Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

mijn GL500

 
 
Pagina  Pagina 5 van 8:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  Volgende »

Schrijver borisz
Forum Lid 
#61 | Geplaatst: 15 mei 2016 12:11 
borisz:
Ik zou eerst de Carbs maar eens schoonmaken en een extra filter tussen de tank en carbs kan ook geen kwaad. Trouwens na de winterstop drain ik altijd eerst de carbs, de aanwezige brandstof ontbrandt niet meer zo goed namelijk.

Hoppa! Even teruglezen en je komt een stuk verder met je GL500!
Wie later remt is langer snel!

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#62 | Geplaatst: 1 juni 2016 14:07 
Of je sluit het slangetje tussen carb en benzinekraan op het juiste tuutje aan... Net maar eens de stoute sloffen aangetrokken en gekeken hoe een en ander zat. Op het benzinekraantje zitten 2 tuutjes met daar tussenin het vacuümmembraan. Het slangetje zat in eerste instantie aan het tuutje dat tussen membraan en kraanhuis zit. Dat deed dus niks. Nadat ik het slangetje aan het andere tuutje had geschoven, ging het starten ineens een stuk makkelijker...

Blijft over: ik kan me toch echt niet meer herinneren dat ik tussen, zeg, maart 2015 en nu het slangetje heb overgezet...
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver MAST

Moderator 
#63 | Geplaatst: 1 juni 2016 14:54 
Waren het toch Gremlins die je hebben zitten plagen
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#64 | Geplaatst: 1 juni 2016 15:58 
Grrrr, de boefjes! Wel opgemerkt: koelwatertankje leeg en niveau in de radiateur te laag. Beide bijgevuld en warm laten draaien. Vanavond nog even nacontrole.

En passant nog even de Kawasaki aangeslingerd en zowaar liep die ook vrijwel meteen, al loopt dat L2-blok niet echt mooi, rammelt de distributie wat en zijn de magneten in de dynamo een tikkende tijdbom. Maar verder is-ie best degelijk 😄
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#65 | Geplaatst: 18 aug. 2016 21:38 | Aangepast door: PHGL500 
vandaag de SW naar buiten geduwd en gestart. en zowaar deed-ie het! waarom naar buiten duwen als je een Pan E. voor de deur hebt staan? nâh: ik wil weer eens op de SW rijden! dus: remschijven vervangen (die er op zaten maakten de motor zwabberig aan de voorkant), bandje oppompen (komt nog) en kijken waar de blauwe walm aan de rechter zijkant van de motor vandaan komt....da's dus de overgang van de 'downpipe' naar de collector. eigenlijk is het hele uitlaatsysteem gaar en aan vervanging toe. het geeft wel een lekker sportief geluid, dat dan weer wel.

vanavond geconstateerd: benzinekraantje lekt als ik 'm open zet. ik dacht eerst dat het de benzineslang was, dus die vervangen. lekte zo mogelijk nog meer... het lijkt langs het membraan te zijken, als ik het zo mag zeggen. vraag is natuurlijk: hoe ga ik dat oplossen?
edit: net bij bike-teile.de een benzinekraanreparatiesetje gezien voor €50 en een gebruikt benzinekraantje voor €40...
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver borisz
Forum Lid 
#66 | Geplaatst: 18 aug. 2016 22:20 
Een tweedehands kraan lijkt voordelig, maar dan zul je net zien dat het membraampje van die kraan na een week ook gaat lekken!

Maar waarom van ver halen als dichtbij ook goedkoop is?
http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79_86_92_168&products_i d=5222
Wie later remt is langer snel!

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#67 | Geplaatst: 25 aug. 2016 23:25 
Gisteren besteld en vandaag binnen gekregen: benzinekraanreparatiesetje en (want op/gaar/lek) een setje uitlaatvoorbochten. Volgende week eens kijken of het allemaal past. Puntje van aandacht, resp. nog te kopen: uitlaatpakkingen.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#68 | Geplaatst: 28 aug. 2016 22:55 
vanavond even snel gekeken of de voorbochten van de uitlaat passen. oordeel: mwâh...ik vrees toch dat de collector er tussenuit moet en vervangen moet worden door een stukje flex-pijp. vraag alleen is: welke diameter moet ik aanhouden?
want de diameter van het voorbochteind is 40mm, maar de diameter van de demper is (waarschijnlijk) 51. van de voor-aansluiting van de collector kan ik de opening wel wat uit elkaar buigen, maar echt lekker gaat het niet passen.want het pijp-einde moet verder de collector in dan mogelijk is, om de aansluiting bij de cylinders goed te hebben. ergo: doei, collector! (eigenlijk is de voorbocht dus te lang)

morgenmiddag en dinsdag maar eens kijken hoe ik een en ander aan elkaar gebakken krijg zonder collector. betekent dat het restant van de uitlaat (collector + 2 dempers) er onderuit gaat. en dan maar eens van voor naar achter opnieuw opbouwen.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#69 | Geplaatst: 29 aug. 2016 18:14 
Okee....gewetensvraag: hoeveel slangetjes moet ik aan het benzinekraantje vast zetten?
Ik heb: 1 benzineslang en 1 slangetje dat naar de rechter carb gaat. Die zou aan het buitenste tuutje moeten zitten voor het vacuum. MAAR dan zeikt er benzine uit het binnenste tuutje. Zet ik het slangetje op het binnenste tuutje dan loopt de rechter carb over.

Ik mis dus ergens een slangetje, volgens mij.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#70 | Geplaatst: 30 aug. 2016 09:56 | Aangepast door: PHGL500 
bij nader bekijken van wat ik geleverd heb gekregen, ben ik van de wal in de sloot beland. revisiesetje levert namelijk maar de helft van wat ik nodig heb.

want wat heb ik nodig:

- veer (is meegeleverd, en vervangen)
- veerplaat (is meegeleverd, en vervangen)
- groot membraan (is meegeleverd, en vervangen)
- klein membraan (is NIET meegeleverd, kan dus niet vervangen worden, terwijl dat WEL nodig is)
- grote O-ring (niet nodig, dus ook niet gebruikt)
- kleine O-ring (niet nodig, dus ook niet gebruikt)

en weer heb ik het gevecht met de vacuumslang en de vraag op welk tuutje die moet. de meeste reacties geven aan dat die op de buitenste moet. maar als ik 'm daarop aansluit zeikt de benzine uit het andere tuutje, terwijl dat slechts een beluchter is, en officieel hoort daar (ook) een slangetje aan te zitten.

project is dus weer 'on hold' tot ik een goed-functionerende benzinekraan heb gevonden. als het in de details niet lukt om 'm te laten werken, dan maar in z'n geheel vervangen


pluspuntje in het hele verhaal: de nieuwe uitlaatbochten passen netjes tussen cylinder en collector. ook zonder pakkingen is dat gedeelte luchtdicht. de enige lek in het uitlaatsysteem zit in de dempers, bij het ophangpunt zijn ze beide iets gescheurd, waar bij de rechter wat meer herrie uit komt dan bij de linker
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#71 | Geplaatst: 31 aug. 2016 18:30 
na correspondentie met de leverancier (de firma Roukama/japparts) blijkt dat het dus geen volwaardige revisieset is, ondanks dat er wel als zodanig mee geadverteerd wordt. motivatie van Japparts: volledige revisiesets (waar dus alle onderdeeltjes in zitten) zijn alleen maar origineel Honda verkrijgbaar....
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver beinhart

Bestuur 
#72 | Geplaatst: 31 aug. 2016 23:46 
PHGL500:
waarom naar buiten duwen als je een Pan E. voor de deur hebt staan?

dat vragen ze mij ook elke keer als ik vertel dat er nog een slagschip (gl1500SE) naast mijn cx'en staat hihi

nou gewoon omdat het net zo leuk is, maar dan op een andere manier ;)

groetjes werner (morge weekendje op de rat weg)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#73 | Geplaatst: 7 sept. 2016 18:38 | Aangepast door: PHGL500 
vandaag een 'officieel' revisiesetje ontvangen, met dank aan de 'hofleverancier' van het forum, Marco B.

montage van het geheel was een fluitje van een cent. da's het voordeel als je het geheel al eens eerder uit elkaar hebt gehad: je weet hoe het zit. kraantje lekt niet, ook niet als de keuzevlinder op 'on' of 'res' staat. gelijk ook het vacuumslangetje van de rechter carb naar het aansluitpiefje vervangen en ook meteen een 'breather hose' aangesloten en naar beneden laten lopen, naar het punt waar ik nog meer slang-einden zag. operatie geslaagd, patiënt leeft weer.

wat me wel opviel was dat de uitlaatpijp van de rechter cylinder veel sneller veel heter werd (proef-ondervindelijk ervaren, met nu een blaar op mijn duim ) dan de linker uitlaatpijp. ik heb geprobeerd te starten zonder een aangesloten rechter bougie, maar dat wilde niet. betekent dat nu dat de linker cylinder geen mengsel krijgt? aan de achterkant ploft de uitlaat wel mee en ruikt het ook wel naar verbrande benzine, maar 'rechts' wordt warmer dan 'links'.
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Schrijver borisz
Forum Lid 
#74 | Geplaatst: 8 sept. 2016 12:05 | Aangepast door: borisz 
PHGL500:
wat me wel opviel was dat de uitlaatpijp van de rechter cylinder veel sneller veel heter werd (proef-ondervindelijk ervaren, met nu een blaar op mijn duim ) dan de linker uitlaatpijp. ik heb geprobeerd te starten zonder een aangesloten rechter bougie, maar dat wilde niet. betekent dat nu dat de linker cylinder geen mengsel krijgt? aan de achterkant ploft de uitlaat wel mee en ruikt het ook wel naar verbrande benzine, maar 'rechts' wordt warmer dan 'links'.

Kijk hier eens: Klik
Wie later remt is langer snel!

Schrijver PHGL500

Forum Lid 
#75 | Geplaatst: 9 sept. 2016 22:30 
ok, duud'lijk. de gasfabriek reinigen
GL500 73k miles |
2x Saab 9000 |
Pan European 1100 & 1300 |
Volvo V70 |
Mercury Capri 1.6 16v cabriolet

Pagina  Pagina 5 van 8:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  8  Volgende » 
Techniek www.hondacx500.nl Forum / Techniek /
 mijn GL500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven