Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ook ik ben aan de beurt voor de waterpompkeering

 
 
Pagina  Pagina 2 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende »

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 3 maart 2011 17:43 
in dat geval, een hefboom krik. Eenhele goedkope bij de gama van 25 euro.
Een rode krik voor de auto.
Op het voetje monteer je een plaat staal van 20 bij 20 cm. En die las je vast aan het voet van de krik. Mag ook met twee boutjes. dod en door.

Nu komt het, plaat krik onder in het midden van het zwaarte punt blok. Dan alles los halen, startmotor in zijn geheel van te voren weg halen. En dan als alles los is, blok laten zakken, en dan op de krik iets verrijden. ZO deed ik het vroeger. Helaas heb ik geen afbeelding van een dergelijk goedkope krik. Het is dus niet een pod krikmaar die andere krik die je vaak bij de gama en dat soort zaken ziet.

Ik ga nu echt wat anders doen, dus tot morgen.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Peter1
Gast 
#17 | Geplaatst: 3 maart 2011 20:05 | Aangepast door: Peter1 
Misschien als het blok er uit is, deze voorzien van een hitte bestendig grijs kleurtje
Of Alu.Zink

@Marco: ik heb een motorlift, werkt prima.
Zo til ik de motor ook op als ik werkzaamheden doe waarbij de motor even van de grond gelift moet worden

Schrijver MAST

Moderator 
#18 | Geplaatst: 3 maart 2011 20:14 
Zoiets?
blok  demonteren
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#19 | Geplaatst: 3 maart 2011 23:18 | Aangepast door: Hansv 
Ik zeg alleen maar : Flondje

Of toch wat meer :Scheiding van Blok en Frame

Succes!

Harmony,
Hans.
( die het al twee keer heeft gedaan, blok eronderuit dus .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Peter1
Gast 
#20 | Geplaatst: 4 maart 2011 07:12 
Nog effe en ik moet een garagebox huren /kopen :P
Ik probeer voorlopig wel te roeien met de riemen die ik heb ;)
Dat 'flondje' (is weer extra kosten + moet het naderhand ook weer ergens kwijt in de kleine opbergruimte))had ik idd ook al gezien, maar ik zie er weinig verschil in om dit ook te doen met de voor de handen zijnde motorlift.
Met de motorlift en eventueel een extra spanbadje er om heen gaat ook lukken.

De meeste verhalen zijn wel gebaseerd op een ruime, droge en vlakke werkplek en dat werkt altijd fijner. Op een kleine achterplaats is het toch wat anders.

Gezien de soms horrorverhalen gaat het blok er toch onder uit zodat ik er goed bij kan.
Meteen een optische schoonmaakbeurt geven en een kleurtje.
Nu wachten op een droge dag zodat ik kan beginnen aan de uitbouw.

Bedankt voor alle tips hier en elders al eerder geschreven


fotoreportage volgt

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#21 | Geplaatst: 4 maart 2011 09:09 
gaat goed zo,

trouwen blok spuiten kan het beste met motip velgenspray,
in drie kleuren leverbaar, Zolang het maar metalik grijs is.
en het is behoorlijk hitte bestendig.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Peter1
Gast 
#22 | Geplaatst: 4 maart 2011 16:31 
Gezien ik en eigenwijs en ongeduldig ben zegt mijn vrouw heb ik vandaag wat geklung....gesleuteld via de Marc Cuypers-methode(Marc, nog bedankt voor je mailtje )
En het is prima gelukt, op wat kleine beschadigingen na en er ook meteen achter gekomen dat een merktang idd een wereld van verschil is t.o.v. de merkloze tang om het busje er uit te krijgen.

Het was een gepiel met een schroevendraaier, een zijkniptang en een punttang

Ik las zo her en der dat de bus soms een maat van 27mm en 28mm heeft.
Nou in mijn PC01 blok is de bus (buiten) maat 28mm

Schrijver Peter1
Gast 
#23 | Geplaatst: 4 maart 2011 16:33 
Ik ga a.s. zaterdag eens kijken of ik een waterpompsealsetje op de VEHIKEL tegen kom en anders bestel ik deze via EBAY.


Foto's volgen.

Schrijver Peter1
Gast 
#24 | Geplaatst: 4 maart 2011 17:06 | Aangepast door: Peter1 
Ik begon met koelvloeistof af te tappen, linkermotorophanging +bobine(1 boutje) los makende carbs. los te maken en daarna de waterpompdeksel(voor de handigheid is het makkelijker om de carbs. en de inlaatrubbers geheel te verwijderen).


Het begon dus toen ik de motor startte en warm liet lopen(test draaien).
De motor stond op de zijstandaard en na enige tijd begon er koelvloeistof uit de waterpomp te sijpelen.



Het één en ander verwijderd/vrijgemaakt


En daar kwam ik de seal tegen

De rubbers rondom waren al aardig aangetast en de seal zat er los in dus kon het er zo zonder enige moeite uittrekken
Ik zag een niet door mij veroorzaakte beschadiging aan de seal


Dat gaf geen goede hoop.
Nu de bus er nog uit zien te krijgen.TIP: neem een kleine doch scherpe schroevendraaier/beiteltje hier voor en tik tegen/net over het randje van de bus. Doe dit rondom.
Als ie een beetje los zit, kan je de bus 'draaien' zodat je overal makkelijk bij kan ivm het tikken.


En dan ziet het er zo uit.


Met wat pielen en met de hulp van goede tangen en een schroevendraaier, kwam de bus er uit.



Hierna het gat schoongeblazen en met reiniger ingespoten.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 4 maart 2011 17:33 
okay, en hoe ga je nu de keerring vervangen die er achter zit?

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Peter1
Gast 
#26 | Geplaatst: 4 maart 2011 17:38 | Aangepast door: Peter1 
Hopen dat ie niet gaat lekken en anders alsnog het blok er onder uit.
Er komt heldere koelvloeistof uit het aftapgat, dus vooralsnog is de keerring niet lek.

Schrijver Peter1
Gast 
#27 | Geplaatst: 5 maart 2011 07:42 
Op EBAY staat deze waterpompseal te koop.
Nu zie ik er niet duidelijk de 'cup' er op staan die je bijvoorbeeld hier wel ziet.


Toch er maar even een mailtje ana gewaagd.
Deze kost ongeveer 2tientjes incl. verzenden en anders deze bestellen.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#28 | Geplaatst: 5 maart 2011 08:36 
Ik verwacht zeer binnenkort tien seals uit de USA te ontvangen uit een groupbuy. Maar mijn leverancier is erg traag en onvoorspelbaar.

Naar verwachting kan ik ze hier voor ongeveer 20 Euro per stuk incl. verzending binnen NL aan jullie doorgeven. Maar de exacte prijs weet ik nog niet (hangt af van Douane rechten e.d.).

Mocht je voldoende tijd hebben, zou je misschien nog even kunnen wachten met aanschaf totdat ik mijn seals heb. Ik zal dat hier melden.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Peter1
Gast 
#29 | Geplaatst: 5 maart 2011 08:54 
Bedankt voor het aanbod JiMi.
Geduld..tsja..heb ik niet
Mocht ik de seal nog niet hebben aangekocht, wil ik mij o.v.b. graag op je lijstje zetten

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#30 | Geplaatst: 5 maart 2011 19:16 
= goed. Ik laat het z.s.m. weten als ik ze in huis heb.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 2 van 4:  « Vorige  1  2  3  4  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ook ik ben aan de beurt voor de waterpompkeering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven