daarom zo.

2) mogelijke oorzaken verschil : kleppen niet goed gesteld, slechte meters, lek tussen carb en klep, lekke klep, carbs staan toch niet zo gelijk als je dacht, nieuwe bril nodig of nog iets anders. In relatie tot punt 1 geeft het in ieder geval aan dat de zuigers enigszins zuigen....

3) synchroniseren heeft weinig met het max. vermogen te maken, en hoe wil je dat per cylinder meten? Maar gelijk lijkt me wel een aardig idee

4) Dat laatste van 3) is wat mij betreft niet waar, dus vraag 4 mag ik overslaan.

Pfft, ik heb 't dus gezegd, nu maar wachten op m'n eindcijfer. Misschien blijf ik wel zitten. Nou ja, kan ik in ieder geval op m'n CX zitten, net boven de carburateurs.

Nog een leuke manier om de carbs gelijk te zetten : fietskogeltje achter de kleppen leggen, en dan moeten ze er bij openen netjes tegelijk uit rollen. Wel twee kogeltjes die even groot zijn graag en werkt ook goed heb ik me laten vertellen.

gr. Frans

(die er verder even niks meer over zal zeggen)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Arcath
Gast 
#19 | Geplaatst: 22 sept. 2010 23:28 
Frans!

mag ik er nog wel wat over zeggen?
ja?

bij deze dan! de klokjes zijn vandaag goed aangekomen! Bedankt!

ben blij dak de fietskogeltjes kan laten liggen:P

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#20 | Geplaatst: 23 sept. 2010 08:23 
brinkcx

Tja zo kan het ook

Je vergat trouwens nog de zuigerveren.
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Gespot op internet www.hondacx500.nl Forum / Gespot op internet /
 synchroontester

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven