bij nader bekijken van wat ik geleverd heb gekregen, ben ik van de wal in de sloot beland. revisiesetje levert namelijk maar de helft van wat ik nodig heb.
want wat heb ik nodig:
- veer (is meegeleverd, en vervangen)
- veerplaat (is meegeleverd, en vervangen)
- groot membraan (is meegeleverd, en vervangen)
- klein membraan (is NIET meegeleverd, kan dus niet vervangen worden, terwijl dat WEL nodig is)
- grote O-ring (niet nodig, dus ook niet gebruikt)
- kleine O-ring (niet nodig, dus ook niet gebruikt)
en weer heb ik het gevecht met de vacuumslang en de vraag op welk tuutje die moet. de meeste reacties geven aan dat die op de buitenste moet. maar als ik 'm daarop aansluit zeikt de benzine uit het andere tuutje, terwijl dat slechts een beluchter is, en officieel hoort daar (ook) een slangetje aan te zitten.
project is dus weer 'on hold' tot ik een goed-functionerende benzinekraan heb gevonden. als het in de details niet lukt om 'm te laten werken, dan maar in z'n geheel vervangen

pluspuntje in het hele verhaal: de nieuwe uitlaatbochten passen netjes tussen cylinder en collector. ook zonder pakkingen is dat gedeelte luchtdicht. de enige lek in het uitlaatsysteem zit in de dempers, bij het ophangpunt zijn ze beide iets gescheurd, waar bij de rechter wat meer herrie uit komt dan bij de linker

GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet