Ik begon met koelvloeistof af te tappen, linkermotorophanging +bobine(1 boutje) los makende carbs. los te maken en daarna de waterpompdeksel(voor de handigheid is het makkelijker om de carbs. en de inlaatrubbers geheel te verwijderen).
Het begon dus toen ik de motor startte en warm liet lopen(test draaien).
De motor stond op de zijstandaard en na enige tijd begon er koelvloeistof uit de waterpomp te sijpelen.
Het één en ander verwijderd/vrijgemaakt
En daar kwam ik de seal tegen
De rubbers rondom waren al aardig aangetast en de seal zat er los in dus kon het er zo zonder enige moeite uittrekken
Ik zag een niet door mij veroorzaakte beschadiging aan de seal
Dat gaf geen goede hoop.
Nu de bus er nog uit zien te krijgen.
TIP: neem een kleine doch scherpe schroevendraaier/beiteltje hier voor en tik tegen/net over het randje van de bus. Doe dit rondom.
Als ie een beetje los zit, kan je de bus 'draaien' zodat je overal makkelijk bij kan ivm het tikken.En dan ziet het er zo uit.
Met wat pielen en met de hulp van goede tangen en een schroevendraaier, kwam de bus er uit.
Hierna het gat schoongeblazen en met reiniger ingespoten.